gordelcontrole lampje

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
apietersen
Starter

mijn gordelcontrole lampje gaat niet knipperen als de passagier z'n gorel niet om heeft. Nu is dit natuurlijk geen probleem maar heeft dit ook gevolgen voor de werking van de airbags aan de passagierszijde. Of gaat de airbag ook af als er niemand op de bijrijdersstoel zit?
Heb al gekeken of er een kabeltje los zit onder de stoel maar dit is niet het geval. Iemand een idee hoe dit zit?
verwe760
2nd Gear member

De airbag zal gewoon werken.
S60 170pk Lpi
4th Gear member

Het gordelwaarschuwingslampje werkt alleen op de bestuurdersstoel. Het contact zit in de sluiting van de gordel.

Het lampje wordt geactiveerd wanneer je het contact aanzet, of er nu wel of niemand in de stoel zit (er zit dus geen contact in de stoel zelf). Zodra de gordel in de sluiting zit gaat het waarschuwingslampje uit.

Het heeft mij ook altijd bevreemd dat bij een merk als Volvo dit alleen maar bij de bestuurder werkt, terwijl in veel andere auto's ook een waarschuwing wordt gegeven wanneer de (achter)passasiers de gordel niet dragen.

Vraag mij overigens af of bij de huidige (nieuwe) modellen wèl op alle zitplaatsen een waarschuwing word gegeven bij niet dragen van de gordel ?!?
snorremans
5th Gear member

S60 170pk Lpi schreef:Het gordelwaarschuwingslampje werkt alleen op de bestuurdersstoel. Het contact zit in de sluiting van de gordel.

Het lampje wordt geactiveerd wanneer je het contact aanzet, of er nu wel of niemand in de stoel zit (er zit dus geen contact in de stoel zelf). Zodra de gordel in de sluiting zit gaat het waarschuwingslampje uit.

Het heeft mij ook altijd bevreemd dat bij een merk als Volvo dit alleen maar bij de bestuurder werkt, terwijl in veel andere auto's ook een waarschuwing wordt gegeven wanneer de (achter)passasiers de gordel niet dragen.

Vraag mij overigens af of bij de huidige (nieuwe) modellen wèl op alle zitplaatsen een waarschuwing word gegeven bij niet dragen van de gordel ?!?

Lijkt me niet zo handig als je alleen in de auto zit ( moet je eerst alle gordels dicht klikken ) met al die knipperende lampjes en tikkende geluiden.
V50 Momentum 2.4 140 PK , 170 PK by Rica, Flint Grey Pearl:2004
Mobility,Winter,Estate,Audioline High Performance, Pioneer TS-WX 610A
Tethys 17 inch,
Spacers 10 mm ( tussen lager en naaf )
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Elektrischverstelb. en verw. lederen stoelen,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
Darkwood interieur, stuur en pook knop

Heden Mercedes B 220 ( 2020 ) 194 PK.
apietersen
Starter

We gaan er maar vanuit dat snorremans niet beter weet :? maar in ieder geval bedankt voor jullie reacties :wink:
Maarten
5th Gear member

weet dat bij een V50 er wel een soort sensor in de stoel zit die meet of er een bijrijder is,als ik in een V50 meerijdt gaat dat verklikkerlampje nl.wel knipperen als ik de gordel nog niet om heb.
zal het toch ook nog eens proberen bij mijn V40.
welk jaar komt jouw S/V40?
volvo s40 1.8 aut. '97
volvo v40 1.9D 115pk '03
volvo V50 D5 2007 edition II sport
apietersen
Starter

Mijn V40 is van '99 er zitten wel een paar stekkers onder de stoel deze zullen wel van de airbags zijn
J
3rd Gear member

mijn V is uit 2001, zelfde verhaal.
zal dus pas bij de V50 zijn dat er op 2 stoelen gemeten word
Black Sheep: There's always one crazy motherfucker in the family
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”