Equus turbodrukmeter in Volvo 480 turbo

De rubriek voor de 'geblazen' Volvo's, waaronder ook motoren die voorzien zijn van een compressor.
Plaats reactie
Sieger Everts
2nd Gear member
Berichten: 197
Lid geworden op: 02.01.2007 - 11:15

Nu heb ik zo'n meter in mijn r5 geplaatst , alleen werkt deze niet naar behoren.

bij normaal rijden staat de meter op -0,7 bar , bij acceleren staat hij op 0 bar precies , stationair staat ie op ogeveer -0,4 .

ik heb hem gewoon bij de computer er bij op gedaan , oprginele meter is dus niet mee aangesloten.

wat heb ik vaud gedaan ?? of is de meter gewoon niet goed?

vroeger twijfelde ik vaak, daar ben ik nu niet meer zeker van..

-----------------------------
R 5 GT Turbo --> 480 motor
richmod, t25/28 turbo
en nog wat opties

161 pk & 230 Nm koppel @ 0,7 bar
Status --> Big Mod inbouwen
F20A2-T
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 02.11.2006 - 13:21
Locatie: There and back again..

Dit is dus een electrische meter?
De meeste meters hebben hun eigen specifieke waarde nodig om te kunnen werken.
Bij Autometer bijv. krijg je een aparte MAP sensor erbij geleverd.
Ik zelf gebruik liever de mechanische meters van Autometer....
Het kan dus zijn dat je van Equus een Map sensor moet kopen of misschien dat je deze meter moet "instellen" op de goede waarde...
Sieger Everts
2nd Gear member
Berichten: 197
Lid geworden op: 02.01.2007 - 11:15

nee , het zo'n meter als orgineel , ik heb de orginele meter er aan gehangen en die doet precies het zelfde , nu verdenk ik de actuator , of het zit in een van de druk slangen m, ik ga vanavond ff kijken...

vroeger twijfelde ik vaak, daar ben ik nu niet meer zeker van..

-----------------------------
R 5 GT Turbo --> 480 motor
richmod, t25/28 turbo
en nog wat opties

161 pk & 230 Nm koppel @ 0,7 bar
Status --> Big Mod inbouwen
F20A2-T
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 02.11.2006 - 13:21
Locatie: There and back again..

Ik weet dat bij mijn R5 GTT redelijk wat slangetjes aan het scheuren gingen door ouderdom.
Maar dat was nog met de oude 1.4
YannickvanRooyen
4th Gear member
Berichten: 615
Lid geworden op: 29.06.2006 - 18:44
Locatie: Alphen aan den Rijn

slangetje dat je computer in gaat is een vacuum slangetje om je wastegate mee te regelen, dus niet het druk slangetje

_als ik me niet vergis_
1995 Volvo 440 Turbo RICA TROLVO 440_GL
Sieger Everts
2nd Gear member
Berichten: 197
Lid geworden op: 02.01.2007 - 11:15

er moet dus een aparte slang van het spruitstuk naar de meter lopen?

vroeger twijfelde ik vaak, daar ben ik nu niet meer zeker van..

-----------------------------
R 5 GT Turbo --> 480 motor
richmod, t25/28 turbo
en nog wat opties

161 pk & 230 Nm koppel @ 0,7 bar
Status --> Big Mod inbouwen
460_turbo
2nd Gear member
Berichten: 154
Lid geworden op: 03.11.2006 - 21:25

Ik heb ook een drukmeter met waardes op mn 460 aangesloten.
Ook deze heb ik op hetzelfde slangetje gekoppeld die naar de ecu gaat.

Werkt prima hoor.

het klopt ook wel dat je stationair in de min staat (onderdruk).

stationair draait die van mij -0.6 bar.
Als ik ga optrekken dat het ik ongeveer 0 bar als mn standaard metertje voor drie kwart in het wit staat.

trek ik hem nog verder open gaat hij overdruk opbouwen.

volgas geeft hij +0.6 bar.

Dus volgens mij is er niks aan de hand.

Groeten 460turbo
Rijd nu: 740 sedan b204ft 1990
s80 2.9 automaat 1999

Ex Volvo's : 460 turbo 1995
360 2.0 gl 1986
Sieger Everts
2nd Gear member
Berichten: 197
Lid geworden op: 02.01.2007 - 11:15

dat d8 ik al

moet nu maar eens naar de actuator kijken denk ik

vroeger twijfelde ik vaak, daar ben ik nu niet meer zeker van..

-----------------------------
R 5 GT Turbo --> 480 motor
richmod, t25/28 turbo
en nog wat opties

161 pk & 230 Nm koppel @ 0,7 bar
Status --> Big Mod inbouwen
Sieger Everts
2nd Gear member
Berichten: 197
Lid geworden op: 02.01.2007 - 11:15

heeft iemand een overzicht hoe de 3 slangetjes aan gesloten zitten op de drukregelaar ?

vroeger twijfelde ik vaak, daar ben ik nu niet meer zeker van..

-----------------------------
R 5 GT Turbo --> 480 motor
richmod, t25/28 turbo
en nog wat opties

161 pk & 230 Nm koppel @ 0,7 bar
Status --> Big Mod inbouwen
Plaats reactie

Terug naar “Turbo”