Hoi, ik heb een paar dagen geleden samen met mijn zwager mijn V40 een grote beurt gegeven. Hier zijn de remschijven voor en de blokken voor vervangen , tevens is ook de aandrijfriem en multiriem vervangen.
Ik heb nu een raar probleem:
Als ik "wat steviger" doorrem ,dan hoor ik een tikkend geluid wat synchroon is aan de snelheid van het wiel. Bij 'rustig" remmen heb ik dat probleem niet. We hebben de remschijven + blokken er al 3 keer afgehaald om het te controleren, maar dat zit allemaal goed.
Komt het iemand bekend voor ?
raar tikken bij stevig remmen sinds grote beurt
-
- 2nd Gear member
Dat tikken had ik ook maar dan wanneer ik niet remde, bij mij was het de remklauw die tegen het uitbalanceer loodje aankwam. Kweet niet of je met deze info iets kunt maar succes

[ VOLVO FOR LIVE ]
-
- 2nd Gear member
Ik heb een V40 uit 1998; ik heb tikken alleen bij het remmen gehad aan de achterzijde van de auto. Het was hoorbaar vanaf 30 km/u tot stilstand in het ritme van het draaien van het wiel.
Het is gekomen, een week aanwezig geweest en toen was het weg. Met ingetrapte koppeling tijdens het remmen was het duidelijkte horen.
Een week erna is de wagen naar de APK geweest, men heeft nog gezocht, maar niets meer gevonden.
Het is gekomen, een week aanwezig geweest en toen was het weg. Met ingetrapte koppeling tijdens het remmen was het duidelijkte horen.
Een week erna is de wagen naar de APK geweest, men heeft nog gezocht, maar niets meer gevonden.