AutoMotor&Sport.se
Het grote nieuws:
De V70 wordt ook leverbaar met een 2.0 DISI-LB 4-cylinder motor, met 190pk. Ook komen zoals eerder al verwacht de 2.0F 145pk en de 2.0D 136pk beschikbaar in de V70. Voor de XC70 komt naast de huidige D5 en 3.2 de T6 motor beschikbaar.
Ook op transmissiegebied is er nieuws: er zal een DSG-bak beschikbaar komen op de volgende motoren, en zoals het er nu naar uit ziet alleen op de V70:
2.0F 145pk
2.0 DISI-LB 190pk
2.5T 200pk
3.2 235pk
Verder komt de T6-motor ook beschikbaar met een handgeschakelde versnellingsbak.
Update:
Ik ontdek net dat ook de S80 de beschikking krijgt over nieuwe motoren:
2.0D 136pk (i.c.m. handbak)
2.0F 145pk (i.c.m. handbak, automaat, DSG)
2.0 DISI-LB 190pk (i.c.m. handbak, DSG)
T6 285pk (i.c.m. handbak (automaat al leverbaar))
Goed nieuws lijkt me, het motorenaanbod is nu echt mooi breed. Het enige wat eigenlijk nog mist is een dikkere diesel...
Motorennieuws
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 140
- Lid geworden op: 24.01.2006 - 15:08
- Contacteer:
mvg, Jaap
- S80 Executive
- 5th Gear member
- Berichten: 1295
- Lid geworden op: 10.06.2007 - 11:53
Heb je meer specs van die 2.0 DISI-LB? Ik heb hier nog niet eerder van gehoord. Lijkt me ook een geschikt motor voor de C30/S40/V50.
S80
S80
- Kai
- 3rd Gear member
- Berichten: 312
- Lid geworden op: 28.04.2007 - 18:42
- Locatie: Veluwe
- Contacteer:
wauw, ik wil de T6 met 285 paarden
Volvo 460 2.0i luxury line '94
Volvo V70 2.5tdi comfort line '99
Volvo 66L 1100 marathon '80
Volvo V70 2.4 170PK '01
Volvo V70 2.5tdi comfort line '99
Volvo 66L 1100 marathon '80
Volvo V70 2.4 170PK '01
- Poolrev
- 5th Gear member
- Berichten: 2215
- Lid geworden op: 12.02.2007 - 16:32
- Locatie: Midden NL
Het zal denk ik geen diesel zijn, anders wordt de D5 overbodigAantje schreef:Volgens mij is die 2.0 DISI-LB een 2.0 Diesel met hetzelfde idee als een BMW 535D, 2 turbo's 1 grote en 1 kleine turbo. Of het zou hetzelfde moeten zijn als een volkswagen TSI met een turbo en een compressor.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 23.04.2007 - 21:29
Is al bekend wanneer de T6 in de XC70 besteld kan worden?
Is dat meteen voor nieuwe orders? Dit zou ik graag weten nu mijn XC70 onlangs al besteld is met de 3.2 en ik het liefst meteen wijzig in de T6.
Bedankt voor de info.
Is dat meteen voor nieuwe orders? Dit zou ik graag weten nu mijn XC70 onlangs al besteld is met de 3.2 en ik het liefst meteen wijzig in de T6.
Bedankt voor de info.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 140
- Lid geworden op: 24.01.2006 - 15:08
- Contacteer:
De T6 is op dit moment op geen enkele variant, in geen enkel land leverbaar op de XC70. Zelfs niet in Zweden.Aantje schreef:In Zweden was de T6 al direct leverbaar op de XC70.
mvg, Jaap
-
- 4th Gear member
- Berichten: 688
- Lid geworden op: 17.07.2007 - 19:58
Mijn zweeds is niet super maar het lijkt er op dat het inderdaad een direct ingespoten benzinemotor met lagerdrukturbo is.
In het zweedse artikel wordt vergeleken met Mazda's MPS motoren.
Ook Mazda gebruikt de kreet DISI. Mazda en Volvo maken beiden deel uit van het Ford concern.
Ik denk dat de 5-cylinders er bij Volvo helemaal uitgaan, dus de 2.0 disi9 zal op termijn in de plaats van de 2.5t komen. Je hebt dan eem 190 PK 4-cylinder, een 3,2 liter met 235 PK en een T6 met 285 PK. Aardis rijtje.
Reden, kan er slechts naar gissen: 5 cylinders kunnen niet maar aan toekomstige emissie-eisen voldoen?
In het zweedse artikel wordt vergeleken met Mazda's MPS motoren.
Ook Mazda gebruikt de kreet DISI. Mazda en Volvo maken beiden deel uit van het Ford concern.
Ik denk dat de 5-cylinders er bij Volvo helemaal uitgaan, dus de 2.0 disi9 zal op termijn in de plaats van de 2.5t komen. Je hebt dan eem 190 PK 4-cylinder, een 3,2 liter met 235 PK en een T6 met 285 PK. Aardis rijtje.
Reden, kan er slechts naar gissen: 5 cylinders kunnen niet maar aan toekomstige emissie-eisen voldoen?
Volvo Amazon Estate 1968, Tesla Model X, Citroen 2CVSpecial Grijs (1984)
- Fat Rat
- 5th Gear member
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: 18.05.2006 - 22:09
- Locatie: Walcheren
zou eindeloos zonde zijn als die mooie 5 pitters zouden verdwijnen, ok ze waren al niet zo toppie meer met die vaste klepstoters (vanuit mijn oogpunt als gasrijder).
Maar het blijft toch wel wat apparts Volvo met de 5 pitters in de grotere wagens.
Maar het blijft toch wel wat apparts Volvo met de 5 pitters in de grotere wagens.
Red Blocks Forever and a day
S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's
S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's
Mazda 323F BJ DitD 2001 = Exit
- Auk
- 6th Gear member
- Berichten: 3524
- Lid geworden op: 02.03.2007 - 12:34
- Locatie: Randstad
Ga ik helemaal in mee!!Fat Rat schreef:zou eindeloos zonde zijn als die mooie 5 pitters zouden verdwijnen, ok ze waren al niet zo toppie meer met die vaste klepstoters (vanuit mijn oogpunt als gasrijder).
Maar het blijft toch wel wat apparts Volvo met de 5 pitters in de grotere wagens.

Auke
MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

-
- 2nd Gear member
- Berichten: 101
- Lid geworden op: 24.07.2007 - 23:29
Voor wat betreft de diesels, ben ik benieuwd of Volvo ook gebruik gaat maken van de Ford-PSA 2.2 HDiF BiTurbo Diesel. 170 PK / 400 Nm.
De Ford-PSA 2.0 136 PK gaat dus klaarblijkelijk wel in V70, S80 en C70 komen, dus waarom de iets grotere 2.2 niet ? Die motor wordt in aanzienlijk grotere aantallen gebouwd dan de 2.4D & D5, en is ook nog eens vrij makkelijk geschikt te maken voor hogere verbrandingstemperaturen (= lagere emissiewaarden) als er echt laagzwavelige brandstof komt.
Natuurlijk is de 2.4D / D5 een motor met een specifiek - en heel fijn - karakter (5-cyl) maar ik denk dat de Ford-PSA torretjes toch meer toekomst hebben.
Oh jeetje, ik hoop nu niet dat ik mensen tegen de benen geschopt heb, da's zeker niet de bedoeling. Ik wil slechts naar voren brengen dat Volvo wat de diesels betreft toch misschien gedwongen gaat worden door moedertje Ford om op termijn andere motoren te gebruiken.
Groet, dutch-v
De Ford-PSA 2.0 136 PK gaat dus klaarblijkelijk wel in V70, S80 en C70 komen, dus waarom de iets grotere 2.2 niet ? Die motor wordt in aanzienlijk grotere aantallen gebouwd dan de 2.4D & D5, en is ook nog eens vrij makkelijk geschikt te maken voor hogere verbrandingstemperaturen (= lagere emissiewaarden) als er echt laagzwavelige brandstof komt.
Natuurlijk is de 2.4D / D5 een motor met een specifiek - en heel fijn - karakter (5-cyl) maar ik denk dat de Ford-PSA torretjes toch meer toekomst hebben.
Oh jeetje, ik hoop nu niet dat ik mensen tegen de benen geschopt heb, da's zeker niet de bedoeling. Ik wil slechts naar voren brengen dat Volvo wat de diesels betreft toch misschien gedwongen gaat worden door moedertje Ford om op termijn andere motoren te gebruiken.
Groet, dutch-v
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 14805
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
gef mij maar vijf cilinder, net ff dat meer......
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....