Stationair regelaar ,vies.?stuk?=====nu opgelost!!!!!!!!!!!

Alles over de 440 / 460
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bap
2nd Gear member
Berichten: 194
Lid geworden op: 20.03.2007 - 22:20
Locatie: Amsterdam

Hallo mijn auto loopt iets\te hoge toeren stationair...
Volgens anderen zou dat misschien dan de stationair regelaar zijn....
heb hier op het forum gekeken en lees dan dat het een veel voorkomend probleem is met 440/460
Oke heb dus gekeken en dat was volgens mij dit ding hier ..(zie fotos)
Dat zou dus de stationair regelaar zijn ....ik heb hem helemaal los gehad
eerst stekker eraf gehaald...terwijl de motor draaide....er gebeurde helemaal niets....
met of zonder stekker....
daarna de rest los gemaakt...en in dat ding zit een soort schoep die je een kwartslag kan draaien...?kon er verder erg weinig aan ontdekken...heb er wat aan gedraait slang op en afgehaald ..? ik weet het niet...zou dat stuk zijn of hoort het zo?
Alles los gemaakt maar geen resultaat...
Wie kan mij verder helpen.....

gr Bap
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvo 440 GL 1990 wit 234.000km
Volvo 440 Turbo 1993 zwart metallic 149.00 km
Volvo 440 Turbo 1995 rood metallic 217.000
Volvo s60 T5 2001 black stone
joachim
1st Gear member
Berichten: 29
Lid geworden op: 26.06.2006 - 14:42

Dit noemen ze overigens een stappenmotor en die is idd
voor het stationaire toerental.
Neem hem uit en laat hem in een bakje remvloeistof weken.
Blaas hem schoon met perslucht en blijt ie alsnog onregelmatig lopen,
ligt het in ieder geval niet hieraan.
volvo 440 '94 2.0 GLT
Gebruikersavatar
bap
2nd Gear member
Berichten: 194
Lid geworden op: 20.03.2007 - 22:20
Locatie: Amsterdam

Hallo :D

Toen ik van de week ergens in amsterdam reed hield me radio er mee op
er begonnen ook allerlij lampjes te branden..?
Ojee wat is er aan de hand..?
Heb nog twee km kunnen rijden en ineens was het over...?. :(
Gelukkig kon ik hem nog juist op plekkie op de gracht parkeren..
Wat bleek me accu was helemaal leeg..?
heb hem toen nog eventjes met nood accu kunnen starten maar die was ook zo leeg....
Mijn conclusie dinamo stuk...
Auto naar de garage gebracht...en dinamo los gepeutert...niet zo lekkere klus met een turbo model!
dinamo los gekregen ...maar hij kon er niet uit..balen want je moet of de waterpomp demonteren of ressevoir van radiateur eruit en ruiterwissersvloeistof ressevoir moet er ook uit wil je die dinamo eruit krijgen....
lekker klusje dus
Uit eindelijk hebben we dinamo alleen slag gedraait tot dat je bij de schroeven van koolstofborstel kapje kon komen...
Eraf gehaald ....zit ook vastgeklikt en geschroevt
Bleek idd de oorzaak te liggen !!!
koolborstelsstiften waren totaal versleten! waardoor hij totaal niet meer kon laden...de rest zag er nog redelijk uit....
er moest een nwe achterkant op want je kan dat gedeelte niet uitelkaar halen...
oke dat onderdeel heeft mijn (monteur )en vriend gevonden
hij heeft de volgende dag alles weer inelkaar gezet accu geladen...en hij doet het weer als vanouds.... :D
Mijn auto draaide de laatste tijd ook weer te veel toeren ..zo´n 1100
Ik heb van de week nog gekeken naar stappenmotor(niets te vinden)
maar nu de dinamo weer naar behoren werkt is dat met die te hoge toeren in 1 keer ook opgelost :D
Hij draaid weer keurig 800-900 toeren :D
Heb hier al meer over op het forum geschreven..maar niemand verwacht dat het simpel zoiets kon zijn....
soms zoek je iets maar zit je er totaal naast....
Ik ben erg blij dat dit verhaal nu is opgelost
:wav:
ff idee voor de mensen met het zelfde probleem...

gr Bap
Volvo 440 GL 1990 wit 234.000km
Volvo 440 Turbo 1993 zwart metallic 149.00 km
Volvo 440 Turbo 1995 rood metallic 217.000
Volvo s60 T5 2001 black stone
Gebruikersavatar
Twanschenkels
2nd Gear member
Berichten: 76
Lid geworden op: 02.08.2006 - 16:01

bap schreef: Mijn conclusie dinamo stuk...
Auto naar de garage gebracht...en dinamo los gepeutert...niet zo lekkere klus met een turbo model!
dinamo los gekregen ...maar hij kon er niet uit..balen want je moet of de waterpomp demonteren of ressevoir van radiateur eruit en ruiterwissersvloeistof ressevoir moet er ook uit wil je die dinamo eruit krijgen....


gr Bap
Hoe komt het dat je de dynamo niet los kreeg.
Ik heb een paar weken terug die van mij in iets meer dan een half uur verwisseld. Die van mij is ook een turbo. Dat maakt volgens mij geen verschil bij de dynamo.

Verder natuurlijk fijn dat het probleem is opgelost. :)
Gebruikersavatar
bap
2nd Gear member
Berichten: 194
Lid geworden op: 20.03.2007 - 22:20
Locatie: Amsterdam

hoe kan ik dit verwijderen
Volvo 440 GL 1990 wit 234.000km
Volvo 440 Turbo 1993 zwart metallic 149.00 km
Volvo 440 Turbo 1995 rood metallic 217.000
Volvo s60 T5 2001 black stone
Gebruikersavatar
bap
2nd Gear member
Berichten: 194
Lid geworden op: 20.03.2007 - 22:20
Locatie: Amsterdam

hoe kan ik dit verwijderen?
Volvo 440 GL 1990 wit 234.000km
Volvo 440 Turbo 1993 zwart metallic 149.00 km
Volvo 440 Turbo 1995 rood metallic 217.000
Volvo s60 T5 2001 black stone
Gebruikersavatar
bap
2nd Gear member
Berichten: 194
Lid geworden op: 20.03.2007 - 22:20
Locatie: Amsterdam

Twanschenkels schreef:
bap schreef: Mijn conclusie dinamo stuk...
Auto naar de garage gebracht...en dinamo los gepeutert...niet zo lekkere klus met een turbo model!
dinamo los gekregen ...maar hij kon er niet uit..balen want je moet of de waterpomp demonteren of ressevoir van radiateur eruit en ruiterwissersvloeistof ressevoir moet er ook uit wil je die dinamo eruit krijgen....


gr Bap
Hoe komt het dat je de dynamo niet los kreeg.
Ik heb een paar weken terug die van mij in iets meer dan een half uur verwisseld. Die van mij is ook een turbo. Dat maakt volgens mij geen verschil bij de dynamo.

Verder natuurlijk fijn dat het probleem is opgelost. :)
--------------------------------------------------------------------------------
Hallo twan..
Dinamo kreeg ik wel los.... echter er was geen mogelijkheid om die dinamo uit motorblok te krijgen geen ruimte alles zit ervoor o.a stuurpomp ...slangen, olie stangen ,airco enz enz... geen ruimte genoeg..
kan er wel uit maar moet je wel eerst vanalles demonteren.....
zodoende.....
Ben wel benieuwd hoe dat er dan bij jou uit ziet...
heb jij misschien nieuwer type 440 turbo?(als ik je fototje zie wel)
misschien heb je daar wel die ruimte en is het zodoende makkelijker en beter te fixen....
beter toch...
Maak anders ff fototje dan kan ik zien wat de verschillen zijn...
Als je wilt doe ik dat dan ook ...

gr bap
Volvo 440 GL 1990 wit 234.000km
Volvo 440 Turbo 1993 zwart metallic 149.00 km
Volvo 440 Turbo 1995 rood metallic 217.000
Volvo s60 T5 2001 black stone
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”