Ik heb een v70 uit 1999, km-stand 120.000. Van de auto is een lager van de drijfstang gebroken. Oliepeil is goed, geen kapotte koppakking. ANWB en volvo-garage begrijpen niet wat de oorzaak zou kunnen zijn. Geschatte reparatiekosten EU 1500,- a 2000,-. kan iemand mij vertellen of een dergelijke schade normaal is ? Wanneer gaat het volgende lager kapot?
Is het redelijk dat ik Volvo-Nederland hierop aanspreek ? Hoe lang mag ik normalieter verwachten dat een dergelijk onderdeel bij normaal gebruik en onderhoud bij de volvo-garage meegaat ? Als iemand een goed advies heeft ben ik hem daarvoor erg dankbaar.
Je kunt me ook rechtstreeks mailen op m.pieters9@chello.nl.
kapotte lager drijfstang v70 - wat nu ?
-
Gast
Hallo mikmik?
Ik heb je verhaal gelezen maar hier kom ik niet uit.
Dus dan maar wat vragen.
Ik begrijp uit jouw verhaal dat de caterpan al onder het blok is weggeschroefd.
En dat één (1) lager van een drijfstang gescheurd is. Ik neem aan dat je een schaal bedoeld.
1.)Is deze schaal in de lengte of over dwars gescheurd? Volgens mij kan beide niet, tenminste ik heb dit nog nooit gezien, wel dat ze heel dun zijn geworden (dan heb je een echte olie boot)
maar ja alles moet een eerste keer zijn. Dergelijke schade normaal? Volgens mij dus niet.
2.) Is dit in één keer ontstaan?
3.) Hoe kwam je tot ontdekking dat er wat mis was?
4.) Hoezo ANWB, heeft deze ook onderzoek gedaan?
5.) drijfstang nog recht?
Indien de schaal daadwerkelijk stuk is, dan is er ook wat met de krukas aan de hand.
Ik heb nog nooit één (1) schaal vervangen.
Als de schade dusdanig groot is (wordt) dan betekend dat in het algemeen krukas slijpen, verrekte goed meten en alle schalen nieuw.
Als jij wat antwoorden kunt geven, kan er misschien wat uitgesloten worden en een beter advies worden gegeven. Want om direct te stellen dat bij Volvo wat mis is gegaan, wordt zo wel moeilijk te bewijzen.
Ik heb je verhaal gelezen maar hier kom ik niet uit.
Dus dan maar wat vragen.
Ik begrijp uit jouw verhaal dat de caterpan al onder het blok is weggeschroefd.
En dat één (1) lager van een drijfstang gescheurd is. Ik neem aan dat je een schaal bedoeld.
1.)Is deze schaal in de lengte of over dwars gescheurd? Volgens mij kan beide niet, tenminste ik heb dit nog nooit gezien, wel dat ze heel dun zijn geworden (dan heb je een echte olie boot)
maar ja alles moet een eerste keer zijn. Dergelijke schade normaal? Volgens mij dus niet.
2.) Is dit in één keer ontstaan?
3.) Hoe kwam je tot ontdekking dat er wat mis was?
4.) Hoezo ANWB, heeft deze ook onderzoek gedaan?
5.) drijfstang nog recht?
Indien de schaal daadwerkelijk stuk is, dan is er ook wat met de krukas aan de hand.
Ik heb nog nooit één (1) schaal vervangen.
Als de schade dusdanig groot is (wordt) dan betekend dat in het algemeen krukas slijpen, verrekte goed meten en alle schalen nieuw.
Als jij wat antwoorden kunt geven, kan er misschien wat uitgesloten worden en een beter advies worden gegeven. Want om direct te stellen dat bij Volvo wat mis is gegaan, wordt zo wel moeilijk te bewijzen.
-
Ramon&Ramon
- 7th Gear member
Een gebroken drijfstanglager heb ik ook niet eerder meegemaakt.
Wel een uitgelopen lager door een smeringsprobleem(oliepomp)
Oorzaak is meestal black sludge,door het gebruik van verkeerde olie,waardoor delen van het smeersysteem verstopt raakt.
De prijs die de dealer je opgeeft is ook vreemd gezien de kosten die het vervangen van een krukas plus lagers en eventueel een drijfstang met zich mee brengt!
In principe kan die prijs dus nooit kloppen.
Een krukas slijpen kan natuurlijk ook,maar brengt weinig verandering in de kosten met zich mee!
Het werk is hetzelfde.
Ik zou die krukas weleens willen zien.
Succes...
Wel een uitgelopen lager door een smeringsprobleem(oliepomp)
Oorzaak is meestal black sludge,door het gebruik van verkeerde olie,waardoor delen van het smeersysteem verstopt raakt.
De prijs die de dealer je opgeeft is ook vreemd gezien de kosten die het vervangen van een krukas plus lagers en eventueel een drijfstang met zich mee brengt!
In principe kan die prijs dus nooit kloppen.
Een krukas slijpen kan natuurlijk ook,maar brengt weinig verandering in de kosten met zich mee!
Het werk is hetzelfde.
Ik zou die krukas weleens willen zien.
Succes...