Dat Volvo in de etalage staat is een hard feit punt.
Als BMW zijn interesse doorzet in koop dan zou het weleens anders kunnen uitpakken met Volvo in de toekomst.
BMW ziet namelijk voor bijna ieder eigen model dat ze produceren ook een Volvo-model als concurent op dit moment.
Dit kan gevolgen hebben voor de toekomst van diverse Volvo-modellen in negatieve zin!
Ga maar na: ff een paar voorbeelden;
Wat is een grote tegenhanger van de BMW X5 ?? Juist oa de XC90
De toekomstige XC60 wordt gezien als tegenhanger voor ?? inderdaad de X3
Ik heb gehoord dat BMW ook niet zo blij is met het succes van de C30 tov hun 100 serie.
Hyundai wil graag een A-merk en is jaloers op de ontwikkelingsafdeling en het safetycenter. Zij zouden juist wel eens het succes willen uitbreiden lees investeren.
Dus wie is de beste kandidaat?
Volvo te koop !
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
@ Vilvi, dus je koopt als BMW voor een paar miljard Euro's Volvocars, doet daar snel het licht uit en je hebt daardoor de concurrent voor je eigen producten de nek omgedraait waarna het met BMW ineens weer een stuk beter gaat?
Volvo for life
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 188
- Lid geworden op: 08.07.2007 - 16:12
Dat zullen ze zeker niet doen. Een aannemelijker scenario zou zijn om Volvo minder modellen te laten voeren die BMW ook heeft oftewel denk dan aan het verschil tussen Alfa Romeo en Fiat.
Volvo=vierkant=tijdloos=praktisch,wat wil een mens nog meer?
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Dat gaat niet lukken denk ik, daarvoor zijn zowel BMW als Volvo te "Premium"
Volvo for life
- Auk
- 6th Gear member
- Berichten: 3524
- Lid geworden op: 02.03.2007 - 12:34
- Locatie: Randstad
Het is totaal niet moeilijk te begrijpen, maar zeg nou zelf...Cojones schreef:Best lastig hè, zo'n artikel/gerucht begrijpen. Renault gaat geen volvo's maken. Volvo blijft Volvo's maken. Als het door Renault overgenomen wordt dan zou Volvo nog steeds Volvo's blijven maken, maar komen de centjes van de ontwikkeling van Renault, en daar gaan ze ook naartoe als er winst wordt gemaakt.
Ik denk eerder dat Renault op zo een moment gebruik zal gaan maken van de kennis van Volvo om haar kwaliteit te verhogen, dan dat Renault haar gebrek aan kennis zal gaan gebruiken om Volvo's minder betrouwbaar te maken.
De menselijke emotie is een raar iets.
Volvo is sinds 1999 er geen betere auto's op gaan maken!? Toen in 1986 Volvo samen ging werken met Renault om o.a de 400 serie te ontwikkelen... Veel onderdelen kwamen van Renault, denk bijvoorbeeld aan de elektronica..
Ze gaan technieken met elkaar delen, maar ze maken ook gebruik van elkaar producten! Volvo is en blijft Volvo, maar met behulp en kosten van Renault...
Als Renault het geld niet wil uitgeven voor de beste materialen voor Volvo wordt de kwaliteit minder, en om kosten te drukken worden materialen en onderdelen gebruikt die Renault ook gebruikt...
En waarom liever geen Renault?
400 serie.. bekend probleem is de elektronica die van Renault afkomt, en hedendaagse Renault modellen hebben nog steeds elektronica problemen.. dus verwelkom de problemen wanneer Volvo onder Renault valt!
Toch?
Auke
MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20768
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Ik wil even wat rechtzetten.
Volvo werkte al vanaf 1973 (overname van Daf) samen met Renault. Alle Daf en Volvo 300 motoren kwamen van Renault.
Vanaf 1978 was al bekend dat veel onderdelen van de toen nog toekomstige 400 serie van Renault moesten komen (Renault 9 en 11)
En alleen de 480 heeft echte elektronica problemen gekend (en die elektronica kwam niet van Renault af). Omdat dat toen nog zo nieuw was. Persoonlijk heb ik geen enkele andere 400 serie auto met dit soort problemen gekend. (en ik heb zelf 3 440's gehad en mijn vader heeft nu een 460 na een 3-tal 340's).
Maar troost je Renault zal het gevoelsmatig niet worden. Daar ligt te veel oud zeer.
Volvo werkte al vanaf 1973 (overname van Daf) samen met Renault. Alle Daf en Volvo 300 motoren kwamen van Renault.
Vanaf 1978 was al bekend dat veel onderdelen van de toen nog toekomstige 400 serie van Renault moesten komen (Renault 9 en 11)
En alleen de 480 heeft echte elektronica problemen gekend (en die elektronica kwam niet van Renault af). Omdat dat toen nog zo nieuw was. Persoonlijk heb ik geen enkele andere 400 serie auto met dit soort problemen gekend. (en ik heb zelf 3 440's gehad en mijn vader heeft nu een 460 na een 3-tal 340's).
Maar troost je Renault zal het gevoelsmatig niet worden. Daar ligt te veel oud zeer.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- Auk
- 6th Gear member
- Berichten: 3524
- Lid geworden op: 02.03.2007 - 12:34
- Locatie: Randstad
Dat het vanaf 73 al bezig was wist ik niet! Maarja, toen was ik ook nog moleculair..Auk schreef:
Toch?
Had begrepen dat de bodemplaat en motoren van de 9 en 11 ook voor de 400 serie gebruikt werden. De elektronica... heb k dan ergens verkeerd opgevat!
Dan is het recht gezet! Mijn fout :oops: .. naja Fora zijn om van te leren toch?
Maar wat is er dan tussen Renault en Volvo gebeurd V480-S60? Vaag dat Renault Volvo dan wel wil?!
Auke
MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Met Volvo zou Renault zich "ineens" in het "Premium" segment bevinden
Volvo for life
- FLA
- 3rd Gear member
- Berichten: 340
- Lid geworden op: 16.07.2006 - 20:12
Gelukkig! Anders hadden we in de toekomstige Volvo modellen ook van dat harde krakende plastic in het interieur gekregen en motoren die zich na 20.000km al laten opblazen... Wisten jullie trouwens dat Hyundai "modern" betekend in het Koreaans? ZuchtVilvi schreef:Op een andere website las ik dat Hyundai officieel heeft verklaart geen interesse in Volvo te hebben.
Die kan dus doorgestreept worden.



Is hier al een persbericht o.i.d. van te vinden trouwens?
- lancer
- 6th Gear member
- Berichten: 3140
- Lid geworden op: 31.05.2006 - 17:06
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1600
- Lid geworden op: 10.09.2005 - 12:07
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
- C 30 T5
- 4th Gear member
- Berichten: 808
- Lid geworden op: 30.12.2006 - 23:41
De tech help desk voor dealers zit in Keulen en de focus komt ook niet uit de vs :shock: De euro's die Volvo opbrengt zullen wel naar de vs gaan denk ik.bart simpson schreef:dat is 100% juistAuk schreef:Volvo is toch van de Amerikaanse firma van Ford? :oops:C 30 T5 schreef:Volvo is nu ook al ½ Duits :shock:
- hvl
- 3rd Gear member
- Berichten: 376
- Lid geworden op: 15.09.2004 - 00:20
- Locatie: gelderland
lancer schreef:http://www.nu.nl/news/1167162/73/%26%23 ... 17%3B.html
dat zijn achterhaalde artikelen. ( ze vallen in herhaling)
Volvo is het wordt het en blijft het
- MDA
- 5th Gear member
- Berichten: 1068
- Lid geworden op: 22.03.2006 - 15:09
- Locatie: Leiden
Nah ja, het feit dat Ford nu officieel erkent dat Volvo te koop is, en dat ze er 8 mld voor willen hebben, is voor mij nog steeds redelijk nieuw. Dat ze het eerder ontkenden, maar dat het toen al waar was, dat snap ik ook wel. En wie de overname kandidaten zijn is inderdaad oud nieuws.hvl schreef:lancer schreef:http://www.nu.nl/news/1167162/73/%26%23 ... 17%3B.html
dat zijn achterhaalde artikelen. ( ze vallen in herhaling)
Maar toch: 8mld... iemand?
V40 phI 2.0 16v, vol leder, airco, VDO nav, Roofrails en bekrast door een stuk tuig!
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Ford is een 100% Amerikaanse onderneming met wat fabrieken in EuropaC 30 T5 schreef:De tech help desk voor dealers zit in Keulen en de focus komt ook niet uit de vs :shock: De euro's die Volvo opbrengt zullen wel naar de vs gaan denk ik.bart simpson schreef:dat is 100% juistAuk schreef:Volvo is toch van de Amerikaanse firma van Ford? :oops:
- hvl
- 3rd Gear member
- Berichten: 376
- Lid geworden op: 15.09.2004 - 00:20
- Locatie: gelderland
MDA schreef:Nah ja, het feit dat Ford nu officieel erkent dat Volvo te koop is, en dat ze er 8 mld voor willen hebben, is voor mij nog steeds redelijk nieuw. Dat ze het eerder ontkenden, maar dat het toen al waar was, dat snap ik ook wel. En wie de overname kandidaten zijn is inderdaad oud nieuws.hvl schreef:lancer schreef:http://www.nu.nl/news/1167162/73/%26%23 ... 17%3B.html
dat zijn achterhaalde artikelen. ( ze vallen in herhaling)
Maar toch: 8mld... iemand?
dat zeg ik een bericht van ruim 3weken geleden en ford + aandeel houders hebben op dit moment geen voor nemens om volvo te verkopen omdat ford zelf in de problemen komt ivm zelfde onderdelen en platform
enz enz.
Volvo is het wordt het en blijft het
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40987
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Mods break
Zullen we hier even pauzeren tot er écht nieuws is.
En kijk, voor je het plaatst, even of het misschien al eens is langsgekomen.
Zullen we hier even pauzeren tot er écht nieuws is.
En kijk, voor je het plaatst, even of het misschien al eens is langsgekomen.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40987
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
NEW YORK - De Amerikaanse autoproducent Ford overweegt Volvo te verkopen. Daartoe wordt het Zweedse bedrijf op dit moment volledig doorgelicht.
Dit werd gisteren bekendgemaakt bij de publicatie van de cijfers over het tweede kwartaal. De nettowinst kwam uit op 750 miljoen dollar (547 miljoen euro), tegen een verlies van 317 miljoen dollar in dezelfde periode vorig jaar.
Het was de eerste winst na zeven kwartalen van verlies, maar het is blijkbaar nog niet het begin van een opwaartse trend. Fordtopman Alan Mulally waarschuwde dat het uitbrengen van nieuwe modellen en de vertraging van de Amerikaanse economie waarschijnlijk opnieuw verliezen zullen opleveren.
De omzet van de op een na grootste autofabrikant in de Verenigde Staten steeg met 5,5 procent tot 44,2 miljard dollar. Ford maakte weer winst door flink in de kosten te snijden. Het bedrijf sluit zestien fabrieken en schrapt 45.000 banen.
Mulally meldde dat Ford aanbiedingen bekijkt voor de overname van de Britse merken Jaguar en Land Rover. Eerder dit jaar verkocht het concern al Aston Martin voor 925 miljoen dollar aan een groep investeerders.
Met de mededeling dat Volvo nu volledig wordt doorgelicht, gaf Mulally aan dat Ford ook van dit Zweedse merk af wil. „Mulally is duidelijk aan een sanering bezig. De tijd zal leren of hij Ford daarmee kan redden”, aldus Michael Branca, marktanalist van investeringsbank Lehman Brothers.
Dit werd gisteren bekendgemaakt bij de publicatie van de cijfers over het tweede kwartaal. De nettowinst kwam uit op 750 miljoen dollar (547 miljoen euro), tegen een verlies van 317 miljoen dollar in dezelfde periode vorig jaar.
Het was de eerste winst na zeven kwartalen van verlies, maar het is blijkbaar nog niet het begin van een opwaartse trend. Fordtopman Alan Mulally waarschuwde dat het uitbrengen van nieuwe modellen en de vertraging van de Amerikaanse economie waarschijnlijk opnieuw verliezen zullen opleveren.
De omzet van de op een na grootste autofabrikant in de Verenigde Staten steeg met 5,5 procent tot 44,2 miljard dollar. Ford maakte weer winst door flink in de kosten te snijden. Het bedrijf sluit zestien fabrieken en schrapt 45.000 banen.
Mulally meldde dat Ford aanbiedingen bekijkt voor de overname van de Britse merken Jaguar en Land Rover. Eerder dit jaar verkocht het concern al Aston Martin voor 925 miljoen dollar aan een groep investeerders.
Met de mededeling dat Volvo nu volledig wordt doorgelicht, gaf Mulally aan dat Ford ook van dit Zweedse merk af wil. „Mulally is duidelijk aan een sanering bezig. De tijd zal leren of hij Ford daarmee kan redden”, aldus Michael Branca, marktanalist van investeringsbank Lehman Brothers.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70