Beste mede-forummers,
Pas weer terug van vakantie naar Zuid-Frankrijk met de V70!
Bezetting: volle kofferbak, dakkoffer, 2 volwassenen en 2 grote kinderen. De V70 heeft zich meer dan uitstekend gehouden!!!! Met name op de lange hellingen waar ik vroeger met elke auto moest terugschakelen kon ik de V70 altijd in 5e versnelling houden, in alle gevallen vermogen genoeg. Ook geen enkele verstoring (dat was wel anders met mijn vorige auto, een Laguna...., wat was ik blij dat er zoveel Renault garages waren). Ook het zitcomfort beviel prima, zowel van de bestuurdersplaats als van alle andere plekken helemaal geen klachten. Verbruik: zo tussen de 1:11 en 1:12. Kortom (bijna) perfect!!
Eén nadeel / opmerking:
de achterkant zakte wel heel erg door met al deze bezetting. Hoewel geen nadelige wegligging (...) kwam ik bij hoge drempels met de trekhaak tegen de grond en zag het er ook niet echt geweldig uit. Ik denk er nu toch wel sterk aan om nivomats te laten monteren. Eerdere ervaringen hiermee (op een 240) en ervaringen op dit forum gelezen leek mij dit een prima optie!
Wel nog een vraag: kun je de nivomats gewoon installeren i.p.v de originele types (ik heb wel een trekhaak)?
Rob.
Vakantie-ervaringen met de V70
- Rob2u
- 5th Gear member
- Berichten: 1109
- Lid geworden op: 10.04.2006 - 14:41
- Locatie: Veldhoven
Volvo V70 2.4T Aut5 2000 my2001 Mystic silver metallic, Premium- Winter- Estate lines, Xenon, HU-603 High Performance audio iMIV-LE, brushed alu interiortrim
Volvo V70 2.4T man 2000 my2001 Scarab Green HU-603 Premium sound
Volvo 245 GLE 2.3 1990 LPG-G3 non-Volvo airco
Volvo V70 2.4T man 2000 my2001 Scarab Green HU-603 Premium sound
Volvo 245 GLE 2.3 1990 LPG-G3 non-Volvo airco
- blastaway
- 5th Gear member
- Berichten: 2348
- Lid geworden op: 31.05.2007 - 08:06
- Locatie: Maastricht
Ja, wij zijn ook net terug van een vakantie in Frankrijk. Was ook 800 km enkele reis.
De auto heeft het echt heerlijk gedaan! ook in de 5e versnelling de hellingen iop met volle belading en 2 kids.
Ik heb in een ruk doorgereden zonder stop op de terugweg.
De auto heeft het echt heerlijk gedaan! ook in de 5e versnelling de hellingen iop met volle belading en 2 kids.
Ik heb in een ruk doorgereden zonder stop op de terugweg.
Volvo 940 2.3i Polar 2-1994 , t-5r cream yellow, c70 en v60 t4 2020
Volvo s60 2.4 5-2005
V70 edition II 2.4; 9-2004
V70 Sport 11-2006 2.0T HEICO
VW Passat 2005 R36 uitbouw
V70n 2000 2.5D
Volvo s60 2.4 5-2005
V70 edition II 2.4; 9-2004
V70 Sport 11-2006 2.0T HEICO
VW Passat 2005 R36 uitbouw
V70n 2000 2.5D
- Fat Rat
- 5th Gear member
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: 18.05.2006 - 22:09
- Locatie: Walcheren
Meestal kan het gewoon probleemloos voor zover ik weet. Je zal wel waarschijnlijk de vering moeten veranderen, nivomats hebben een speciale vering voor zover ik weet.
Red Blocks Forever and a day
S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's
S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's
Mazda 323F BJ DitD 2001 = Exit
- xc 70 ocean race
- 1st Gear member
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 27.06.2007 - 22:32
- Locatie: zwolle
met de xc volle belasting 2 kids nog volop vering aanwezig
v70 xc awd 2.4t 200 pk ocean race bj 2002
jeep cherokee limited v8 4.0 litre high output
v70 T5 250 pk bj 2002 all options
v40 1.8i europa 1998
jeep cherokee limited v8 4.0 litre high output
v70 T5 250 pk bj 2002 all options
v40 1.8i europa 1998
- MaXX99
- 2nd Gear member
- Berichten: 64
- Lid geworden op: 03.03.2007 - 21:57
Mijn V70 met dakkoffer, halfvolle koffer (niet boven het zeil), 2 volwassenen en 1 kind hing toch ook al door vond ik ... Niet dat hij tegen de grond sloeg ofzo, maar het was wel zichtbaar, ook achter het stuur waar de neus beduidend hoger stond. In totaal 4500 km gereden, dus de nieuwe V70 was onmiddelijk ingereden 
Wel vind ik de prestaties wat tegenvallen ondanks al het lof over de D5 hier
... ik kom van een VW touran 1.9 TDI (105 pk) en heb niet echt het gevoel dat de V70 (2.4D 163pk) beduidend sneller is .... aan het stoplicht lijkt hij me echt zelfs trager ...

Wel vind ik de prestaties wat tegenvallen ondanks al het lof over de D5 hier

2007 V70 2.4D 163pk/340Nm RICA 226pk/460Nm Comfort Line, barentz blue, Oak leder sportzetels, getinte ramen, 16-duims 5-spaaks nodus velgen.
- xc 70 ocean race
- 1st Gear member
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 27.06.2007 - 22:32
- Locatie: zwolle
heb je je v70 al uitgepaktMaXX99 schreef:Mijn V70 met dakkoffer, halfvolle koffer (niet boven het zeil), 2 volwassenen en 1 kind hing toch ook al door vond ik ... Niet dat hij tegen de grond sloeg ofzo, maar het was wel zichtbaar, ook achter het stuur waar de neus beduidend hoger stond. In totaal 4500 km gereden, dus de nieuwe V70 was onmiddelijk ingereden
Wel vind ik de prestaties wat tegenvallen ondanks al het lof over de D5 hier... ik kom van een VW touran 1.9 TDI (105 pk) en heb niet echt het gevoel dat de V70 (2.4D 163pk) beduidend sneller is .... aan het stoplicht lijkt hij me echt zelfs trager ...
v70 xc awd 2.4t 200 pk ocean race bj 2002
jeep cherokee limited v8 4.0 litre high output
v70 T5 250 pk bj 2002 all options
v40 1.8i europa 1998
jeep cherokee limited v8 4.0 litre high output
v70 T5 250 pk bj 2002 all options
v40 1.8i europa 1998
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33123
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
We hebben altijd volvo's gehad met Niveauregeling, kan het iedereen aanraden, begrijp trouwens ook niet waarom de KLPD er niet mee rijdt, (als je die autos eens ziet rijden...)
Maar bij ons gaat het goed hoor met 4 golfsets, 4 tassen en 3 volwassenen
En dat ziet er in de XC70 zo uit:

Maar bij ons gaat het goed hoor met 4 golfsets, 4 tassen en 3 volwassenen
En dat ziet er in de XC70 zo uit:

MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- MaXX99
- 2nd Gear member
- Berichten: 64
- Lid geworden op: 03.03.2007 - 21:57
Uiteraard .. ben zelfs al een hele week aan het werk ... en een dakkoffer staat zo niet bij de klantenheb je je v70 al uitgepakt

2007 V70 2.4D 163pk/340Nm RICA 226pk/460Nm Comfort Line, barentz blue, Oak leder sportzetels, getinte ramen, 16-duims 5-spaaks nodus velgen.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 22.04.2007 - 18:42
Chippen die V70MaXX99 schreef:Mijn V70 met dakkoffer, halfvolle koffer (niet boven het zeil), 2 volwassenen en 1 kind hing toch ook al door vond ik ... Niet dat hij tegen de grond sloeg ofzo, maar het was wel zichtbaar, ook achter het stuur waar de neus beduidend hoger stond. In totaal 4500 km gereden, dus de nieuwe V70 was onmiddelijk ingereden
Wel vind ik de prestaties wat tegenvallen ondanks al het lof over de D5 hier... ik kom van een VW touran 1.9 TDI (105 pk) en heb niet echt het gevoel dat de V70 (2.4D 163pk) beduidend sneller is .... aan het stoplicht lijkt hij me echt zelfs trager ...

-
- 5th Gear member
- Berichten: 1936
- Lid geworden op: 17.01.2007 - 13:54
- Locatie: Duiven
Hoi,
Ook wij net terug vanuit Zuid-Frankrijk.(Var)
Volle bak dit jaar: 2 volwassenen,2 kinderen, dakkoffer en 2 fietsen op de trekhaak en elke vierkante centimeter volgepropt.
Gelukkig nivomat, want auto blijft perfect horizontaal.
Het was onze eerste vakantie met de V70 na jaren lang Multipla.
Verschil op een rijtje.
Wegligging van de Multipla is zowel leeg als beladen een stuk stabieler
Stuurpreciesie van de Multipla is veeeeel scherper., mogelijk door mijn relatief
kleine wielen 15" met 195/65/15 banden.
Binnenruimte van de Multipla is veeeel beter, met name voor de achterpassagiers
Zitcomfort,kracht(198pk 2.4D),geluid zijn van veel grotere klasse in de V70.
Verbruik vond ik eigenlijk tegenvallen. Van de 3200km vakantie kilometers zijn er 2600 op de tolweg(gem. 130 km/pu) en 700 op lokale trips gereden.
Gem. verbruik over de hele vakantie 1:14, natuurlijk niet slecht voor een volgepakte auto met dakkoffer, maar ik had zeker 1:15 verwacht op de lange afstand.
De dakkoffer zal wel spelbreker zijn, normaal ligt het verbruik rond de 1:15,5.
BartV70
Ook wij net terug vanuit Zuid-Frankrijk.(Var)
Volle bak dit jaar: 2 volwassenen,2 kinderen, dakkoffer en 2 fietsen op de trekhaak en elke vierkante centimeter volgepropt.
Gelukkig nivomat, want auto blijft perfect horizontaal.
Het was onze eerste vakantie met de V70 na jaren lang Multipla.
Verschil op een rijtje.
Wegligging van de Multipla is zowel leeg als beladen een stuk stabieler
Stuurpreciesie van de Multipla is veeeeel scherper., mogelijk door mijn relatief
kleine wielen 15" met 195/65/15 banden.
Binnenruimte van de Multipla is veeeel beter, met name voor de achterpassagiers
Zitcomfort,kracht(198pk 2.4D),geluid zijn van veel grotere klasse in de V70.
Verbruik vond ik eigenlijk tegenvallen. Van de 3200km vakantie kilometers zijn er 2600 op de tolweg(gem. 130 km/pu) en 700 op lokale trips gereden.
Gem. verbruik over de hele vakantie 1:14, natuurlijk niet slecht voor een volgepakte auto met dakkoffer, maar ik had zeker 1:15 verwacht op de lange afstand.
De dakkoffer zal wel spelbreker zijn, normaal ligt het verbruik rond de 1:15,5.
BartV70
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 211
- Lid geworden op: 14.07.2006 - 21:04
Wij zijn zondag thuisgekomen van een vakantie in Engeland met onze V70. Gelukkig hebben we droge voeten gehouden (eigenlijk hadden we de hele week mooi weer, slechts 1 dag regen), had niet zo graag de wagen willen beproeven op hele diepe waterpoelen. We vertoefden in de Cotswolds, het gebied ten noordwesten van Oxford. Een behoorlijk mooi, heuvelachtig gebied. De 2.4D heeft dit glooiende landschap met gemak getrotseerd. Mijn brandstofverbruik is nog nooit zo laag geweest: de boordcomputer rapporteert gemiddeld 6,2 liter/100 km. Ongetwijfeld door het ontbreken van files en andere (max)snelheden.
Heb 1x een rare manouvre moeten maken. Toen we de randweg van Oxford op wilden rijden vanaf een oprit, ontdekte ik dat een grote vrachtwagen die er al reed (een Volvo nota bene) weinig moeite deed ons in te laten voegen. De invoegstrook was vrij kort en liep met een stoeprand erlangs diagonaal naar de randweg toe in een punt. Dus er is geen marge zoals in Nederland met een doorlopende vluchtstrook. Ik moest binnen een seconde belissen: vol in de remmen om de vrachtwagen voor te laten gaan, of vol gas om er voorlangs te komen. Ik maakte al aardig snelheid dus afremmen taxeerde ik als riskant gezien de stoeprand en benodigde remweg. Dus ik verkoos het vol gas geven. De 2.4D (163 pk) liet mij niet in de steek en we konden dus de vrachtwagen krap aan voorblijven om ervoor in te voegen. Maar erg prettig voelde het allemaal niet, ook niet omdat dit mijn normale rijstijl is.
We hebben verder wel kunnen lachen om die Volvo RTI. Op 3 verschillende ritten in de streek werd dat de heenweg goed uitgestippeld via de juiste (snellere) hoofdwegen. Maar elk van deze ritten terug koos de RTI de pitoreske binnendoor routes, over slingerende landweggetjes langs hele kleine dorpjes e.d. Is dit een speciale vakantie-bug van de RTI?
Overigens is tijdens één rit het RTI scherm veelvuldig even op 'zwart' gesprongen, het beeld keerde telkens weer binnen 2 seconden terug. Heb dit al eens eerder op dit forum gelezen. Was dit geen bekend probleem met de RTI? Software-issue?
Heb 1x een rare manouvre moeten maken. Toen we de randweg van Oxford op wilden rijden vanaf een oprit, ontdekte ik dat een grote vrachtwagen die er al reed (een Volvo nota bene) weinig moeite deed ons in te laten voegen. De invoegstrook was vrij kort en liep met een stoeprand erlangs diagonaal naar de randweg toe in een punt. Dus er is geen marge zoals in Nederland met een doorlopende vluchtstrook. Ik moest binnen een seconde belissen: vol in de remmen om de vrachtwagen voor te laten gaan, of vol gas om er voorlangs te komen. Ik maakte al aardig snelheid dus afremmen taxeerde ik als riskant gezien de stoeprand en benodigde remweg. Dus ik verkoos het vol gas geven. De 2.4D (163 pk) liet mij niet in de steek en we konden dus de vrachtwagen krap aan voorblijven om ervoor in te voegen. Maar erg prettig voelde het allemaal niet, ook niet omdat dit mijn normale rijstijl is.
We hebben verder wel kunnen lachen om die Volvo RTI. Op 3 verschillende ritten in de streek werd dat de heenweg goed uitgestippeld via de juiste (snellere) hoofdwegen. Maar elk van deze ritten terug koos de RTI de pitoreske binnendoor routes, over slingerende landweggetjes langs hele kleine dorpjes e.d. Is dit een speciale vakantie-bug van de RTI?
Overigens is tijdens één rit het RTI scherm veelvuldig even op 'zwart' gesprongen, het beeld keerde telkens weer binnen 2 seconden terug. Heb dit al eens eerder op dit forum gelezen. Was dit geen bekend probleem met de RTI? Software-issue?
-
- 1st Gear member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 29.05.2007 - 14:25
Wij hebben ruim 5000 km gereden in twee weken. Het enige dat ons in de steek heeft gelaten is de RTI. Om een of andere reden viel dit systeem uit. Het leek wel of de DVD niet goed gelezen werd. De DVD speler van het RTI systeem is vorig jaar nog vervangen door de dealer. De kaart was niet meer zichtbaar, maar het satellietsignaal werd wel ontvangen. Gelukkig hadden we nog een TomTom bij. Voor de rest heeft de V70 Ocean Race met 120.000 km op de teller het uitstekend gedaan.
V70 2.4T Ocean Race
- Rob2u
- 5th Gear member
- Berichten: 1109
- Lid geworden op: 10.04.2006 - 14:41
- Locatie: Veldhoven
Als ik die ervaringen met RTI hierboven lees ben ik toch blij dat ik de TomTom heb. Staat wel minder luxe als een RTI maar werkt PERFECT! Zelfs het straatje naar de camping (heeft geeneens een naam) stond erop en gedurende alle ritten altijd goede ontvangst en geen uitval.
Volvo V70 2.4T Aut5 2000 my2001 Mystic silver metallic, Premium- Winter- Estate lines, Xenon, HU-603 High Performance audio iMIV-LE, brushed alu interiortrim
Volvo V70 2.4T man 2000 my2001 Scarab Green HU-603 Premium sound
Volvo 245 GLE 2.3 1990 LPG-G3 non-Volvo airco
Volvo V70 2.4T man 2000 my2001 Scarab Green HU-603 Premium sound
Volvo 245 GLE 2.3 1990 LPG-G3 non-Volvo airco
-
- 1st Gear member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 29.05.2007 - 14:25
Dat ben ik helemaal met je eens Rob2U. TomTom werkt sneller, ziet er mooier uit, is handiger (gebruiksvriendelijker) te bedienen, het kaartmateriaal wordt veel sneller vernieuwd en is stukken goedkoper. Het enige nadeel vind ik dat je de TomTom ieder keer moet plaatsen en verwijderen. Voor de rest wint de TomTom gemakkelijk van RTI.
V70 2.4T Ocean Race
-
- 1st Gear member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 29.05.2007 - 14:25
Sorry Bart, maar ik kan nog wel een verschil opnoemen:bartv70 schreef: Het was onze eerste vakantie met de V70 na jaren lang Multipla.
Verschil op een rijtje.
De Multipla is de lelijkste auto die ooit op deze planeet gemaakt is en dat kun je van de Volvo V70 niet zeggen, maar dat zul je waarschijnlijk wel niet met mij eens zijn
V70 2.4T Ocean Race
- blastaway
- 5th Gear member
- Berichten: 2348
- Lid geworden op: 31.05.2007 - 08:06
- Locatie: Maastricht
@Caprice: Ik durfde het al niet te zeggen...
Volvo 940 2.3i Polar 2-1994 , t-5r cream yellow, c70 en v60 t4 2020
Volvo s60 2.4 5-2005
V70 edition II 2.4; 9-2004
V70 Sport 11-2006 2.0T HEICO
VW Passat 2005 R36 uitbouw
V70n 2000 2.5D
Volvo s60 2.4 5-2005
V70 edition II 2.4; 9-2004
V70 Sport 11-2006 2.0T HEICO
VW Passat 2005 R36 uitbouw
V70n 2000 2.5D
- Potje
- 2nd Gear member
- Berichten: 86
- Lid geworden op: 08.01.2007 - 20:33
- Contacteer:
Ik kan nivomat alleen maar aanprijzen. 5,5 meter caravan erachter en nog mooi strak.
Ervaringen met 5e versnelling kan ik alleen maar onderstrepen. Wacht nog steeds op de bekeuringen voor het negeren van het inhaalverbod op de Brenner. Echt gewoon met 100 km/u erop en erover!

Ik wilde ook een Multipla omdat ik m zo 'camp' vond. En de JTD is een van de besten in zijn klasse!
Ben uiteindelijk toch voor de Fabia gegaan om 5 maanden later de V70 aan te schaffen. Volvostoelen roeleren nu eenmaal en de D5 is niet te versmaden!
Ervaringen met 5e versnelling kan ik alleen maar onderstrepen. Wacht nog steeds op de bekeuringen voor het negeren van het inhaalverbod op de Brenner. Echt gewoon met 100 km/u erop en erover!

Bart, je bent mijn held!bartv70 schreef:Het was onze eerste vakantie met de V70 na jaren lang Multipla.
Ik wilde ook een Multipla omdat ik m zo 'camp' vond. En de JTD is een van de besten in zijn klasse!
Ben uiteindelijk toch voor de Fabia gegaan om 5 maanden later de V70 aan te schaffen. Volvostoelen roeleren nu eenmaal en de D5 is niet te versmaden!
Jetta 1.5D, Polo 1.3D, Golf 1.6TD, 480S, barchetta, V70 TDi, Octavia II combi TDi, Piper Warrior, Fabia combi TDi, V70 D5 Edition II, 4/4 passion 1.3, Ibiza ST E-ecomotive, T3 1.9 WBX Westfalia Hochdach, V60 T4, T3 1.6 TD Karmann Gipsy, V40 D4, Picanto 1.0...
Volvo V70R AWD, Saffron Pearl
Volvo V70R AWD, Saffron Pearl
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1936
- Lid geworden op: 17.01.2007 - 13:54
- Locatie: Duiven
Hoi,
Het zal je verbazen, ook wij vonden en vinden de Multipla erg lelijk, maar
we zagen absoluut niets in een burgerlijke station.
Hij is mooi van lelijkheid en zoals de Engelsen zeggen
"If you drive it you don't see it"
Het is dat de wederhelft genoeg had van het gegaap naar de Multipla en het bijbehorende imago, want anders was ik niet op dit forum beland.
Ps Potje, heb je echt een Piper Warrior???Geweldig,welk type?
BartV70
Het zal je verbazen, ook wij vonden en vinden de Multipla erg lelijk, maar
we zagen absoluut niets in een burgerlijke station.
Hij is mooi van lelijkheid en zoals de Engelsen zeggen
"If you drive it you don't see it"
Het is dat de wederhelft genoeg had van het gegaap naar de Multipla en het bijbehorende imago, want anders was ik niet op dit forum beland.
Ps Potje, heb je echt een Piper Warrior???Geweldig,welk type?
BartV70
V70 2.4D Rica 198pk MJ2004 242.000km..260.000km ....280.000km
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
-
- 1st Gear member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 29.05.2007 - 14:25
Ik zou de Volvo V70 geen burgerlijke station willen noemen.
het is een stijlvolle, degelijke stationwagen en als je de juiste motor hebt gekozen is ie nog snel ook.
Gelukkig maar dat smaken verschillen, anders werd het wel erg saai op de weg.
het is een stijlvolle, degelijke stationwagen en als je de juiste motor hebt gekozen is ie nog snel ook.
Gelukkig maar dat smaken verschillen, anders werd het wel erg saai op de weg.
V70 2.4T Ocean Race
-
- 1st Gear member
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 22.01.2007 - 14:45
Ja, ook wij zijn weer terug uit Frankrijk. 3300km zonder ook maar het kleinste probleem. Da's maar goed ook want als je een Volvo garage zoekt in de periferie dan kun je lang zoeken. Volgens mijn RTI was de dichtsbijzijnde op zo'n 85km, terwijl elk gat van 20 inwoners daar een Renaultgarage heeft (die Fransen weten natuurlijk ook al lang dat hun voitures het nogal eens begeven :twisted: ).
Wagen van onder tot boven helemaal volgeladen maar de nivoregeling werkt perfect. En wat de RTI betreft, tja, regelmatig had ie er plezier in om ons over semi-fietspaden te sturen, maar zo zie je nog eens iets van de omgeving he? En TomTom doet het blijkbaar ook niet veel beter, want die Nederlander die ik met caravan en al zich klem zag rijden in het bastidestadje waar ik rondliep die had beter niet zo op zijn TomTom kunnen vertrouwen
Weet iemand trouwens hoe het zit als je geflitst bent in Frankrijk? Da's me minimaal 1x overkomen. Zouden ze die bon naar mijn huisadres sturen?
Wagen van onder tot boven helemaal volgeladen maar de nivoregeling werkt perfect. En wat de RTI betreft, tja, regelmatig had ie er plezier in om ons over semi-fietspaden te sturen, maar zo zie je nog eens iets van de omgeving he? En TomTom doet het blijkbaar ook niet veel beter, want die Nederlander die ik met caravan en al zich klem zag rijden in het bastidestadje waar ik rondliep die had beter niet zo op zijn TomTom kunnen vertrouwen

Weet iemand trouwens hoe het zit als je geflitst bent in Frankrijk? Da's me minimaal 1x overkomen. Zouden ze die bon naar mijn huisadres sturen?
V70 2.5T AWD Geartronic Titanium editie (MY2004, full options, 18"; Nebula)