Storinglampjes climate control?

Techniek die meerdere modellen betreft. Alles wat niet persé modelgebonden is. Ga voor vragen over jouw model naar een van de modellenrubrieken!
Plaats reactie
fraggle
2nd Gear member

Nu de LPG problemen in mijn V70 classic uit 2000 zijn opgelost. blijkt met het warme weer de ECC niet te koelen. Gezien de verdamperervaringen uit dit forum en de recente dure reparaties denk ik dan... laat maar, doe ik net als in mijn vorige 850 gewoon de ramen open.

Maar...

Als het nu een beetje warm is, gaat bij het starten de verntilator even draaien, vervolgens knipperen er twee ECC lampjes (die van de luchtcirculatie en die van airco off) beide samen enkele keren oranje en vervolgens stopt de ventilator met draaien.

Volgens het autoboekje een typisch geval van naar de dealer gaan, maar wellicht dat iemand hier ervaring heeft?

Een paar losse opmerkingen nog:
- Ventilator storing alleen met warm weer.
- Airco vloeistof is mei 2006 bijgevuld (vorige eigenaar)
- Ik voel dat één van de airco leidingen wel koud(achtig) is (in motorcompartiment)
- het doorschakelen van de lagedruk schakelaar in het circuit heeft geen effect.

Groeten,

Jan
850 G3 1996
V70 G3 2000
Ludo
6th Gear member

knipperde ledjes duiden inderdaad op een storing.
een vaak voorkomende is de interieursensor, maar dat kan ook net zo goed één van de andere 40 storingen zijn.
even laten uitlezen dus.
Plaats reactie

Terug naar “Techniek overig”