Hallo mede Volvo-freaks,
Ik kan via via een Volvo V70 kopen, een auto die ik al erg lang wil. Nu heb ik em al wel bekeken maar nog geen proefrit gemaakt, dit heb ik afgesproken voor volgende week.
Hij ziet er erg goed uit en absoluut niet uitgeleefd. Mijn vraag was of een Volvo V70 Europa benzine met 230.000 op de klok nog wel het kopen waard is. Zijn deze betrouwbaar met deze km stand en waar moet ik op etten?
De prijs is 7500 euro
Bedankt,
Bart
Aankoop V70 Benzine
- fransb85
- 3rd Gear member
- Berichten: 336
- Lid geworden op: 16.01.2007 - 19:54
- Locatie: Utrecht
hoi bart,
de betrouwbaarheid is, afhankelijk van de onderhoudshistorie, prima. mijn hondenhok heeft nu 245000 gelopen waarvan veel volgas kilometers, en heeft tot dusver geen problemen. kijk wel even of de distributieriem al vervangen is of nog vervangen moet worden, evt. kun je dit bij de aankoop bedingen met een beurtje. ook even kijken of er lekkage oid te zien is. verder is het natuurlijk aan jou of je de kleur uitrusting etc. goed genoeg vindt. let bij de proefrit op rammels uit het onderstel (ramen open, drempel en hobbels rijden) en de remmen(en de handrem, ook n rotding af en toe). kijk of de ashoesrubbers nog goed zijn.
in het inteieur even alle ramen open en dicht doen (willen nog wel eens niet werken, schakelaars gaan vaak kapot). verder alle andere knoppen proberen, en indien aanwezig de cruise control en airco (pomp en verdamper zijn duur en hebben een beperkte houdbaarheid van een jaar of 8 ). bij automaat letten op soepel schakelen. om wat voor motor gaat het? inspecteer de auto ook even op evt. grote herstelsporen (kleurverschillen, wijkende carrosseriedelen etc.). verder zijn het prima auto's die je nog lang plezier kunnen opleveren en zalig rijden, al zit je met benzineverbruik niet echt in de priusregionen.
meer informatie vind je op het 850 forum, klik de link hieronder
http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=7007.0
veel succes en hopelijk rij je binnenkort in zo'n zalige zoefkist
de betrouwbaarheid is, afhankelijk van de onderhoudshistorie, prima. mijn hondenhok heeft nu 245000 gelopen waarvan veel volgas kilometers, en heeft tot dusver geen problemen. kijk wel even of de distributieriem al vervangen is of nog vervangen moet worden, evt. kun je dit bij de aankoop bedingen met een beurtje. ook even kijken of er lekkage oid te zien is. verder is het natuurlijk aan jou of je de kleur uitrusting etc. goed genoeg vindt. let bij de proefrit op rammels uit het onderstel (ramen open, drempel en hobbels rijden) en de remmen(en de handrem, ook n rotding af en toe). kijk of de ashoesrubbers nog goed zijn.
in het inteieur even alle ramen open en dicht doen (willen nog wel eens niet werken, schakelaars gaan vaak kapot). verder alle andere knoppen proberen, en indien aanwezig de cruise control en airco (pomp en verdamper zijn duur en hebben een beperkte houdbaarheid van een jaar of 8 ). bij automaat letten op soepel schakelen. om wat voor motor gaat het? inspecteer de auto ook even op evt. grote herstelsporen (kleurverschillen, wijkende carrosseriedelen etc.). verder zijn het prima auto's die je nog lang plezier kunnen opleveren en zalig rijden, al zit je met benzineverbruik niet echt in de priusregionen.
meer informatie vind je op het 850 forum, klik de link hieronder
http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=7007.0
veel succes en hopelijk rij je binnenkort in zo'n zalige zoefkist
- V70R-obert
- 3rd Gear member
- Berichten: 413
- Lid geworden op: 10.10.2006 - 14:14
- Locatie: Groningen
Hoi Bart,
Zou je bouwjaar en type nog even door willen geven? Gezien de prijs denk ik aan een 98. De motor van een V70 is zeer sterk en kan hoge km standen aan. 230.000 is helemaal niet verontrustend. Mits goed onderhouden en goed bereden gaan ze 'makkelijk' naar de 500.000km.
Waar je op moet letten:
De airco. Kijk in de boekjes/rekeningen of de verdamper, pomp of magneetkoppeling al vervangen is. Airco's uit dit type gaan graag stuk en reparaties zijn duur.
Kijk of alle riemen en spanrollen al vervangen zijn. Wanneer dit eraan staat te komen kost dit ongeveer €600,-
Maak tijdens een proefrit een scherpe bocht, gooi het stuur om bij parkeersnelheid. Knakken en knoepen van het onderstel kan versleten draagarmen betekenen. De V70 classic 'knakt en knoept' graag.
Zowieso is het belangrijk om alle documenten bij de auto te hebben. Rekeningen, boekjes, stempels enz.
Succes!
Zou je bouwjaar en type nog even door willen geven? Gezien de prijs denk ik aan een 98. De motor van een V70 is zeer sterk en kan hoge km standen aan. 230.000 is helemaal niet verontrustend. Mits goed onderhouden en goed bereden gaan ze 'makkelijk' naar de 500.000km.
Waar je op moet letten:
De airco. Kijk in de boekjes/rekeningen of de verdamper, pomp of magneetkoppeling al vervangen is. Airco's uit dit type gaan graag stuk en reparaties zijn duur.
Kijk of alle riemen en spanrollen al vervangen zijn. Wanneer dit eraan staat te komen kost dit ongeveer €600,-
Maak tijdens een proefrit een scherpe bocht, gooi het stuur om bij parkeersnelheid. Knakken en knoepen van het onderstel kan versleten draagarmen betekenen. De V70 classic 'knakt en knoept' graag.
Zowieso is het belangrijk om alle documenten bij de auto te hebben. Rekeningen, boekjes, stempels enz.
Succes!