Beste Volvo rijders,
Het is eindelijk gebeurt, de C70 (bj 2000) staat voor de deur met een dikke T5 motor natuurlijk. d. blauw van kleur en volledere zwarte bekleding. Velgen zijn standaard 17" C70 velgen(antraciet). Het rijdt gewelding en is bloedsnel. Alleen het verbruik is mij ergggggggggg tegengevallen. De eerste dag was het even de auto testen (beetje trappen dus ik vond het niet erg dat de tank leeg was). Volgende dag 30 liter gevuld en +- 200 kilometer mee gereden (op snelweg niet harder dan 120 km/h, dat doet die met ongeveer +- 2600 toeren) en raders.... 30 liter heeft hij gezopen. is dat normaal??????? 200km 30 liter??? turbo ging bijna nooit aan tijdens de 200 km!!!!!!!!!!!!!
Advies over inruil; S60 140 of een C70 T5
- M'n eerste Volvo
- 4th Gear member
In ieder geval gefeliciteerd met je wagen.... je moet gewoon nog leren je rechtervoet te controleren. Rijdt met beleid en je verbruik zal ook afnemen, maar nooit laag worden ! Dat is de prijs voor de T5 en het machtige gevoel.
Ron
S60 2.4D Edition (MY 2004) - Premium Line - Scarab green pearl - Alpine IVA-W200Ri & NVE-N099P
Wat rijdt dat lekkerrrrrrrrrrrr......!!!
S60 2.4D Edition (MY 2004) - Premium Line - Scarab green pearl - Alpine IVA-W200Ri & NVE-N099P
Wat rijdt dat lekkerrrrrrrrrrrr......!!!
-
- Starter
vandaag naar de dealer geweest voor een grote beurt en aircocontrole. alle vloeistoffen, filters liet ik verversen/vervangen en niet bijvullen, 5 nieuwe bougies, nieuwe remschijven + blokken + remslangen (voor+achter). (veel was overbodig kreeg ik te horen van de dealer maar toch gedaan voor mijn gevoel is het lekkerder. meteen daarna naar de poetsbedrijf, auto compleet gepolijst en daaroverheen een laag lakbescherming op laten brengen. Hij rijdt nu GEWELDIGGGGG en ontzettend soepel.
Volgens de dealer verbruikt een c70 nooit 15 liter op 100 km als ik op snelweg 120 rij (dus onder de 3000 toeren) turbo draait dan nog niet. Volgens hem kwam het door de bougies die waren erg slecht aan toe??
Ik heb vandaag 30 liter (voor de test) getankt en kijken hoe het nu gaat met het verbruik...
Maar ik heb zeker geen spijt van deze c70. De s60 was zeer goed maar de c70 t5 is echt TOP.
Volgens de dealer verbruikt een c70 nooit 15 liter op 100 km als ik op snelweg 120 rij (dus onder de 3000 toeren) turbo draait dan nog niet. Volgens hem kwam het door de bougies die waren erg slecht aan toe??
Ik heb vandaag 30 liter (voor de test) getankt en kijken hoe het nu gaat met het verbruik...
Maar ik heb zeker geen spijt van deze c70. De s60 was zeer goed maar de c70 t5 is echt TOP.
-
- 1st Gear member
Heb je inmiddels al wat meer info? Ben erg benieuwd naar je ervaringen.