waar krijgt een actieve basbox zijn signaal van,voor of na de
versterker,ik wil de versterker vervangen door een
zwaardere,en ben bang dak de basbox opblaas
basbox
- herbie5251
- 2nd Gear member
- renaud
- Starter
Je zal de boel open moeten maken als je de zgn. speaker wilt aansturen met een andere versterker. Normaalgesproken sluit je de versterker aan via tulpkabeltjes die het signaal van de zgn. voorversterker doorgeven. Sommige versterkers kan je ook aansluiten met de luidsprekersnoeren vanaf de autoradio. Dit is minder ideaal, maar het werkt wel.herbie5251 schreef:waar krijgt een actieve basbox zijn signaal van,voor of na de
Succes
Volvo 850 GLT 2.5i 20V 170PK automaat
Volvo 940 Estate GL 2.3i 131PK
Citroën XM 3.0i V6 170PK
Citroën XM 2.0i 122PK
Volkswagen Golf II 1.8i 90PK
Volvo 940 Estate GL 2.3i 131PK
Citroën XM 3.0i V6 170PK
Citroën XM 2.0i 122PK
Volkswagen Golf II 1.8i 90PK
- Fast Roger
- 2nd Gear member
Een active basbox wordt aangestuurd met het zgn "line" signaal van de voorversterker. Dit signaal zal bij maximale uitsturing 1,5Veff bedragen. Meestal worden hiervoor tulp stekkers (ook wel cinch genoemd) gebruikt.herbie5251 schreef:waar krijgt een actieve basbox zijn signaal van,voor of na de
Je wilt de versterker van de Bas box vervangen?
Over welk merk Bas box heb je het. De merken zoals Pioneer, JBL, Alpine etc hebben hun Bas box kasten zo ontworpen, in combinatie met speciale filters, dat de geluid karakteristieken het best klinken met de door hun gemonteerde speaker, filters en versterker.
Als de Bas box losse filters heeft (om alleen de lage tonen door te laten) dan moet je deze filters ook aanpassen anders gaat het filter stuk.
Het kan ook zijn dat de filtering in de versterker gebeurt dan zou je deze niet hoeven te vervangen.
Je kan het proberen om de versterker en de speaker te vervangen, maar dat wil niet zeggen dat het dan beter klinkt.......en dat zou zonde zijn.
- herbie5251
- 2nd Gear member
ik wil de originele versterker(pa300)vervangen door een jbl4*100w,
en een originele basbox van volvo
en een originele basbox van volvo
- Fast Roger
- 2nd Gear member
:-k .....oke.
De PA300 is volgens mij een 300W versterker waar de vermogens verdeeld zitten over 4 uitgangen (75W) (front en rear L+r) aangesloten via een 6 polige DIN connector. Ik geloof niet dat de huidige speakers in je auto een volle uitsturing van de versterker aankunnen zonder dat ze kapot gaan.
Heb je wel een orginele Volvo Radio?
Een orginele Volvo Radio (byv. HU803 dolby surround radio) stuurt alleen maar Line signaal uit voor de voor- en achterspeakers die aangesloten zit op de Volvo versterker. Je kan de JBL versterker dus gebruiken als je een Volvo radio hebt. Alleen moet je dan de speciale 6 polige DIN (Zie ook http://www.miketdi.de/faq/80/huxxx.htm) bij de versterker omzetten naar tulp aansluitingen. Als de radio ook een center speaker aansluiting heeft dan werkt dit niet via line signaal maar via een gewone luidspreker uitgang en deze loopt niet via de versterker.
Er zit geen seperate uitgang op de radio om een Basbox te voorzien van line signaal. Hoe dat precies met de aansluitingen van de Volvo Bas box zit weet ik niet. Maar kun je niet beter een Bas box van JBL nemen dan?
De PA300 is volgens mij een 300W versterker waar de vermogens verdeeld zitten over 4 uitgangen (75W) (front en rear L+r) aangesloten via een 6 polige DIN connector. Ik geloof niet dat de huidige speakers in je auto een volle uitsturing van de versterker aankunnen zonder dat ze kapot gaan.
Heb je wel een orginele Volvo Radio?
Een orginele Volvo Radio (byv. HU803 dolby surround radio) stuurt alleen maar Line signaal uit voor de voor- en achterspeakers die aangesloten zit op de Volvo versterker. Je kan de JBL versterker dus gebruiken als je een Volvo radio hebt. Alleen moet je dan de speciale 6 polige DIN (Zie ook http://www.miketdi.de/faq/80/huxxx.htm) bij de versterker omzetten naar tulp aansluitingen. Als de radio ook een center speaker aansluiting heeft dan werkt dit niet via line signaal maar via een gewone luidspreker uitgang en deze loopt niet via de versterker.
Er zit geen seperate uitgang op de radio om een Basbox te voorzien van line signaal. Hoe dat precies met de aansluitingen van de Volvo Bas box zit weet ik niet. Maar kun je niet beter een Bas box van JBL nemen dan?
- herbie5251
- 2nd Gear member
ik heb de hu 1205,ik heb al gezogd naar een verloopstekker
van 6 polige din naar yulp maar kan nog niks vinden,
vind het zonde om de originele kabels te verknippen
van 6 polige din naar yulp maar kan nog niks vinden,
vind het zonde om de originele kabels te verknippen
- Fast Roger
- 2nd Gear member
Dat audio verloopstuk van 6 polig DIN naar tulp ga je niet vinden die moet jezelf maken. Zo ook de aansluiting voor de Bas box.
Je moet de orginele kabel niet verknippen want dat zou zonde zijn. Als je de auto ooit gaat verkopen kun je hem weer orgineel maken.
De site die ik in mijn vorige reactie gegeven heb kun je de aansluitingen vinden van deze DIN connector.
Je moet de orginele kabel niet verknippen want dat zou zonde zijn. Als je de auto ooit gaat verkopen kun je hem weer orgineel maken.
De site die ik in mijn vorige reactie gegeven heb kun je de aansluitingen vinden van deze DIN connector.
Volvo S60 T5 bj: 2002 2007-2012 198860 Km
Vovlo S60 D5 bj: 2010 2012 - until now 358000 Km - Full Option Car
Vovlo S60 D5 bj: 2010 2012 - until now 358000 Km - Full Option Car