als ik in de achteruit wil schakelen, grijpen de tandwielen in de versnellingsbak in elkaar, het zgn. 'tanden knarsen'.
ook het vooruit schakelen loopt niet soepel meer.
iemand zei dat ik de drukgroep moet vervangen, klopt dat?
de koppelingskabel staat wel goed afgesteld, ik trap de voetpedaal zo'n 10 cm in bij het koppelen.
is het veel werk, de drukgroep vervangen?
drukgroep vervangen?
-
- 7th Gear member
dat is wel even werk,dat klopt,kost ongeveer 400 euro !
-
- Starter
maar zou dat het euvel zijn?
en in welk deel van de drukgroep moet ik het dan zoeken? het druklager?
en in welk deel van de drukgroep moet ik het dan zoeken? het druklager?
-
- 7th Gear member
een druklager is weer iets anders.
Een koppeling bestaat uit een druklager,koppelingplaat en drukgroep,
het beste is de complete koppeling te vervangen
Een koppeling bestaat uit een druklager,koppelingplaat en drukgroep,
het beste is de complete koppeling te vervangen
-
- Starter
ok, ben ik weer iets wijzer.
bedankt hè
bedankt hè
-
- 7th Gear member
Graag gedaan,,,:)
- ferdy
- 4th Gear member
Heb het zelf ook een maandje terug gedaan. Als je alles toch los hebt liggen vervang gelijk je krukaskeering en keering van de ingaande as versnellingsbak! 1 avondje bezig om alles los te halen, en 1 avond om het terug te bouwenRamon&Ramon schreef:Graag gedaan,,,:)

- twaintje
- 2nd Gear member
Hallo,
Ik vind het een vreemd verhaal, een koppeling gaat naar verloop van tijd juist makkelijker schakelen, behalve als er nèt een nieuwe set geplaats is, dan kan namelijk de nieuwe plaat nog een beetje "slepen", maar dat gaat na een korte tijd vanzelf óver!
Ik zou tòch nog eens even goed kijken of de koppelingskabel wel stràk genoeg staat!
Dat kan een hoop ellende (werk) besparen!
Normaal gesproken moet je de pedaal ècht geen 10 cm hoeven intrappen voordat je weerstand voelt, vrije slag behoort slechts 2-3 cm te zijn!!
Als je eerst de pedaal 10 cm kunt intrappen vóór er iets gebeurt met andere woorden bij het oplaten komen van de pedaal (want dat heet koppelen) er de laatste 10 cm niets meer gebeurd, staat de kabel ècht te slap!
succes twan.
Ik vind het een vreemd verhaal, een koppeling gaat naar verloop van tijd juist makkelijker schakelen, behalve als er nèt een nieuwe set geplaats is, dan kan namelijk de nieuwe plaat nog een beetje "slepen", maar dat gaat na een korte tijd vanzelf óver!
Ik zou tòch nog eens even goed kijken of de koppelingskabel wel stràk genoeg staat!
Dat kan een hoop ellende (werk) besparen!
Normaal gesproken moet je de pedaal ècht geen 10 cm hoeven intrappen voordat je weerstand voelt, vrije slag behoort slechts 2-3 cm te zijn!!
Als je eerst de pedaal 10 cm kunt intrappen vóór er iets gebeurt met andere woorden bij het oplaten komen van de pedaal (want dat heet koppelen) er de laatste 10 cm niets meer gebeurd, staat de kabel ècht te slap!
succes twan.
keep them old tanks rolin'
- dopdedouwer
- 3rd Gear member
Dat is veel makkelijker ja en bovendien goedkoper. Maar om wat voor versnellingsbak gaat het.
Let er iig dat de de kabel niet te strak zet, anders slijt je koppeling te snel.
Let er iig dat de de kabel niet te strak zet, anders slijt je koppeling te snel.
- ferdy
- 4th Gear member
En controleer de koppelingskabel ook die schijnt ook na verloop van tijd de gaan scheuren.dopdedouwer schreef:Dat is veel makkelijker ja en bovendien goedkoper. Maar om wat voor versnellingsbak gaat het.