Hallo,
Ik wil mijn turbo druk regel klep een schoonmaken. Maar dan moet ik natuurlijk stroom op de regelaar zetten om de klep te openen. Welke pinnen gebruik ik daarvoor? iemand ooit gedaan??
Bedankt,
Marc
turbo druk regelaar
- Marc Lenssen
- 2nd Gear member
- Marc Lenssen
- 2nd Gear member
Ik heb altijd begrepen dat ook deze klep na verloop van tijd vuil opbouwt, net als een gasklep bijvoorbeeld. Bij de volvo garage zei de monteur dat als je hem schoonmaakt dat je de klep dan wel open moet zetten. En dit gaat natuurlijk door het 12 volt voeden aan twee pinnen.
Het af en toe (bij mij voor het eerst in 10 jaar) reinigen en smeren kan het openen en sluiten van de klep bevorderen.
MvG,
Marc
Het af en toe (bij mij voor het eerst in 10 jaar) reinigen en smeren kan het openen en sluiten van de klep bevorderen.
MvG,
Marc
Fijn boosten met mijn zwarte T5.............
- Marc Lenssen
- 2nd Gear member
Na het doorspuiten van de klep met wat wd40 voel ik de boost op een iets lager toerental erin komen. Ik heb de klep niet echt kunnen schoonmaken omdat ik niet weet hoe ik de klep open en dicht kan doen in uitgemonteerde staat. Maar als een beetje wd40 al verschil maakt heb ik het idee dat de regelaar niet meer 100% is. Ik zal binnenkort eens een nieuwe proberen, duur zijn ze niet. Bij mij loopt de motor totdat die flink boost nou niet echt met vermogen. Bij niet al te veel gas is het gewoon een beetje trage volvo ondanks een rica. Ik moet hem echt laten boosten en dan gaat die als de brandweer. Maar ik zou nu juist met een beetje minder gas toch turbo druk hebben. Ik hoor de turbo spoolen maar voel niet de acceleratie die ik denk dat erbij hoort....