Motorennieuws

Plaats reactie
Swedish_90
2nd Gear member
Berichten: 140
Lid geworden op: 24.01.2006 - 15:08
Contacteer:

AutoMotor&Sport.se

Het grote nieuws:
De V70 wordt ook leverbaar met een 2.0 DISI-LB 4-cylinder motor, met 190pk. Ook komen zoals eerder al verwacht de 2.0F 145pk en de 2.0D 136pk beschikbaar in de V70. Voor de XC70 komt naast de huidige D5 en 3.2 de T6 motor beschikbaar.

Ook op transmissiegebied is er nieuws: er zal een DSG-bak beschikbaar komen op de volgende motoren, en zoals het er nu naar uit ziet alleen op de V70:
2.0F 145pk
2.0 DISI-LB 190pk
2.5T 200pk
3.2 235pk

Verder komt de T6-motor ook beschikbaar met een handgeschakelde versnellingsbak.

Update:
Ik ontdek net dat ook de S80 de beschikking krijgt over nieuwe motoren:
2.0D 136pk (i.c.m. handbak)
2.0F 145pk (i.c.m. handbak, automaat, DSG)
2.0 DISI-LB 190pk (i.c.m. handbak, DSG)
T6 285pk (i.c.m. handbak (automaat al leverbaar))

Goed nieuws lijkt me, het motorenaanbod is nu echt mooi breed. Het enige wat eigenlijk nog mist is een dikkere diesel...
mvg, Jaap
Gebruikersavatar
S80 Executive
5th Gear member
Berichten: 1295
Lid geworden op: 10.06.2007 - 11:53

Heb je meer specs van die 2.0 DISI-LB? Ik heb hier nog niet eerder van gehoord. Lijkt me ook een geschikt motor voor de C30/S40/V50.

S80
Gebruikersavatar
Kai
3rd Gear member
Berichten: 312
Lid geworden op: 28.04.2007 - 18:42
Locatie: Veluwe
Contacteer:

wauw, ik wil de T6 met 285 paarden
Volvo 460 2.0i luxury line '94
Volvo V70 2.5tdi comfort line '99
Volvo 66L 1100 marathon '80
Volvo V70 2.4 170PK '01
Aantje
4th Gear member
Berichten: 597
Lid geworden op: 11.03.2007 - 21:57

Volgens mij is die 2.0 DISI-LB een 2.0 Diesel met hetzelfde idee als een BMW 535D, 2 turbo's 1 grote en 1 kleine turbo. Of het zou hetzelfde moeten zijn als een volkswagen TSI met een turbo en een compressor.
Gebruikersavatar
Poolrev
5th Gear member
Berichten: 2215
Lid geworden op: 12.02.2007 - 16:32
Locatie: Midden NL

Aantje schreef:Volgens mij is die 2.0 DISI-LB een 2.0 Diesel met hetzelfde idee als een BMW 535D, 2 turbo's 1 grote en 1 kleine turbo. Of het zou hetzelfde moeten zijn als een volkswagen TSI met een turbo en een compressor.
Het zal denk ik geen diesel zijn, anders wordt de D5 overbodig :wink: .
Gebruikersavatar
MDA
5th Gear member
Berichten: 1068
Lid geworden op: 22.03.2006 - 15:09
Locatie: Leiden

2.0 DISI-LB (vermutl. direkteinspritzender Benziner, 190 PS)

Dus inderdaad geen diesel...
V40 phI 2.0 16v, vol leder, airco, VDO nav, Roofrails en bekrast door een stuk tuig!
Aantje
4th Gear member
Berichten: 597
Lid geworden op: 11.03.2007 - 21:57

Als dat een Direct ingespoten benzine motor is met 190pk. Waarom zou ik dan bij aanschaf de 2.5T nemen met 200pk?
XCelerate
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 23.04.2007 - 21:29

Is al bekend wanneer de T6 in de XC70 besteld kan worden?
Is dat meteen voor nieuwe orders? Dit zou ik graag weten nu mijn XC70 onlangs al besteld is met de 3.2 en ik het liefst meteen wijzig in de T6.
Bedankt voor de info.
Aantje
4th Gear member
Berichten: 597
Lid geworden op: 11.03.2007 - 21:57

Zou ook zomaar kunnen zijn dat het alleen in Zweden is. In Zweden was de T6 al direct leverbaar op de XC70. Misschien dat er verschillen blijven tussen beide landen.
Swedish_90
2nd Gear member
Berichten: 140
Lid geworden op: 24.01.2006 - 15:08
Contacteer:

Aantje schreef:In Zweden was de T6 al direct leverbaar op de XC70.
De T6 is op dit moment op geen enkele variant, in geen enkel land leverbaar op de XC70. Zelfs niet in Zweden.
mvg, Jaap
ferretje
4th Gear member
Berichten: 688
Lid geworden op: 17.07.2007 - 19:58

Mijn zweeds is niet super maar het lijkt er op dat het inderdaad een direct ingespoten benzinemotor met lagerdrukturbo is.
In het zweedse artikel wordt vergeleken met Mazda's MPS motoren.
Ook Mazda gebruikt de kreet DISI. Mazda en Volvo maken beiden deel uit van het Ford concern.
Ik denk dat de 5-cylinders er bij Volvo helemaal uitgaan, dus de 2.0 disi9 zal op termijn in de plaats van de 2.5t komen. Je hebt dan eem 190 PK 4-cylinder, een 3,2 liter met 235 PK en een T6 met 285 PK. Aardis rijtje.
Reden, kan er slechts naar gissen: 5 cylinders kunnen niet maar aan toekomstige emissie-eisen voldoen?
Volvo Amazon Estate 1968, Tesla Model X, Citroen 2CVSpecial Grijs (1984)
Gebruikersavatar
Fat Rat
5th Gear member
Berichten: 1907
Lid geworden op: 18.05.2006 - 22:09
Locatie: Walcheren

zou eindeloos zonde zijn als die mooie 5 pitters zouden verdwijnen, ok ze waren al niet zo toppie meer met die vaste klepstoters (vanuit mijn oogpunt als gasrijder).

Maar het blijft toch wel wat apparts Volvo met de 5 pitters in de grotere wagens.
Red Blocks Forever and a day

S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's

Mazda 323F BJ DitD 2001 = Exit
Gebruikersavatar
Auk
6th Gear member
Berichten: 3524
Lid geworden op: 02.03.2007 - 12:34
Locatie: Randstad

Fat Rat schreef:zou eindeloos zonde zijn als die mooie 5 pitters zouden verdwijnen, ok ze waren al niet zo toppie meer met die vaste klepstoters (vanuit mijn oogpunt als gasrijder).

Maar het blijft toch wel wat apparts Volvo met de 5 pitters in de grotere wagens.
Ga ik helemaal in mee!! :D
Auke
MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

Afbeelding
dutch-v
2nd Gear member
Berichten: 101
Lid geworden op: 24.07.2007 - 23:29

Voor wat betreft de diesels, ben ik benieuwd of Volvo ook gebruik gaat maken van de Ford-PSA 2.2 HDiF BiTurbo Diesel. 170 PK / 400 Nm.

De Ford-PSA 2.0 136 PK gaat dus klaarblijkelijk wel in V70, S80 en C70 komen, dus waarom de iets grotere 2.2 niet ? Die motor wordt in aanzienlijk grotere aantallen gebouwd dan de 2.4D & D5, en is ook nog eens vrij makkelijk geschikt te maken voor hogere verbrandingstemperaturen (= lagere emissiewaarden) als er echt laagzwavelige brandstof komt.

Natuurlijk is de 2.4D / D5 een motor met een specifiek - en heel fijn - karakter (5-cyl) maar ik denk dat de Ford-PSA torretjes toch meer toekomst hebben.

Oh jeetje, ik hoop nu niet dat ik mensen tegen de benen geschopt heb, da's zeker niet de bedoeling. Ik wil slechts naar voren brengen dat Volvo wat de diesels betreft toch misschien gedwongen gaat worden door moedertje Ford om op termijn andere motoren te gebruiken.

Groet, dutch-v
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 14805
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

gef mij maar vijf cilinder, net ff dat meer......
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019

Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Plaats reactie

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”