aanhoudend "toekelend"geluid

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
my first volvo
2nd Gear member

Wie wil er meedenken.

Mijn V70 geeft al geruime tijd een irritant geluid aan de voorzijde van de auto, een hoog "toekelend"geluid wat naar mijn mening toch steeds erger wordt. Je hoort het op ieder wegdek, tenminste ik hoor het want al monteurs van Volvo horen het niet, maar ik wordt er knettergek van.
Monteur heeft het over bandengeluid, maar ik ben absoluut niet overtuigd, (michelin 215 primacy) temeer omdat ik het geluid in andere v70 niet hoor. Het geluid doet zich duidelijker voor als je het gas loslaat maar is ook tijdens het rijden altijd aanwezig. Als ik over oneffenheden rijd hoor je dit ook in het geluid terug.
Auto is ondertussen voorzien van 4 nieuwe draagarmbussen en uitgelijnd, gebalanceerd.
Stabi stangetjes zijn goed bevonden.
Kan dit een wiellagerprobleem zijn?
Vroeger heb ik een fiat gehad waarvan de nokkenas teveel speling had en dus van li naar rechts liep en ook dit soort geluid maakte, zou het kunnen dat aandrijfassen dit geluid maken omdat de zijwaartse speling te groot is. Deze speling heb ik kunnen voelen, omhoog en naar beneden niet.
Ieder ander hoort het dus niet en ik wordt gek. iemand suggesties????
Oja, je hoort het op hele gladde wegdekken minder, maar bijv op een asfaltwegden met steentjes weer heel sterk.

groetjes
Oceanracer
Geartronic member

Als je gas loslaat is het erger dan bij constante snelheid, begrijp ik. Als je gas heb losgelaten en je trapt daarna de koppeling is, gaat het geluid dan helemaal weg, wordt het minder of blijft het dan gelijk?
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
my first volvo
2nd Gear member

Het geluid blijft bij ingetrapte koppeling exact hetzelfde, wel merk ik dat het geluid sterker wordt als ik van rechts naar links blijf sturen op het moment dat ik naar rechts stuur.
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”