Hallo allemaal, ik rij een 1997 S70T5. Ik wil eens het vacuum testen en vraag mij af wat de waarde bij stationair of andere gas stand zou moeten zijn? Als de waarde afwijkt weet ik dat ik naar poreuze slangetjes op zoek kan gaan.
Ander vraagje: is er een makkelijke manier om die kleine klemmetje van de vacuum slangen af te krijgen? Ik vind het echt ondingen en wil ze vervangen met kleine schroef klemmetjes als ik de slangen vervang. Is het gewoon met een tangetje de bekjes naar elkaar toe halen? Er zitten er een paar bij de waste gate waarvan de tandjes naar beneden wijzen,...dat wordt leuk met een tangetje....
Bedankt,
Marc
Vacuum waarde?
- Marc Lenssen
- 2nd Gear member
- fransb85
- 3rd Gear member
nijptang moet lukken, zuo ze overigens niet vervangen door schroefklemmen, die kunnen minder strak. gewoon nieuwe rotklemmetjes kopen ze zijn ellendig maar wel goed.
vacuum voor t5 bij stationair is geloof ik -15 psi, maar goed er is misschien iemand anders die meer weet.
vacuum voor t5 bij stationair is geloof ik -15 psi, maar goed er is misschien iemand anders die meer weet.
- Marc Lenssen
- 2nd Gear member
ok,
Ik heb zo'n -17 gemeten maar ik denk nog een beetj ete verliezen via de olie peil stok. deze heeft een nieuw rubber ringetje maar voerlt toch nog niet echt vast aan...heb er maar eens wat tape omheen gedaan, moet nog eens opnieuw meten.
Marc
Ik heb zo'n -17 gemeten maar ik denk nog een beetj ete verliezen via de olie peil stok. deze heeft een nieuw rubber ringetje maar voerlt toch nog niet echt vast aan...heb er maar eens wat tape omheen gedaan, moet nog eens opnieuw meten.
Marc
Fijn boosten met mijn zwarte T5.............
-
- 7th Gear member
je kunt beter kleine ti repjes gebruiken..
-
- 7th Gear member
vacuumverlies via oliepijlstok,zo leer je nog is wat
- Marc Lenssen
- 2nd Gear member
Wordt de vacuum alleen in het inlaat spruitstuk gemaakt? Dan zal ik allicht geen vacuum verliezen via de peilstok 
Ik kom uit BMW waar de motor loop flink beinvloed werd door het openen van de olie vuldop of het optrekken van de peilstok.
De peilstok moet hoe dan ook lekker sluiten.
Marc

Ik kom uit BMW waar de motor loop flink beinvloed werd door het openen van de olie vuldop of het optrekken van de peilstok.
De peilstok moet hoe dan ook lekker sluiten.
Marc
-
- 7th Gear member
een vacuum onstaat in het gedeelte onder de gasklep,heeft dus niets te maken met de overdruk in het carter die jij bedoelt!
- Marc Lenssen
- 2nd Gear member
Gelukkig komt de peilstok niet omhoog door te hoge druk in het carter. Maar de peilstok zit niet echt lekker in de buis, ondanks nieuw ringetje. Vandaar dat ik hem heb vast gezet.
Marc
Marc