Via Marktplaats heb ik een voorbumper gekocht. Die gaat de huidige besschadigder bumper vervangen.
Ik heb op allerlei manieren geprobeerd op dit forum instructies voor de demontage en de montage te vinden, maar zonder resultaat.
Misschien heb ik niet slim genoeg gezocht. Is er iemand die mij een linkje kan sturen of een ccomplete demontage- en montage- instructie?
PS. Er zitten gaten in de bumper voor wissertjes die ik niet heb. Enig idee waar dopjes daarvoor te krijgen zijn?
Voorbumper vervangen
- tommytommy
- 4th Gear member
Motorkap open:druk je bovenop de 5/6 plastic dopjes in..en haal je ze eruit.
Voorop zitten 3 delen sierstrips. Voorzichtig eruit wippen met een kleine platte schroevendraaier.
Dan zitten er 2 grote bouten voorin. Losdraaien met dop 14 dacht ik.
Links en rechts onder in de hoeken zit ook nog een schroef/boutje, deze moet je ook nog loshalen.
Vervolgens ga je naar je wielkassen, daar zit in het midden een torx schoef,,,dat is een stelschroef om de bumper strak te trekken. Die schroef je een stuk los.
Vervolgens leg je een paar doosjes onder de bumper,,of een kleed.
Daarna kan je de bumper vanaf voor iets naar voren duwen,,en terug schuiven...dan moet hij uit de slede schieten. Haal dan de stekkers los van je mistlampen..die stekker moet je indrukken.
Ps..zou niet weten of die dopjes bij de dealer te koop zijn...hou wel rekening dat je ze nog moet laten spuiten. Ik zou in dat geval zelf een spuitbus laten mengen bij een spuiter in dezelfde kleur als je nieuwe bumper.
Succes
Gr Tommy
Voorop zitten 3 delen sierstrips. Voorzichtig eruit wippen met een kleine platte schroevendraaier.
Dan zitten er 2 grote bouten voorin. Losdraaien met dop 14 dacht ik.
Links en rechts onder in de hoeken zit ook nog een schroef/boutje, deze moet je ook nog loshalen.
Vervolgens ga je naar je wielkassen, daar zit in het midden een torx schoef,,,dat is een stelschroef om de bumper strak te trekken. Die schroef je een stuk los.
Vervolgens leg je een paar doosjes onder de bumper,,of een kleed.
Daarna kan je de bumper vanaf voor iets naar voren duwen,,en terug schuiven...dan moet hij uit de slede schieten. Haal dan de stekkers los van je mistlampen..die stekker moet je indrukken.
Ps..zou niet weten of die dopjes bij de dealer te koop zijn...hou wel rekening dat je ze nog moet laten spuiten. Ik zou in dat geval zelf een spuitbus laten mengen bij een spuiter in dezelfde kleur als je nieuwe bumper.
Succes
Gr Tommy