blokkeerknop keuzehendel automaat stuk

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
740v70
2nd Gear member

De blokkeerknop van de keuzehandel van de automaat is aan de onderzijde stuk,daardoor komt de knop soms niet of moeilijk naar buiten.
Heeft iemand dit ook al eens gehad en zelf opgelost,zo ja is het goed zelf op te lossen.
v 70 Classic nautic blue pearl MOI groetn oet Grunn
pimsam
3rd Gear member
Contacteer:

Wat bedoel je met stuk? Gaat de knop zwaar of is ie echt stuk?

Als ie alleen maar zwaar gaat en met name stroef beweegt is het heel eenvoudig op te lossen door wat siliconenspray achter de knop te spuiten. Ik heb hetzelfde gehad bij mijn V70. En wat een genot als ie weer normaal werkt.
Maarten
5th Gear member

bij mijn vorige auto(S40 1.8 '97)zar er een scheur in de ontgrendelknop.
de werking was echter nog in orde.
heb hem kort daarna ingeruild,maar denk wel dat als ik hem langer had gehouden het ook voor problemen had kunnen zorgen.
volvo s40 1.8 aut. '97
volvo v40 1.9D 115pk '03
volvo V50 D5 2007 edition II sport
740v70
2nd Gear member

Wat bedoel je met stuk? Gaat de knop zwaar of is ie echt stuk?
Hij is stuk aan de onderzijde is een stukje plastic uitgebroken,waarschijnlijk zit hij daardoor niet meer op de goede plek siliconenspray heb ik al geprobeerd.
fransb85
3rd Gear member

ik heb t zelfde gehad, daardoor wilde de sleutel soms ook niet meer uit het contactslot. ik heb n nieuwe gekocht (met leer erop, tientje extra wel waar vond ik), die heb je er in 20 seconden op. ouwe handle gewoon heeeeel hard omhoog eraf trekken en de nieuwe met bak in stand N heel hard erop rammen met een plastic hamer (of zoals in mijn geval een schoen, had ff geen hamer bij me in de file, kon niet wachten om 'm erop te zetten thuis:P). wel eerst even het lederen hoesrokje eraf klikken (omlaag trekken)
740v70
2nd Gear member

Het probleem lijkt opgelost,aan de onderzijde van de knop zit een scharniertje en daar tussen was een stukje van het afgebroken plastic vast komen te zitten.Met een spiegeltje was dit goed te zien ,verder nogmaals goed ingespoten met siliconenen spray en het werkt als nooit te voren.
j_metselaars
1st Gear member

Volgens mij heb ik ook zo'n zelfde soort probleem. De keuzehendel zit nu namelijk scheef en het lijkt alsof er een pootje afgebroken is. Dat verhaal over erop rammen en eraf sjorren klinkt leuk, maar bedoel je daar ook mee dat je een hele nieuwe automaat hebt gekocht? Is niet alleen dat stukje plastic te vervangen? En qua kosten waar moet je dan op rekenen?
fransb85
3rd Gear member

nee niet een hele nieuwe automaat, alleen de pookknop. dat is het stuk wat je in je hand houdt. die kost nieuw bij de dealer 50 piek en dan werkt het weer 10 jaar. heb mijn ouwe wel gefixed als reserve als je m wil hebben kom je m maar eens halen. meestal helpt het echter om gewoon even heel hard aan de pook te trekken met het hoesje losgeklikt, dan komt ie vanzelf los. even de knop vrijmaken (goed opletten zitten twee ijzeren staafjes en een veertje in) en weer in elkaar zetten. als het niet meer te fixen is dan dus een nieuwe pookknop kopen, de ontgrendelknop is niet los te koop helaas.
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”