hallo,
weer een probleem helaas met mijn volvo. Aan de bestuurderskant sluit de electrische raam erg slecht de laatste 5 cm om dicht te gaan moet hij erg veel moeite voor doen , en soms trekt hij het zelfs helemaal niet dan. Hoe kan ik dit euvel verhelpen. Staat er wellicht ergens een stappenplan voor !!
electrische ramen
- Michel740Turbo
- 5th Gear member
- Berichten: 1777
- Lid geworden op: 23.06.2005 - 10:31
- Locatie: Brecht
- Contacteer:
Je raam opnieuw afstellen op de geleiderails doet wonderen.
Ik ken het euvel. Je raam loopt dan vast door dat hij het rubber indraaid.
Vaak is er dan een boutje los gaan zitten of je raam is iets ontsteld (door er op leunen bij half open raam.
Ik ken het euvel. Je raam loopt dan vast door dat hij het rubber indraaid.
Vaak is er dan een boutje los gaan zitten of je raam is iets ontsteld (door er op leunen bij half open raam.
- Volvo C30 D2 driv-e R-design 08-2011
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
-
- 1st Gear member
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 17.07.2007 - 10:27
weet u toevallig of er een stappenplan van is te vinden ergens , weet niet hoe dit moet namelijk
- Michel740Turbo
- 5th Gear member
- Berichten: 1777
- Lid geworden op: 23.06.2005 - 10:31
- Locatie: Brecht
- Contacteer:
TEN EERSTE is het gewoon "je" ipv "u"
:razz:
Ik begin me meteen oud te voelen met mijn nog net geen 26 jaar :roll:
Zal het stap voor stap uit leggen je bent niet de eerste vandaag, nog een telefonische help desk geweest vandaag.
-stap 1- verwijder je deurpaneel. deze zit vast met 4 schroefej bij de speaker, 1 onder SIPS kapje en 2 onder de deurgreep (kapje kun je van onder los klikken met een schroefen draaier) Dan komt het trucje. de deurklink, je moet de klink open trekken en dan het sierkapje er achter naar voren duwen. Je ziet hem dan los komen. Hier na kan je het deurpaneel voorzichtig naar je toe los trekken en naar boven schuiven.
-stap 2- Je ziet nu een plastic bescherm kap. Deze kan je los halen en als je voor zichtig bent met de kit kan je hem hier na zonder problemen weer terug plakken.
-stap 3- Het mechaniek is nu zichtbaar. Als je de ruit iets laat zakken zie je de ruit met twee boutje te voorschijn komen. check of ze nog vast zitten doet dit trouwens ook met waar het de boutje waar de rail mee vast zit. Je kan het boutje dan met aan hand vast zetten. De ruit daarna sluiten en dan als het lukt ze met een ring sleutel goed vast zetten.
als het goed is moet de ruit dan weer normaal sluiten. Ander moets je het nogmaals proberen en dan met hand de ruit iets naar voren duwen.
Als hij dan weer goed sluit nogmaals alles checken.
-stap 4- monteer nu alles weer terug.
Ik hoop dat je er een beetje uit komt zo.


Ik begin me meteen oud te voelen met mijn nog net geen 26 jaar :roll:
Zal het stap voor stap uit leggen je bent niet de eerste vandaag, nog een telefonische help desk geweest vandaag.
-stap 1- verwijder je deurpaneel. deze zit vast met 4 schroefej bij de speaker, 1 onder SIPS kapje en 2 onder de deurgreep (kapje kun je van onder los klikken met een schroefen draaier) Dan komt het trucje. de deurklink, je moet de klink open trekken en dan het sierkapje er achter naar voren duwen. Je ziet hem dan los komen. Hier na kan je het deurpaneel voorzichtig naar je toe los trekken en naar boven schuiven.
-stap 2- Je ziet nu een plastic bescherm kap. Deze kan je los halen en als je voor zichtig bent met de kit kan je hem hier na zonder problemen weer terug plakken.
-stap 3- Het mechaniek is nu zichtbaar. Als je de ruit iets laat zakken zie je de ruit met twee boutje te voorschijn komen. check of ze nog vast zitten doet dit trouwens ook met waar het de boutje waar de rail mee vast zit. Je kan het boutje dan met aan hand vast zetten. De ruit daarna sluiten en dan als het lukt ze met een ring sleutel goed vast zetten.
als het goed is moet de ruit dan weer normaal sluiten. Ander moets je het nogmaals proberen en dan met hand de ruit iets naar voren duwen.
Als hij dan weer goed sluit nogmaals alles checken.
-stap 4- monteer nu alles weer terug.
Ik hoop dat je er een beetje uit komt zo.
- Volvo C30 D2 driv-e R-design 08-2011
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
-
- 1st Gear member
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 17.07.2007 - 10:27
kijk aan , das info. Ik ga me het zaterdag eens even proberen. enige wat me nog iets onduidelijk is :
check mof ze nog vast zitten doet dit trouwens ook met waar het de boutje waar de rail mee vast zit. Je kande boutje daan net aan hand vast zetten. de ruit daarna sluiten. en dan als het lukt ze met een ring sleutel vast zetten
Net aan de hand vast zetten ?
als je hem vast hebt gezet de ruit sluiten, en als de raam dicht is ze met de ring sleutel vast zetten !! wat houd dit in ??
check mof ze nog vast zitten doet dit trouwens ook met waar het de boutje waar de rail mee vast zit. Je kande boutje daan net aan hand vast zetten. de ruit daarna sluiten. en dan als het lukt ze met een ring sleutel vast zetten
Net aan de hand vast zetten ?
als je hem vast hebt gezet de ruit sluiten, en als de raam dicht is ze met de ring sleutel vast zetten !! wat houd dit in ??
- Michel740Turbo
- 5th Gear member
- Berichten: 1777
- Lid geworden op: 23.06.2005 - 10:31
- Locatie: Brecht
- Contacteer:
Ik zat weer iets te snel te typen :x
Was geen "mof" maar "of" :oops:
Was geen "mof" maar "of" :oops:
- Volvo C30 D2 driv-e R-design 08-2011
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
-
- 1st Gear member
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 17.07.2007 - 10:27
en wat houd de rest in , iets met een ring sleutel vast zetten ? wat dan en waar kan ik aan de rand iets vast zetten ?
- Rob
- 2nd Gear member
- Berichten: 208
- Lid geworden op: 25.01.2005 - 09:47
- Locatie: Rotterdam
jammer dat ik een paar jaar geleden dit forum nog niet kende. Er had iemand een baksteen door mijn portierraam gegooid om mijn invalidekaart te stelen. Diezelfde nacht kon ik nog bij Carglass terecht die er direkt een nieuwe ruit in hebben gezet. De volgende dag kwam ik erachter dat de ruit het laatste stukje moeilijk dicht te krijgen was. Ik ben tweemaal terug geweest maar ze kregen het niet voor elkaar. Inmiddels heb ik een ander portier en is het probleem opgelost, maar mbv dit forum had ik het zxelf en waarschijnlijk beter gekund!
Volvo 440 Sunray feb. 1991 2e eigenaar, 150.000 km, 2005 voorzien van een facelift !
Nu de trotse eigenaar van een S40 2005 2e eigenaar 49000 km
Nu de trotse eigenaar van een S40 2005 2e eigenaar 49000 km
-
- 1st Gear member
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 04.06.2007 - 22:33
- Locatie: Delft
Mocht het toch de motor zijn, ik heb er nog een liggen. Nieuw in doos, volgens mij is deze voor een 440 (art. nr. 3343653-6). Mail maar voor interesse: diedevanabs aapje gmail puntje com
- Rob
- 2nd Gear member
- Berichten: 208
- Lid geworden op: 25.01.2005 - 09:47
- Locatie: Rotterdam
Heeft er iemand een tekening en/of een foto van een originele raambediening van de 440?
Volvo 440 Sunray feb. 1991 2e eigenaar, 150.000 km, 2005 voorzien van een facelift !
Nu de trotse eigenaar van een S40 2005 2e eigenaar 49000 km
Nu de trotse eigenaar van een S40 2005 2e eigenaar 49000 km