HU-1205 reisschema

Stel hier alle niet-technische Volvo-zaken aan de orde. Technische vragen stel je in de rubriek van het betreffende model.
Plaats reactie
volvo
3rd Gear member

Ik wil de Hollandse zomer ontvluchten en heb een weekje Spanje geboekt (bij Barcelona) jawel, met de S60. Ik de zaak invoeren in mijn Volvotom. Heb alle legale CD-roms erin gejast (Beneleux, 3x Frankrijk en eenmaal Spanje/Portugal). Nu herkent het programma de straat/aankomstplaats, inclusief het aantal km's (1432, blij met de AC) maar meldt mij als tekst dat de bestemming buiten het bereik van de Volvotom valt. Dealer gebeld, die zegt dat ik bij de grenzen maar van CD moet wisselen. Maar ik zou best wel willen weten hoe ik de hele reis moet rijden!! Wellicht heb ik voorkeur voor via Lyon i.p.v. Parijs. Is er iemand bekend met dit fenomeen? Overigens als ik dom ben, alas ik ben een digibeet, maar als de dealer het ook niet weet, c.q. het wel weet en ik moet idd bij de grens langs een parkeerplaats van CD wisselen..... dan kan ik beter achter deze PC een routeplanner uitprinten, en gooi die veel te duren HU-1205 op een hoop. Of heeft een echte TomTom dit probleem niet??? :(
S60 170pk Lpi
4th Gear member

In Nederland en Belgie gebruik je de Benelux cd. Zodra je buiten Belgie bent geeft de nav melding dat je andere cd moet invoeren. Zodra je dit hebt gedaan gaat hij de verdere route laden. (je hoeft niet opnieuw de adresgegevens in te voeren) Halverwege Frankrijk zal hij vragen om de 2e cd van Frankrijk enz....
Oceanracer
Geartronic member

Op bovenstaand bericht zou ik nog willen toevoegen, dat je dus niet thuis voor de deur die CD's van Frankrijk en Spanje in je HU moet proppen, ook niet om de route te laten berekenen. Gewoon die CD's in de buurt houden en pas wisselen als de HU er om vraagt. Komt goed! Wel voor het geval dat, een kaart meenemen.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
ruuds70
5th Gear member

Tom tom heeft dit probleem niet (maar wel andere!)
Met je HU 1205 is het inderdaad zo dat je bij een verre reis even de volgend truc moet toepassen (als het goed is vraagt HU1205 je ook hiervoor) Je geeft gewoon met benelux cd je bestemming in en je krijgt dan vervolgens de melding buiten bereik, dan doe je de spaanse cd erin en zal hu1205 netjes en niet al te vlot de route berekenen.
Wil je weten hoe de route volgt geeft je dat aan toon route en kun je de gekozen route zo volgen. Wil je via lyon en niet via parijs kun je dat aangeven als tussenstop.
Wanneer tijdens je reis de CD buiten bereik komt, geeft het systeem dit aan en doe je de volgende cd erin,
tja en zo zie je dat de ontwikkelingen van de navigatiesystemen in een gigantische snelheid gaan en de hu1205 eigenlijk een 'achterhaald' systeem is, dat wel perfect werkt, met een beetje bedieningsongemak.
Het werkt in de stad razendsnel (Heb er meermaals in Parijs mee gereden en heeft bij in steden en in tunnels zondermeer de voorkeur boven de TomTom!)

Tom tom moet je ook telkens weer loshalen en wegstoppen want ze worden makkelijk gestolen, een HU1205 heeft daar vele malen minder last van.

Ik zou die hu1205 nog maar efkes niet op een hoopke gooien,

fijne vakantie, mooi weer en een prettige reis.

http://www.geocities.com/r_schols/MVSP2

hier kun je lezen over mijn ervaringen met TomTom bijv. op 08082006
Oceanracer
Geartronic member

Ik ben de afgelopen jaren steeds met de HU1205 naar Frankrijk geweest. Voor de deur de eindbestemming ingevoerd. Geen foutmelding, gewoon de afstand in beeld en hij begon al te navigeren. Net over de grens van Frankrijk vraag de HU om de CD van Frankrijk (I). Pas dan invoeren. Op de terugweg, precies het zelfde gedaan. Ik ben het er dus niet mee eens, dat je thuis (in NL) al andere CD-rom's in je HU moet proppen. Volgens mij komen daar juist de foutmeldingen van!
Paul
Geartronic member

Wat je het beste kan doen (mits je niet met een sleurhut achter je auto rijdt) is via Millau rijden (vermijdt je de AutoRoute du Soleil)

Maar ik herken je probleem, maar hij berekent toch wel een soort van route of doet hij helemaal niks?
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
ruuds70
5th Gear member

Oceanracer schreef:Ik ben de afgelopen jaren steeds met de HU1205 naar Frankrijk geweest. Voor de deur de eindbestemming ingevoerd. Geen foutmelding, gewoon de afstand in beeld en hij begon al te navigeren. Net over de grens van Frankrijk vraag de HU om de CD van Frankrijk (I). Pas dan invoeren. Op de terugweg, precies het zelfde gedaan. Ik ben het er dus niet mee eens, dat je thuis (in NL) al andere CD-rom's in je HU moet proppen. Volgens mij komen daar juist de foutmeldingen van!
Zal best allemaal, ik stop ook alleen een andere cd erin als de HU me ernaar vraagt. Heeft er overigens wel terdege mee te maken of de benelux cd het eindadres kent of niet. Wanneer dit een bekende plaats is (bijv. centrum stad) zal HU er niet naar vragen anders wel. Bij de eerste versie die ik ooit had stonden er aanzienlijk minder gegevens op de benelux cd mbt de overige europese adressen.
Als de HU aangeeft dat je een andere cd erin moet stoppen ervaar ik overigens helemaal niet als een foutmelding, wat dat betreft ben ik het dus niet eens met jou. Verder heb ik ook geen foutmeldingen, behoudens dan een keer een defecte antenne.
Oceanracer
Geartronic member

Met een foutmelding doel ik op de melding dat de bestemming buiten het bereik van de CD-rom valt. Ik heb nog nooit iets dergelijks meegemaakt.
volvo
3rd Gear member

Alle inzenders bedankt voor de info. Heb het vanmiddag uitgeprobeerd en werkt idd zoals jullie gezegd hebben. Dan moet er toch een basis-bestand IN de HU zitten, dus buiten de CD's om. Een realtief klein plaatsje in de buurt van Lyon herkent-ie ook en dus ook een plaatsje in Spanje. Alleen geen straatnamen. Ik ga er dus vanuit, als ik de Frankrijk CD erin moet doen, dat ook de straatnamen weer tevoorschijn komen.
Oceanracer
Geartronic member

Komt echt goed! Fijne vakantie. :)
Hans
8th Gear member
Contacteer:

Komt zeker goed, is ook mijn ervaring. De HU-1205 is niet het vlotst, maar je komt altijd netjes op je bestemming. Alleen als je afwijkt van de route bijvoorbeeld ergens in Frankrijk, dab duurt het soms erg lang voor dat het apparaat opnieuw iets uitgerekend heeft voor je.

Dit verschilt overigens per toestel. Ik heb nu mijn 3e HU-1205 en ze presteren allemaal verschillend qua laadsnelheid e.d.
Veni,Vidi,Nates calce concidi

Volvo V40 D2 MY2013
Oceanracer
Geartronic member

Vandaag nog even naar Rhede in Duitsland geweest. Gewoon met de BeNeLux CD-rom. Geen centje pijn en tot de voordeur genavigeerd.
ruuds70
5th Gear member

En ik ga morgen naar mijn zus in duitsland en mag de CD wel wisselen terwijl mijn oude BeNeLux cd daar geen last van had.
Laten we er maar geen welles nietes spelletje van maken, je hebt gelijk!
Kan toch slecht vragen of mijn zus gaat verhuizen :twisted: al zou dat maar wat graag doen!

groetjes
Ruud

P.S. was het druk of heb je em goed kunnen laten ROFFELEN?
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
Oceanracer
Geartronic member

Echt druk is het nooit in Noord-West Duitsland, maar we hoefden maar een heel klein stukje over de A31, dus erg weinig tijd om flink te roffelen. ;)
volvo
3rd Gear member

Beste responders,
Net terug van m'n weekje sunshine in de buurt van Barcelona. Idd de Volvotom werkt heel logisch. Gewoon via de Benelux schijf de eind-bestemming intoetsen. Dan verder gaan rijden en van je Volvo en de omgeving genieten, totdat het display meldt dat de positie buiten het bereik van de CD ligt. Even oude CD eruit, nieuwe CD erin. Het ding begint te kraken, te zweten en te zwoegen (te zien aan de halve maan die ronddraait), en vervolgens gaat-ie verder op de ingeslagen weg (letterlijk en figuurlijk) Toppie!
Overigens, ik zat vanmorgen om half negen nog lekker aan het ontbijt in Santa Susanna (Spanje). Wilde rustig in 2 dagen terugrijden. Hotelletje gezocht tussen Lyon en Dyon in. Is er dus niet. Wat nu?! Slapen in de auto, doorrijden?? Het laatste dus. Om middernacht was ik in Barendrecht (1490 km). Een oude vent zoals ik, 63 jaar met rugproblemen. Ik stap uit alsof ik even een rondje Rotterdam had gereden. Fantastisch! De S-60 een "rijders-auto" zoals ze altijd al zeggen. :BIG:
Oceanracer
Geartronic member

Welkom thuis! Gelukkig is het hier nu ook zomer geworden, dus de overgang is dan niet zo groot. :)
Fijn om te lezen dat je Volvotom je goed bevallen is.
Plaats reactie

Terug naar “Volvo algemeen (niet technisch)”