Koppelingsplaten??

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
Plaats reactie
volvo-4life
2nd Gear member

Hallo medeforumers

Gister hoor ik 2 keer een geluid, waarvan ik een vermoeden heb wat het zou kunnen zijn (namelijk de koppelingsplaten) maar wou even jullie advies vragen.

Ik schakelde ik terug van de 3 naar de 2 en bij het oplaten komen van de koppeling hoorde ik een hol klinkend hoog geluid. Bij het vervolg van de rit verder niets meer gehoord. Echter toen ik 's avonds thuis kwam, en de auto in de achteruit zette en de koppeling op liet komen om in te parkeren hoorde ik het zelfde hoge hol klinkende geluid weer voor een seconde of 2.

De auto heeft nu 178000km gereden, ik weet niet of in het verleden de koppelingsplaat al een keer is vervangen ... maar aangezien dit vast geen goedkope onderneming zal zijn, hoop ik dat het hier om iets onschuldigs gaat.

De koppeling slipt verder niet ook niet bij het in laag toerental aardig het gas intrappen. Het vandaag niet voorgekomen. Kunnen jullie me helpen?
volvo-4life
2nd Gear member

Niemand een idee? :roll:
tommytommy
4th Gear member

Ik zou gewoon naar een universele garage gaan...koop je bij de dealer alleen originele onderdelen.

Ik denk dat je bij de dealer 1000e betaald..als je het daar laat doen..bij een goede universele misschien 600e

Anyway..gewoon eerste laten nakijken..die gasten doen dat de hele dag...ik denk niet dat veel mensen kunnen helpen hier met die beschrijving...kan echt vanalles zijn.

Misschien is het wel iets heel stoms..!!

Bij mij staat er ook 183 op de teller..maar ga echt voor de 350-400 niet aan m`n koppeling denken. Nu heb ik wel een dikkere erin zitten omdat ik een 170pk versie heb.

Gr Tommy
C 30 T5
4th Gear member

Koppeling maakt meestal geen hol geluid,gaat alleen maar slippen.
Ik zit meer te denken aan het flexibele verbinding van je uitlaat gescheurd is, of de steekassen die "los" zitten en geluid maken in je voornaaf, hier staat links en rechts al wat van op het forum.
volvo-4life
2nd Gear member

Ik zat net bij mn pa in de auto die een S70 2.5 benzine van 1998 heeft. Tot mn stomme verbazing komt het bij hem bijna iedere keer voor als hij optrekt vanuit stilstand (hij geeft nogal veel gas met de koppeling half ingetrapt). Toen ik zei dat ie iets minder gas moest geven en zn koppeling in 1 keer op moest laten komen verdween het...

@ Tommy
Bedankt voor je reactie.
Ik kom al jaren bij dezelfde universele garage die, als je dat wilt, originele onderdelen monteerd, bevalt prima! Zou de koppeling zo lang mee gaan? Opzich lijkt me bij mij inmiddels 180000 een respectabele km-stand hiervoor. Btw ik heb ook een 170pk versie.

@ C30 T5

Thanks, zal even zoeken naar het 'steekas verhaal'.
Johan s60
6th Gear member

Die van mij heb ik bij 230000 km vern. vooral het vliegwiel en later bleek ook het druklager slecht te zijn (vet eruit)

Dus als je 250.000 km redt met je koppeling zal het veel zijn.
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
volvo-4life
2nd Gear member

Ok bedankt Johan,

Ik hoor het geluid zo heel af en toe, rijdt verder als een zonnetje. Dus ik laat het hier maar bij... op naar de 250000km :wink:
Johan s60
6th Gear member

Ja oke, vervangen kan altijd nog
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
Plaats reactie

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”