HELP! BARST IN DE VOORRUIT!

Alles over de 440 / 460
Plaats reactie
R.M.B.
2nd Gear member

Het zit niet mee, eerst mijn bumper stuk nu een barst in de voorruit (een barst ja, geen ster) Heeft iemand een idee wat je hiervoor kwijt bent? mijn verzekering dekt het namelijk niet. Kan iemand mij misschien iets vertellen over of er kans is dat de ruit barst tijdens het rijden? De barst loopt vanuit het dak ongeveer 10 centimeter naar beneden.

B.V.D.
Rsport
3rd Gear member
Contacteer:

Ik zou zeggen gauw je verzekering upgraden naar WA+ zodat het wel gedekt is.

Kost maar een paar euri meer per maand en je krigjt er veel meer voor ;)

Ik was voor de 480 een €480,- kwijt bij de Volvodealer, begin dit jaar. Was verzekeringswerk dus ik heb alleen eigen risico betaald :)
ps-amazon
6th Gear member
Contacteer:

meestal groeit zo'n barst, soms een centimeter in de week, soms dagelijks en soms niet meer; kan in principe geen kwaad; is hoostens hinderlijk; kan problemen met apk geven als de scheur zich gaat vertakken in dat deel van de voorruit waar dat niet mag; een enkelvoudige scheur is nooit een apk probleem; zoek ook eens naar een gebruikte voorruit, soms al vanaf een paar tientjes
funky
Starter
Contacteer:

ook wij hebben een barst in de vooruit (2 zelfs :? ) Wij hebben een sloper gevraagd, en dan kost het ongeveer 200 euro. Volgens mij minder zelfs, weet het niet precies meer.

Bij ons wil de verzekering het ook niet betalen omdat de auto ouder dan 10 jaar is...
edward
1st Gear member

hi

het glas in je voorruit is gelaagd glas daarom komt er een barst in.
de zij ramen is gehardglas en dat breekt in een miljoen stukken.
gelaagd glas zijn twee ruiten met een folie er tussen en word in een oven gebakken daar door blijft het bij elkaar.

De groeten Edward
Frederik
1st Gear member

Ik had ook een barst in mijn voorruit (440 1996) Ik was er niet voor verzekerd dus ik moest het zelf betalen. Bij carglass koste het rond de €450,- als het verzekeringswerk zou zijn.

De medewerker kwam gelukkig met een voorstel om het zwart te doen voor €160,- (nieuwe vooruit incl plaatsen). Dit heb ik toen maar gedaan.

Er kleeft natuurlijk wel een risico aan, maar heb dat maar voor lief genomen en het bevalt zeer goed.
Volvo 440 1.8i (1996)
Rob
2nd Gear member

Mijn auto is 14 jaar en ik heb van de verzekering dit jaar gewoon een nieuwe voorruit gehad, kostte bijna 400 euro. Blijkbaar maakt het ook verschil bij wie je verzekerd bent. Ik ben bij Ohra en heb tot nu toe geen opmerkingen gehad over de ouderdom.
Volvo 440 Sunray feb. 1991 2e eigenaar, 150.000 km, 2005 voorzien van een facelift !
Nu de trotse eigenaar van een S40 2005 2e eigenaar 49000 km
R.M.B.
2nd Gear member

Wat dit betreft ben ik helaas bij de verkeerde verzekerd (Orion direct) Ik heb wel al op verschillende plekken vernomen dat het voor rond de 200 euro gemaakt kan worden. Voorlopig rijd ik nog even rond met de barst, aangezien ik ook net de apk had gehad leverd dit geen problemen op. Als de barst niet te snel verder gaat, ga ik het aankomend voorjaar repareren.
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”