Mee eens.
Helaas heb ik dus geen RTI, maar met TT kom ik ook overal. Toch lijkt het me toe dat bij aanschaf van een nieuwe Volvo er een beste meerprijs is voor de RTI. Ik denk dat je voor minder geld een super systeem van bijv. Pioneer hebt. Alleen in dat dan weer moeilijk te combineren met een permium sound systeem.
TomTom versus RTI
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Je bent nu € 2.800,-- kwijt voor een mobility-line, dan heb je een RTI + een High performance audio (of tegen meerprijs met de Premium-audio).german schreef:Mee eens.
Helaas heb ik dus geen RTI, maar met TT kom ik ook overal. Toch lijkt het me toe dat bij aanschaf van een nieuwe Volvo er een beste meerprijs is voor de RTI. Ik denk dat je voor minder geld een super systeem van bijv. Pioneer hebt. Alleen in dat dan weer moeilijk te combineren met een permium sound systeem.
Een niet Volvo systeem is praktisch gesproken niet te verweven met een Volvo audio.
- FrankM
- 4th Gear member
- Berichten: 650
- Lid geworden op: 01.08.2005 - 21:39
- Locatie: Leiden
Volgens mij halen Volvo systemen de snelheid uit de voertuiggegevens en niet van GPS. En wat die afwijking betreft: die is zowel voor pinpointing/mapmatching als voor snelheidsbepaling relevant. GPS geeft je geen snelheid, die moet de GPS ontvanger afleiden uit achtereenvolgende positiebepalingen. Juist door outliers in die bepaling gaat de berekening van snelheid soms verkeerd. Nu kan je dat met begrenzingen redelijk in de tang houden, maar je maakt altijd een fout. En natuurlijk: geen dekking = geen snelheid.Qinx schreef:Tamelijk exact? Navi geeft immers (of het nou RTI of Tomtom is) via GPS de exacte snelheid aan. De afwijking die GPS geeft is vooral lastig bij pinpointing op coördinaten, maar bij snelheidsbepaling niet echt van invloed. Groot voordeel van RTI is dat die ook een impuls krijgt van de boordcomputer, en dat ie daardoor in bv een tunnel (of als je om een andere reden niet voldoende GPS dekking hebt), toch redelijk goed kan bepalen waar je bent, zoalng je je aan de route houdt natuurlijk.bart simpson schreef:Via je boordcomputer heb je ook een tamelijk exacte snelheid
Huh? Waar zit die feature? Volgens mij kan de TomTom het juist wel, maar de RTI juist niet. Ik kom niet verder dan Adres (Plaats, Adres, Huisnummer/Kruising), Gebouw (Plaats, Type gebouw, Naam gebouw) of kaart (aanwijzen).bart simpson schreef:RTI kan wel op postcode navigeren
Gr/F
V60 T6 TE MY20 Inscription (lines: Luxury, Winter, Audio, Inscription Plus, Intellisave Pro, Versatility, Park Assist, Verw. voorstoelen)
V60 T5 PS MY11 Sum+BPP+DSL+SL
S60 2.0T MY06 Sum
V60 T5 PS MY11 Sum+BPP+DSL+SL
S60 2.0T MY06 Sum
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 183
- Lid geworden op: 25.07.2007 - 16:58
- Locatie: Stockholm
Laat ik vooraf stellen dat ik bepaald geen expert ben op het gebied van plaats bepaling via GPS. Maar als ik aan het GeoCachen ben, zie ik de afwijking heen en weer springen tussen 20 meter de ene kant op, dan weer de andere kant, dan weer es zus, dan weer es zo. Wat ik begrepen had - of liever, wat mij uitgelegd werd - was dat dat de pinpointing welliswaar moeilijk maakt, maar de gemiddelde afwijking is velen malen minder. Het zal dan inderdaad afhankelijk zijn van de software, maar als je in beweging bent kom je door de gemiddelde afwijking op een preciezere (maar ws nog steeds geen exacte) snelheid.FrankM schreef:En wat die afwijking betreft: die is zowel voor pinpointing/mapmatching als voor snelheidsbepaling relevant. GPS geeft je geen snelheid, die moet de GPS ontvanger afleiden uit achtereenvolgende positiebepalingen. Juist door outliers in die bepaling gaat de berekening van snelheid soms verkeerd.
Dus als je langs de kant gezet wordt, even je SD kaartje d'r uit halen.Okke schreef:Altijd fijn als je door Duitsland of Zwitserland moet...
In Zwitserland bekeuren ze fors(en nemen evt. je navigatie in als deze ook flitsinfo kan weergeven), Duitsland wil volgen... :roll:
*klik* Zwitserland verbiedt navigatie