Ja dat snap ik, maar als je vanaf boven naar links sleutelt of van onder scheelt wel!
Ik ga zo de dop halen en eens zien wat ik er van kan maken!
Kapotte distributie B20
- boarderbas
- 2nd Gear member
Ik heb t los!!
Nu nog steeds de prangende vragen...
Welke pakking en moet ik die kerring ook vervangen achter het nokkenastandwiel?
het tandwiel was trouwens inderdaad een geheel pertinax uitvoering, zonder stalen tanden. Ongeveer een kwart van de tanden was weg.
Nu nog steeds de prangende vragen...
Welke pakking en moet ik die kerring ook vervangen achter het nokkenastandwiel?
het tandwiel was trouwens inderdaad een geheel pertinax uitvoering, zonder stalen tanden. Ongeveer een kwart van de tanden was weg.
- boarderbas
- 2nd Gear member
ooow en moet er loctite tussen die moer op de nokkenas? er zat een soort beige/wit stinkend goedje op.
Als het tandwiel er niet goed op glijdt, hoe krijg ik het er dan op zonder de nokkenas er uit te tikken?
allemaal bedankt voor jullei uitleg.
Ik maak foto's zodat ik t kan laten zien. Voor een volgende....
Als het tandwiel er niet goed op glijdt, hoe krijg ik het er dan op zonder de nokkenas er uit te tikken?
allemaal bedankt voor jullei uitleg.
Ik maak foto's zodat ik t kan laten zien. Voor een volgende....
- boarderbas
- 2nd Gear member
hier mijn truc om het stalen tandwiel er af te halen.
Je draait de moeren die uit de fan komen in het tandwiel en de moer die je uit de poelie draait draai je er ook weer in. Nu kun je de poelietrekker achter de moeren uit de fan zetten en afzetten op de grote moer in het midden. Werkte echt perfect! T was wel een beetje passen en meten.
Voor mensen die dit lezen omdat ze ook hun distributie gaan vervangen: Voor het grote wiel heb je een kleine drietands poelietrekker nodig
Ik had maar een tweetands en kon m er alleen afkrijgen door met een schroevendraaier en een hamer aan weerszijden van het wiel het middelste stuk uit een tand te slaan, zodat ik grip kreeg op het wiel.
Hoewel het hierboven perfect uitgelegd staat, was ik vergeten dat er nog twee bouten in het carter zaten..
Je draait de moeren die uit de fan komen in het tandwiel en de moer die je uit de poelie draait draai je er ook weer in. Nu kun je de poelietrekker achter de moeren uit de fan zetten en afzetten op de grote moer in het midden. Werkte echt perfect! T was wel een beetje passen en meten.
Voor mensen die dit lezen omdat ze ook hun distributie gaan vervangen: Voor het grote wiel heb je een kleine drietands poelietrekker nodig
Ik had maar een tweetands en kon m er alleen afkrijgen door met een schroevendraaier en een hamer aan weerszijden van het wiel het middelste stuk uit een tand te slaan, zodat ik grip kreeg op het wiel.
Hoewel het hierboven perfect uitgelegd staat, was ik vergeten dat er nog twee bouten in het carter zaten..
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- boarderbas
- 2nd Gear member
De boel zit er op. De kap was geheel vastgekit. Ben er inmiddels achter welke pakking ik moet gebruiken, maar kan ik bij de caterpan gewoon vloeibare pakking gebruiken? Daar zat namelijk nik van originele pakking...
- boarderbas
- 2nd Gear member
Het zit dicht met vloeibare pakking. De tandwielen hoeven niet gesmeerd te worden he?
Hoe lang moet ik zoiets "inrijden?"
Hoe lang moet ik zoiets "inrijden?"
-
- 1st Gear member
De tandwielen worden gesmeerd door het koperen sproeiertje tussen de tandwielen.
Deze sproeit mororolie tussen beide tandwielen, inrijden is volgens mij niet echt nodig.
veel rij plezier.
Deze sproeit mororolie tussen beide tandwielen, inrijden is volgens mij niet echt nodig.
veel rij plezier.
'74 Volvo 164E handgeschakeld 4 bak+OD B30 inj LPG
'86 Volvo 740 estate 5 bak
'86 Volvo 740 estate 5 bak
- boarderbas
- 2nd Gear member
Hij loopt weer!
Alleen krijg ik m niet op Gas. Maarja, das een ander probleem...
Alleen krijg ik m niet op Gas. Maarja, das een ander probleem...
- boarderbas
- 2nd Gear member
...ook dat gemaakt.
Tjongejonge wat loopt die motor anders zeg! Geweldig!
Dank voor alle hulp. Ik ga mijn schone nu mee uit rijden nemen!
Tjongejonge wat loopt die motor anders zeg! Geweldig!
Dank voor alle hulp. Ik ga mijn schone nu mee uit rijden nemen!
- MaGNeT
- 3rd Gear member
Wow, wat ziet dat tandwiel er verrot uit!
Bij het vervangen van de riem van m'n 740 met B230K blok zijn we er ook zonder speciaal gereedschap uitgekomen. Beetje vindingrijkheid is altijd handig
Gelukkig is m'n oom vindingrijk 
Bij het vervangen van de riem van m'n 740 met B230K blok zijn we er ook zonder speciaal gereedschap uitgekomen. Beetje vindingrijkheid is altijd handig

- boarderbas
- 2nd Gear member
Omdat de radiator zo niet in d eweg zat. Scheelt een heeeeleboel geklooi middeen op straat met koelvloeistof en zo. Hij stond nl midden in het centrum aan de singel.
- ferdy
- 4th Gear member
dat is inderdaad een hele goede redenboarderbas schreef:Omdat de radiator zo niet in d eweg zat. Scheelt een heeeeleboel geklooi middeen op straat met koelvloeistof en zo. Hij stond nl midden in het centrum aan de singel.