Bumper model 2005-2007 op S60 2001..past beter dan originele

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
Plaats reactie
tommytommy
4th Gear member

Na het spuiten van de sierstrips, 05 voor en achterlichten...velgen van deze tijd...

Lijkt het mij wel leuk om een model 2005 voorbumper erop te zetten...is toch wat mooier...opener...grille beter etc

Zie foto`s van links een bj2005 en rechts mijn bj 2001 (mod 2002 zeg maar)

Gaat dat passen denken jullie??? Het lijkt allemaal het zelfe...aangezien mijn koplampen ook het zelfde waren..de voorschermen hebben ook de juiste vorm...en zo te zien de motorkap ook.

IK zag laatst een mod2002 S60 met 2005 achterbumper op internet..dus dat past ook.

Mensen die mee willen brainstormen..graag!! Als het past...maat bv andere ophanging heeft..kan ik een beugel lassen ofzo...misschien is dat niet eens anders

Het zou super zijn als iemand op het forum een foto kan maken van de bovenkant van de bumper..zeg maar als je de motorkap open hebt..zodat je die klickertjes ziet waarmee hij vast zit bovenop.

GR Tommy
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
tommytommy
4th Gear member

Of de 2005 grille passend maken...hij is iets groter dus in principe kan ik het gat aanpassen aan de grillen..mooi afwerken met vloeibaar plastic..was ook iemand die dit eerder heeft gedaan op het forum..die had alleen een mooie grille gemaakt.

Opzicht is de bumper zelf niet oerlelijk..de grille is alleen niet echt zo super. Ik heb eerder overwogen gewoon een andere grille te kopen..maat dat is niet goed genoeg in mijn ogen.

Als het mooi passend is..de bumper laten spuiten...wil toch de bumper en motorkap laten spuiten..heeft heel wat steenslag..(vorige eigenaar heeft slechte wegen gereden denk ik)

Zie foto...bovenste is de nieuwe grille.

Overigens.....is echt een hobby om dit soort dingen te doen.. ik ben gewoon blij dat ik als 25 jarige zo`n auto kan rijden..en als ik hem bijna 2007 kan maken is het natuurlijk nog leuker :-)

Gr Tommy
tommytommy
4th Gear member

nm
S60 170pk Lpi
4th Gear member

Waar leg je je grenzen...?

Als je het mij vraagt, zie ik geen verschil hoor. Ik heb eens overwogen om het nieuwe type bumpers op mijn auto te zetten, maar dan alleen omdat de stootstrips dan zijn meegespoten.

Ik ben nu gelukkig en tevreden met het nieuwe type koplamp in mijn S60. Wanneer ik nou voor weinig nieuwe type bumpers (in de kleur zwart) zou kunnen kopen dan zou ik het nog overwegen. Maar om ze dan ook nog te moeten laten spuiten?! Uiteindelijk wordt de auto er geen cent meer door waard.

Ik zou het niet doen. Maar dat is persoonlijk. Om het alleen maar te doen omdat anderen dan zouden denken dat ik in een jonger type zou rijden vind ik onzin. Aan het kenteken kan je de leeftijd van de auto al zien, en bovendien vind ik het niet belangrijk wat iemand anders denkt. De mijne is betaald en van mij privé. De ander moet er misschien elke maand krom voor liggen of rijdt hem zakelijk. Ieder het zijne.

Je mag terecht trots/blij zijn dat je op jouw leeftijd in zo'n auto kunt rijden. Was ik ook toen ik op 26-jarige leeftijd (1995) een 2 jaar oude 850GLT had aangeschaft.
Kijk eens naar mensen die "het minder hebben", des te meer ben je tevreden met wat je zelf hebt!!!
tommytommy
4th Gear member

Dat klopt. Ik verleg mijn grenzen altijd...goed is nooit genoeg..en let erg op details. Een klein detail in een design is soms een groot verschil in mijn optiek. Kleine verschillen kunnen de wereld veranderen.

Een grille die iets grover is zal het uiterlijk goed opfrissen.

***Overigens..ik zou voor 300/350e je sierstrips laten spuiten...is echt de moeite voor zo weinig geld...dat is naast de koplampen een echte eyecatcher. Wel doen bij dat bedrijf waar ik het heb laten doen(Rotterdam)..weet je tenminste dat het mooi wordt. De spuiter had het een aantal jaren geleden ook al op z`n eigen S60 gedaan...was wel toevallig.
tommytommy
4th Gear member

Het zou heel erg handig zijn als iemand met een mod2005-2007 S60

even de volgende maten zou kunnen opmeten van alleen de grille

Ik zou graag de buitenmaten willen willen weten van:

Lengte bovenlijn
Lengte onderlijn
en de hoogte van onder naar boven.

Misschien kan iemand dit even voor mij opmeten?? Bedankt alvast.

GR TOMMY
tommytommy
4th Gear member

Mensen

Ik heb een model 2005-2007 bumper op de kop getikt..+ binnekant + sierstrips en mistlampen voor 130 E. (was een hint van de Volvo zelf..toch wel leuk een echter goede en eerlijke dealer= FURNESS AMSTERDAM Z.O. )

Ik heb echt bijna 600e uitgegeven voor een nieuwe bumper bij Furness,,,zo zie je maar dat er ook nog een eerlijke dealer is. Bij Skala ben ik vaak in de maling genomen..en kreeg ik nooit 10-25% korting op losse onderdelen.

Wat wel leuk is dat de bumper beter past dan de originele...welke nooit goed aansluit bij de rand. Deze rand is iets dikker..en dus sluit hij mooi aan. Alle bouten en bevestigingen zijn precies het zelfde,,,echt een feest...ik kad mijzelf al ingesteld op plamuur en schuren etc. (op de foto zit de bumper er nog los op)

Het enige wat ik nu nog moet kopen is een nieuwe onderrand voor 100e en een grille. Dus een nieuw model complete bumper voor rond de 350 E vind ik een goede deal. :-)

Aangezien mijn huidige bumper al gespoten moest worden ivm steenslag schade, zijn de kosten niet echt hoger dan normaal. De auto moest toch al een keer naar de spuiter voor schade aan mijn portier.

GR Tommy
tommytommy
4th Gear member

nog een foto
Plaats reactie

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”