Mijn allereerste Volvo nu 2 weken in gebruik

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
Warakurna
Starter

Ik rij nu ongeveer 2 weken met de nieuwe S40 2.0D. De kleine extra wachtijd door de omschakeling van model werd nu eindelijk beloond.
Auto rijdt fantastisch, gelukkig, want ik wist totaal ni meer na al die testritten welke wagen hoe reed. Heb al 1187 km op de teller. Weekendje Nederland. En heb me mijn keuze nog geen moment beklaagd.
Klein minpuntje: ik ken mensen met de standaard audio op de S60 - 3 jaar oud, en die klinkt ni slecht. Bij de S40 is dit echt een ramp. Totaal gebrek aan hoge tonen, net of de luidspreker in het water ligt. Snel opgelost: 2 extra deurstukjes besteld bij Volvo om de tweeters te kunnen plaatsen, en ook maar direct de 13cm-module vervangen. Solden bij Mediamarket. Een doos vol stof gekregen voor 105 euro, was normaal 189 euro. Misschien een ouder model, maar ze klinken super. Zaterdag geplaatst in de wagen en een echt mooi geluid. Een investering van 130 euro. Ligt dus niet aan de radio of de versterker, echt spijtig van Volvo.
Ook een beetje spijt dat mijn leasebudget echt op was, en dat ik geen aluminium inlegstukken kon nemen. Nu heb ik iets te veel kleuren in mijn interieur naar mijn mening. Het bleke van de zetels, beige tint van het dashbord, maar dan het stuur en de knoppen donkerder dan de bauxiet inleg. Had hetzelfde kleur moeten zijn, maar nu ben ik wel zeer kritisch ;-) Ben toch al eens gaan kijken wat de stukken kosten om het zelf nog te doen.
Vandaag nog langs geweest bij de dealer om mijn navigatiesysteem in te bouwen. Perfecte service.
Met dank aan dit forum heb ik ook de 12V-kabel in de koffer gevonden. Is iets voor volgende week: goedkoop stekkertje d'erop en ik kan mijn koelbox in de koffer zetten.
Zo.... een nieuw lid....
patrice
3rd Gear member

hallo,
welkom bij 'ons'
tof om nog is iemand met een s40 tegen te komen, het zou wel interessant zijn om te weten bij welke garage je zo een goede service heb, is altijd interessant voor ons ook hé...
niet dat ik klaag over mijn garage hoor... maar men weet nooit hé!
nog veel rijplezier en succes ermee!
ps: wat meer uitleg over de wagen en een paar foto's op het forum plaatsen hé
groetjes pat! :P
Warakurna schreef:Ik rij nu ongeveer 2 weken met de nieuwe S40 2.0D. De kleine extra wachtijd door de omschakeling van model werd nu eindelijk beloond.
Auto rijdt fantastisch, gelukkig, want ik wist totaal ni meer na al die testritten welke wagen hoe reed. Heb al 1187 km op de teller. Weekendje Nederland. En heb me mijn keuze nog geen moment beklaagd.
Klein minpuntje: ik ken mensen met de standaard audio op de S60 - 3 jaar oud, en die klinkt ni slecht. Bij de S40 is dit echt een ramp. Totaal gebrek aan hoge tonen, net of de luidspreker in het water ligt. Snel opgelost: 2 extra deurstukjes besteld bij Volvo om de tweeters te kunnen plaatsen, en ook maar direct de 13cm-module vervangen. Solden bij Mediamarket. Een doos vol stof gekregen voor 105 euro, was normaal 189 euro. Misschien een ouder model, maar ze klinken super. Zaterdag geplaatst in de wagen en een echt mooi geluid. Een investering van 130 euro. Ligt dus niet aan de radio of de versterker, echt spijtig van Volvo.
Ook een beetje spijt dat mijn leasebudget echt op was, en dat ik geen aluminium inlegstukken kon nemen. Nu heb ik iets te veel kleuren in mijn interieur naar mijn mening. Het bleke van de zetels, beige tint van het dashbord, maar dan het stuur en de knoppen donkerder dan de bauxiet inleg. Had hetzelfde kleur moeten zijn, maar nu ben ik wel zeer kritisch ;-) Ben toch al eens gaan kijken wat de stukken kosten om het zelf nog te doen.
Vandaag nog langs geweest bij de dealer om mijn navigatiesysteem in te bouwen. Perfecte service.
Met dank aan dit forum heb ik ook de 12V-kabel in de koffer gevonden. Is iets voor volgende week: goedkoop stekkertje d'erop en ik kan mijn koelbox in de koffer zetten.
Zo.... een nieuw lid....
volvo v50 1.6d topline titanium grey, calacite cream leer, high performance audio, 17 duim aez intenso
aggadomo
2nd Gear member

Hee, ik wil eigenlijk ook andere boxen steken in mijn v50, maar durf er niet goed aan beginnen... bang om iets stuk te maken.
maar vrees als ik het ergens in een garage laat doen dat het wat te veel gaat kosten.

ben trouwens ook geïnteresseerd in de locatie van die 12 v kabel in de koffer, heb dit hier op 't forum zo nog niet tegen gekomen.
Enkele Peugeots...
Alfa 156 berline 1.9 jtd
Alfa 156 sportwagon 1.9 jtd
Audi A3 1.9 tdi

V50 2007 2.0d, Topline, Flint Grey Metallic, Quartz beige leder, 16"; Caligo
Bart
8th Gear member

Welkom, en gefeliciteerd met je S40... heb je al foto's?
Volvo: V50 2.0D | 850 2.5 10V | V40 1.8 | V50 D5 | XC70 2.4D | S70 2.5 20V | S80 D5 | S60 D5 | 240 2.0 | XC90 D5 | V90 T4 | V60 D6 | C70 2.4T | V60 T6 Recharge | 240 2.0i Polar

'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'08 Mini Clubman Cooper S - Dark Silver

"I'll try being nicer if you try being smarter.."
Warakurna
Starter

Welkom, en gefeliciteerd met je S40... heb je al foto's?
Neen, sorry... nog niet. Ik wacht op de zon ;-)

@aggadomo: geen paniek om iets stuk te maken. Integendeel, je mag stevig tekeergaan als je je deurpaneel losmaakt. Ik heb de oude boxen stukgesneden, en de plastic achterkant weggezaagd. Bespaarde ik een ringadapter en moest ik de oude niet losboren. Wat kan ik toch nog doen met die oude kartonnen rommel.
Rechtsachter, waar je normaal je achterlicht vervangt, even je hand insteken en voelen. Een licht- en donkerbruine draad, netjes vastgetaped. Weet er iemand wat de min en de plus is?
aggadomo
2nd Gear member

hey, thanks :-)
ga der onmiddellijk eens naar zoeken naar die draad :-)

en het stuksnijden van die oude boxen is eigenlijk wel geen slecht idee, zoeken naar een ringadaptor en losboren van de oude boxen leek me ook al zo'n moeilijkheid...

zal van't weekend ook eens naar de media markt moeten rijden (die van oostakker is toch maar 5 minuutjes van bij mij); gewoon boxen van 13 cm dus he ?
Enkele Peugeots...
Alfa 156 berline 1.9 jtd
Alfa 156 sportwagon 1.9 jtd
Audi A3 1.9 tdi

V50 2007 2.0d, Topline, Flint Grey Metallic, Quartz beige leder, 16"; Caligo
Warakurna
Starter

yep... 13 cm voor de woofer en hele kleine tweetertjes.
Heb me echt zo een setje in solden gekocht voor 105 euro (normaal 189€) Heb me nog nieuwe tweeterkapjes besteld bij de dealer (10 eur per stuk +BTW), zodanig dat de tweeters mooi geïntegreerd waren boven het deurpaneel.
Is wel wat werk, de eerste deur ruim anderhalf uur, de tweede was al ok na een half uurtje. Het zijn vooral de tweeters die het verschil in geluid maken denk ik.
Voor het weghalen van het deurpaneel kan je een handleiding downloaden op internet. Gemakkelijk te volgen.
En de filter heb ik gewoon vastgeplakt met dubbelzijdige tape.
Je moet wel een heel klein beetje handig zijn, wat solderen en zo... maar hé... als het mij lukt ;-)
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”