Wielbout

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
volvoke
2nd Gear member
Berichten: 95
Lid geworden op: 17.09.2006 - 22:31

Hey Volvo drivers.
Ik rij met een Volvo V 40 bouwjaar 2000.
Zoals elke zomer verander ik de wielen dus voorste naar achter en omgekeerd om zo een gelijkmatige slijtage te hebben van de banden.
Rechter kant gedaan dus nu aan de linkerkant beginnen.
Linksachter losdraaien van de vier bouten geen probleem.
Nu linksvoor. Twee bouten draaien zonder problemen los.
Een derde bout draait al moeilijker los maar krijg de bout toch er volledig af. Nu nog de laatste. Komt los en blijft halfweg hangen. Ik gebruik kruipolie en laat de olie zijn werk doen. Iets terugdraaien van de moer en dan terug proberen los te draaien. En zoals ik dacht teveel kracht en de bout los getorsd met andere woorden afgebroken. Naar volvodealer en hem het probleem voorgelegd. is simpel op te lossen zei hij. De afgebroken bout er gewoon uitslaan en een nieuwe insteken .
Nu is mijn vraag moet ik verder niks demonteren zoals remschijf of beschermkap die achter de remschijf gemonteerd zit.
Nog personen die dit probleem gehad hebben en die me kunnen helpen?
Gebruikersavatar
buuntje
2nd Gear member
Berichten: 131
Lid geworden op: 13.05.2006 - 22:39
Locatie: deinze

idd met een beiteltje de bout losslaan
en desnoods de schijf eraf en de flens opwarmen.
en bij alle bouten int vervolg zilvervet of kopervet aandoen.
V40 1.9td 102pk bj 2002

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”