Gisteren heb ik in mijn s80 een xenon kit van pilot geinstalleerd. Natuurlijk gaf hij na installatie storing dimlicht aan. Dus ik de shunt doorgeboort met een 2 mm boortje waarna de storing weg was. Mooi dacht ik, maar na het wegrijden begon toch de storing weer te verschijnen en nu flikkert de storing continue op mijn display :evil:
Weet iemand hier een oplossing voor of moet ik toch een speciale onstorings kabel hiervoor kopen?
pascal
xenon kit storing vraag
- hvdmountain
- 4th Gear member
Ik weet niet wat je met 'de shunt' bedoelt. Wat ik wel weet dat het in de meeste gevallen mis gaat met de lamp-controle. De computer merkt dan spanningsverschil (de lampen die er origineel in zaten hebben andere spanning), waardoor hij storing aan gaat geven.
Volvo S70 Comfort Europa 2.4 20v Venetian Red metallic
- Billy Road
- 4th Gear member
Ik heb dat ook ergens gelezen, het gaatje moet idd 1 mm groot zijn, anders blijf je storingen houden......nieuwe shunt halen, boren en klaar
";Life in the fast lane";
S60 D5 2003 edition nautic blue pearl tethys 17"; Premium sound
S60 D5 2003 edition nautic blue pearl tethys 17"; Premium sound
- robertslaat
- 3rd Gear member
Volgens mij als de storing knippert zit je net op te weinig weerstand. Ik denk dat je misschien net niet goed geboord hebt. Ik zou als eerste oplossing het gaatje nog iets groter boren. Meer weerstand weg melding Anders nieuwe shunt. Ik heb hetzelgde overigens ook met een 2 mm boortje gedaan en ook geen melding gekregen.
Succes
Succes
Volvo V70 D5 2007, Geartronic, Electric Silver, Edition Sport, 225pk/485nm by VolvoTune, DPF + EGR off, RTI, S/Kdak, 19" Pegasus, Adaptive-Xenon, Standkachel, PDC, CFE, IMIV
- cammaro
- 2nd Gear member
Op het forum lees ik overal dat het toch om een gat van 2 mm gaat. Ik denk dat wat robert zegt het geval is want met boren is de boor een klein stukje opgeschoven ik zal morgen het 2mm gat een beetje opruimen en voor de zekerheid een nieuwe shunt bestellen bij de dealer
Laat het morgen wel even weten.........
Laat het morgen wel even weten.........
volvo c70 saffron pearl
2.3 t5 lekker roffelen
2.3 t5 lekker roffelen
- cammaro
- 2nd Gear member
De shunts zijn binnen heb er voor de zekerheid maar 2 besteld. Ik ga het weekend even kijken. Ik kreeg trouwens veel rare gezichten bij de volvo dealer bij het woord shunt :oops:
volvo c70 saffron pearl
2.3 t5 lekker roffelen
2.3 t5 lekker roffelen
- sbv
- 6th Gear member
Ik heb er zelf een gaatje van rond de 2 mm in geboord en geen last meer van gehad
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue