Goede vraag... nog nooit naar gekeken. Maar denk dat het ook wel meevalt. Het schurende geluid is er alleen bij extreme parkeermanoevres, dus dat is erg lage snelheid en niet dagelijks.arnoud. schreef:Is er aan de binnenkant van je wielkasten wel te zien dat ze aanlopen?
Zijn uitslagbegrenzers zichtbaar? Ik ben wel benieuwd of ik ze er op heb zitten...
Van 16" naar 17" velgen
-
- 3rd Gear member
- edraket
- 7th Gear member
Waarschijnlijk zit er een schuurplek op het binnenscherm.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- 2nd Gear member
je hoort het gelijk als ze aan gaan lopen het is ook inderdaad alleen bij extreme uitslagen , schuurplekken heb ik nog niet gezien ,ik denk ook dat het met een apk meestal niet eens gecontroleerd wordt , ik maak mij er ook niet echt druk om , alhoewel ik het wel een misser van volvo vind dat je het moet oplossen met een uitslag begrenzer , blijkbaar tijdens de ontwikkeling van dit model niet goed opgelet.
gr Karel
gr Karel
-
- Starter
Ik heb sinds kort op mijn V70 mijn 15 inch vervangen voor 17 inch velgen (aLMATHEA). Deze lopen dus aan bij maximale stuuruitslag (in de binnemantel). Ik ga het voorlopig aan kijken. Kan iemand aangeven at de kosten zijn van een begrenzer?
- V70 titanium
- 2nd Gear member
Halve centimeter spoorverbreder werkt perfect, ik rij met 19" geen enkel probleem.
XC60 Inscription.
Evektor Eurostar 2008
Evektor Eurostar 2008
- Mischa Marks
- 1st Gear member
Heeft er iemand ervaring met 19" op een S80 (welke bandenmaat, spoorverbreders nodig etc.) en wat moet ik me bij een uitslagbegrenzer voorstellen?
Mazda MX5 1991
S80 2.4 2000
V50 1.8 2005
S80 2.4 2000
V50 1.8 2005
-
- 1st Gear member
Ik heb zelf de 18" Nebula's eronder liggen. Nooit geen problemen gemerkt met aanlopen, maar ik heb ook 4WD. Volgens de specs is de draaicirkel daardoor al iets groter. Zit zo'n begrenzer er dan al standaard op?
V70 2.5T AWD Geartronic Titanium editie (MY2004, full options, 18"; Nebula)
- kennethbril
- 3rd Gear member
Ik zelf heb 18 duim, geen probs mee. Iedere gps geeft de snelheid altijd wat trager aan .
Mijn volvo : V50 d5 black with toora's 18"; and bodykit
Pa zijn volvo V70 : full option D5 black
- kennethbril
- 3rd Gear member
Joh denk toch eens na . Er zit op zo'n signaal ( sirfstar 3 dan ) Meer dan 2 A 3 seconden vertraging op . T'is daarom dat hij ook altijd een tragere snelheid weergeeft . Laten we zwijgen over de nauwkeurigheid .
Met de nieuwe magelhean en icarus sateliet , de tegenhanger van gps ( uitgevonden door het amerikaans leger ) en van europa gaat dat niet meer zijn . Zijn veel sneller en nauwkeuriger . GPS is op 2 meter nauwkeurig en het nieuwe europese model zou tot op 2 centimeter nauwkeurig moeten zijn. Allen is dit laatste netwerk nog in zijn testfase . Jammer genoeg hebben de amerikanen dit netwerk al kunne kraken want ze kregen de broncode niet .
Dit is echt zo Zoek maar op
Met de nieuwe magelhean en icarus sateliet , de tegenhanger van gps ( uitgevonden door het amerikaans leger ) en van europa gaat dat niet meer zijn . Zijn veel sneller en nauwkeuriger . GPS is op 2 meter nauwkeurig en het nieuwe europese model zou tot op 2 centimeter nauwkeurig moeten zijn. Allen is dit laatste netwerk nog in zijn testfase . Jammer genoeg hebben de amerikanen dit netwerk al kunne kraken want ze kregen de broncode niet .
Dit is echt zo Zoek maar op
- lancer
- 6th Gear member
't is waar dat de GPS positie en snelheidsberekening achterloopt op de werkelijkheid. Beste nauwkeurigheid is ook zo'n beetje 2m, maar de GPS kan iets wat de snelheidsmeter niet kan, en dat is het uitmiddelen van de foutmarge. Als je er aan gaat rekenen dan kom je op een afwijking van zo'n 5km/u als je 2 punten neemt en 2 a 3 seconden er tussen. In de werkelijkheid zal de snelheidsweergave nog nauwkeuriger zijn, zeker als de auto op de cruise-control staat.
Ik loop ook regelmatig met een hand GPS, door de compacte bouw van de antenne kom't 'ie meestal niet verder dan een nauwkeurigheid van 5m. Toch klopt de weergegeven snelheid vrij aardig (zit wel eens een dip in, maar dat is meestal met snelheidswisselingen). Voor een voetganger is 5km/u een behoorlijk verschil. Wandelen is voor mij 5km/u, samen joggen met mijn vrouw is 10km/u en alleen loop ik 13km/u. Deze snelheiden kloppen best goed met de afgelegde afstand. Ik schat dat de hand GPS er max. 2km/u naast zit.
Daarom heb ik, wanneer de auto een constante snelheid heeft meer vertrouwen in de GPS dan de snelheidsmeter, die zeker naarmate de snelheid toeneemt. Rond de 120km/u wijken de meeste tellers meer dan 5km/u af. Bijstellen door de garage hoeft eigenlijk alleen als je banden hebt laten monteren met een andere diameter.
Het laatste nieuws is trouwens dat men GPS en Gallileo wil combineren. Het eiken van de Gallilieo satellieten gebeurt trouwens voor een deel met de (astronomische) radiotelescoop in Westerbork
[edit]
Net nog ff gezoch top het Internet. De GPS units zijn meestal ook nog in staat om de doppler shift van het signaar te gebruiken voor de snelheidsmeting. Dit werkt beter naarmate de snelheid hoger wordt
http://www.gpsinformation.net/main/gpsspeed.htm
Dus bij lage snelheid, kijk op je klokkie wanneer je een camera ziet. Bij hoge snelheid zal je GPS het waarschijnlijk beter doen.
[/edit]
Ik loop ook regelmatig met een hand GPS, door de compacte bouw van de antenne kom't 'ie meestal niet verder dan een nauwkeurigheid van 5m. Toch klopt de weergegeven snelheid vrij aardig (zit wel eens een dip in, maar dat is meestal met snelheidswisselingen). Voor een voetganger is 5km/u een behoorlijk verschil. Wandelen is voor mij 5km/u, samen joggen met mijn vrouw is 10km/u en alleen loop ik 13km/u. Deze snelheiden kloppen best goed met de afgelegde afstand. Ik schat dat de hand GPS er max. 2km/u naast zit.
Daarom heb ik, wanneer de auto een constante snelheid heeft meer vertrouwen in de GPS dan de snelheidsmeter, die zeker naarmate de snelheid toeneemt. Rond de 120km/u wijken de meeste tellers meer dan 5km/u af. Bijstellen door de garage hoeft eigenlijk alleen als je banden hebt laten monteren met een andere diameter.
Het laatste nieuws is trouwens dat men GPS en Gallileo wil combineren. Het eiken van de Gallilieo satellieten gebeurt trouwens voor een deel met de (astronomische) radiotelescoop in Westerbork
[edit]
Net nog ff gezoch top het Internet. De GPS units zijn meestal ook nog in staat om de doppler shift van het signaar te gebruiken voor de snelheidsmeting. Dit werkt beter naarmate de snelheid hoger wordt
http://www.gpsinformation.net/main/gpsspeed.htm
Dus bij lage snelheid, kijk op je klokkie wanneer je een camera ziet. Bij hoge snelheid zal je GPS het waarschijnlijk beter doen.
[/edit]
- Koidream
- 3rd Gear member
Joh, denk nu ook een keer na.
Denk je echt dat de satelliet de snelheid doorgeeft?
Neen dus, de satelliet geeft een plaatsbepaling door. de berekening van de snelheid wordt gemaakt in je toestel.
Dus in het kort. Tussen twee plaatsbepalingen ligt een bepaalde tijd en afstand en hiermee wordt de snelheid plaatselijk berekend. "Tijd" is een vast gegeven en hier kan geen fout opzitten op de "plaatsbepaling" kan inderdaad een foutmarge zitten maar deze is dezelfde bij de eerste plaatsbepaling als bij de tweede dus het verschil is een juiste afstand. Bijgevolg is de snelheid berekend door je GPS een juiste snelheid.
Ga anders maar eens voorbij een flitspaal tegen 147km/uur (GPS snelheid) en kijk dan achteraf maar eens wat er op de bon van een geijkt toestel staat
Denk je echt dat de satelliet de snelheid doorgeeft?
Neen dus, de satelliet geeft een plaatsbepaling door. de berekening van de snelheid wordt gemaakt in je toestel.
Dus in het kort. Tussen twee plaatsbepalingen ligt een bepaalde tijd en afstand en hiermee wordt de snelheid plaatselijk berekend. "Tijd" is een vast gegeven en hier kan geen fout opzitten op de "plaatsbepaling" kan inderdaad een foutmarge zitten maar deze is dezelfde bij de eerste plaatsbepaling als bij de tweede dus het verschil is een juiste afstand. Bijgevolg is de snelheid berekend door je GPS een juiste snelheid.
Ga anders maar eens voorbij een flitspaal tegen 147km/uur (GPS snelheid) en kijk dan achteraf maar eens wat er op de bon van een geijkt toestel staat

BMW 315
BMW 518
Daihatsu Rocky 2.8D
BMW 320i
BMW R100RT
Triumph Spitfire 1500
Rover 623 Si
BMW 518i
Alfa Romeo 156 1.9JTD
VOLVO S60 D5
Range Rover Evoque TD4
BMW 518
Daihatsu Rocky 2.8D
BMW 320i
BMW R100RT
Triumph Spitfire 1500
Rover 623 Si
BMW 518i
Alfa Romeo 156 1.9JTD
VOLVO S60 D5
Range Rover Evoque TD4
- arnoud
- 8th Gear member
Kijk, daar hebben we iets aanKoidream schreef:Ga anders maar eens voorbij een flitspaal tegen 147km/uur (GPS snelheid) en kijk dan achteraf maar eens wat er op de bon van een geijkt toestel staat

XC60 T6 Recharge Ultimate Dark, Fusion Red 2024
Ex: S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
Ex: S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
- Koidream
- 3rd Gear member
@ KennethBril:
Hier een link naar een officieel document nl. het "NAVSTAR GPS User Equipment Introduction document" dat je op pagina 3-7 de fout in snelheidsmeting weergeeft.
http://www.navcen.uscg.gov/pubs/gps/gpsuser/gpsuser.pdf
Hier het betreffende stuk:
3.3 RECEIVER VELOCITY ACCURACY
GPS receivers typically calculate velocity by measuring the frequency shift (Doppler
shift) of the GPS D-band carrier(s). Velocity accuracy can be scenario dependent,
but 0.2 m/sec per axis (95%) is achievable for PPS receivers. SPS velocity
accuracy is the same as PPS when SA is off. When SA is on, SPS velocity
accuracy is degraded. The amount of degra dation of the velocity is classified.
However, although not guaranteed, SPS velocity accuracies around 0.4 m/sec 95%
have been observed by civilian users for the typical level of SA associated with
normal peacetime operations and 100 metres 95% horizontal position ing accuracy.
Hier spreekt men van een fout van 0,2m/s of te wel een fout van 720m/u (nog niet eens een kilometertje per uur).
Als de Amerikaanse defensie beslist om de SA (Selective Availability) op te zetten dan neemt men aan (want zij beslissen de foutmarge op dat ogenblik) dat de fout zou verdubbelen
Hier een link naar een officieel document nl. het "NAVSTAR GPS User Equipment Introduction document" dat je op pagina 3-7 de fout in snelheidsmeting weergeeft.
http://www.navcen.uscg.gov/pubs/gps/gpsuser/gpsuser.pdf
Hier het betreffende stuk:
3.3 RECEIVER VELOCITY ACCURACY
GPS receivers typically calculate velocity by measuring the frequency shift (Doppler
shift) of the GPS D-band carrier(s). Velocity accuracy can be scenario dependent,
but 0.2 m/sec per axis (95%) is achievable for PPS receivers. SPS velocity
accuracy is the same as PPS when SA is off. When SA is on, SPS velocity
accuracy is degraded. The amount of degra dation of the velocity is classified.
However, although not guaranteed, SPS velocity accuracies around 0.4 m/sec 95%
have been observed by civilian users for the typical level of SA associated with
normal peacetime operations and 100 metres 95% horizontal position ing accuracy.
Hier spreekt men van een fout van 0,2m/s of te wel een fout van 720m/u (nog niet eens een kilometertje per uur).
Als de Amerikaanse defensie beslist om de SA (Selective Availability) op te zetten dan neemt men aan (want zij beslissen de foutmarge op dat ogenblik) dat de fout zou verdubbelen
BMW 315
BMW 518
Daihatsu Rocky 2.8D
BMW 320i
BMW R100RT
Triumph Spitfire 1500
Rover 623 Si
BMW 518i
Alfa Romeo 156 1.9JTD
VOLVO S60 D5
Range Rover Evoque TD4
BMW 518
Daihatsu Rocky 2.8D
BMW 320i
BMW R100RT
Triumph Spitfire 1500
Rover 623 Si
BMW 518i
Alfa Romeo 156 1.9JTD
VOLVO S60 D5
Range Rover Evoque TD4
- kennethbril
- 3rd Gear member
T'is juist daarom . ik heb mijn flitspalen in mijn tom tom zitten . Nu is een baan sinds kort in deurne van 90 naar 70 km/ per uur gegaan . Wat doe ik, hij waarschuwt voor de 90 dus ik ga 85 rijden . men tom tom geeft 70 aan en
FLASH FLASH FLITS mooie foto op een dinsdag avond
3 weken later boete : snelheidsovertreding : foutmarge 3% en toestel was geeikt van de politie . DE snelheid 80 km/h en koste me 125 eurokes. Dus ik denk dat geen van alle de juiste snelheid kan geven . Oh ja ik heb ondertussen een update gedaan van de flitspalen . Mij hebben ze geen twee keer . OH ja ook nog gevonden in de tom tom handleiding : AANGEGEVEN SNELHEID KAN VERSCHILLEN MET WERKELIJKE SNELHEID ;)Kan goed zijn van dat artikel op de website maar toch zou ik er niet honder procent op vertrouwen hoor . Zoveel factoren . Slechte kaartmeting , slecht bereik , interventie van straling , verouderde hardware, afwisselend rijgedrag . kan je toch niet omheen
FLASH FLASH FLITS mooie foto op een dinsdag avond
3 weken later boete : snelheidsovertreding : foutmarge 3% en toestel was geeikt van de politie . DE snelheid 80 km/h en koste me 125 eurokes. Dus ik denk dat geen van alle de juiste snelheid kan geven . Oh ja ik heb ondertussen een update gedaan van de flitspalen . Mij hebben ze geen twee keer . OH ja ook nog gevonden in de tom tom handleiding : AANGEGEVEN SNELHEID KAN VERSCHILLEN MET WERKELIJKE SNELHEID ;)Kan goed zijn van dat artikel op de website maar toch zou ik er niet honder procent op vertrouwen hoor . Zoveel factoren . Slechte kaartmeting , slecht bereik , interventie van straling , verouderde hardware, afwisselend rijgedrag . kan je toch niet omheen
- lancer
- 6th Gear member
Tsja, dan kan gebeuren. Met een TomTom is dat risico iets groter door de compacte antenne. De nauwkeurigheid is ook zeer afhankelijk van het aantal Satellieten dat bepaald wordt voor de meting. Het kost het apparaat enige tijd voordat er een goede set satellieten "locked in" is. Ik heb zelf geen TomTom, maar ik kan in mijn navigatie zien hoeveel Satellieten en gebruikt worden.
Ook gebruiken niet alle apparaten volgens mij een doppler shift meting, die nu juist de grote accuratesse geeft (is trouwens onafhankelijk van de plaatsbepaling, maar van de verandering van de frequentie van het signaal)
Dit alles is als het goed is terug te vinden in de kleine lettertjes van de handleiding.
Ook gebruiken niet alle apparaten volgens mij een doppler shift meting, die nu juist de grote accuratesse geeft (is trouwens onafhankelijk van de plaatsbepaling, maar van de verandering van de frequentie van het signaal)
Dit alles is als het goed is terug te vinden in de kleine lettertjes van de handleiding.