Hallo iedereen, bij deze wil ik me even voorstellen op jullie gave forum.
Ik heet Bert en ben 64 jaar oud woon in de omgeving van limburg, mijn hobby is het tunen van de oudere volvo modellen zoals mijn 740.
Bijgevoegd een foto van de tellers van mijn 740, getuned door GEFH te limburg. Let niet op de kwaliteit ik heb ze met mijn foto toestel gemaakt.
N tipje van de sluier Garret turbo met 1,6 bar boost, No2 en water injectie, chipped, snelle nokkenas etc.
Voor foto's moet je me ff mailen, omdat ik mijn auto liever niet openbaar op het forum heb staan.
Met vriendelijke groet,
GFT a.k.a. Bert
Edit: Let niet op de teller, die heb ik al eens moeten vervangen, deze komt van de sloop. de echte stand is inmiddels 105.000 km.
Even voorstellen en mijn 740
- dopdedouwer
- 3rd Gear member
- Berichten: 328
- Lid geworden op: 05.01.2005 - 16:58
Zo ben je wel snel bij opa 
Welkom, klinkt allemaal heel erg leuk wat er onder de motorkap is gebeurd.

Welkom, klinkt allemaal heel erg leuk wat er onder de motorkap is gebeurd.
- Michael Oud
- 5th Gear member
- Berichten: 2228
- Lid geworden op: 03.09.2005 - 20:00
- Locatie: Amsterdam
Het lijkt me toch wel dat ie zo hard heeft gereden heur.
Trouwens, gft, zou je kunnen vertellen wat het vermogen nu ongeveer is?
Trouwens, gft, zou je kunnen vertellen wat het vermogen nu ongeveer is?
Volvo 940 SE
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 451
- Lid geworden op: 09.06.2006 - 23:12
- Locatie: Rijswijk
Blokkie zal nu wel meer toeren maken na de tuning. Dus dat rode hoeft niks te zeggen. Een rappe Jap trek je ook tot aan de 8000 ofzo.
Jarl - Volvo.....het is gewoon een TIC van me!!
Volkswagen Golf II 1.3 1991
Opel Combo 1.7D 1997
Toyota Corolla Station 1.6 16V 1995
Daihatsu Cuore 0.8 1992
Volvo 340 GL automaat 1987
Toyota Starlet P8 1.3 12V 1992
Volvo 940 GL 2.0 1992
Renault Clio 1.2 1999
Peugeot 205 1.9D 1991
Daihatsu Cuore 1.0 sti 2000
Volvo 740 TIC 1990
Daihatsu Cuore 1.0 xti 1999
Volkswagen Golf II 1.3 1991
Opel Combo 1.7D 1997
Toyota Corolla Station 1.6 16V 1995
Daihatsu Cuore 0.8 1992
Volvo 340 GL automaat 1987
Toyota Starlet P8 1.3 12V 1992
Volvo 940 GL 2.0 1992
Renault Clio 1.2 1999
Peugeot 205 1.9D 1991
Daihatsu Cuore 1.0 sti 2000
Volvo 740 TIC 1990
Daihatsu Cuore 1.0 xti 1999
- Michael Oud
- 5th Gear member
- Berichten: 2228
- Lid geworden op: 03.09.2005 - 20:00
- Locatie: Amsterdam
Ik wilde net zeggen. Andere nokkenassen etc. en hóp, je hebt er weer een zooi toeren bij.
Volvo 940 SE
-
- Starter
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 20.07.2007 - 21:23
Hey allemaal sorry voor de late reacties, maar heb wat turbo problemen gehad en heb ik dus een nieuwe turbo moeten installeren.
Ook heeft GEFH meteen een olie koeler gemonteerd van LCPO zodat de lagers niet weer vast draaien.
Die snelheid heb ik inderdaad gehaald in zijn vierde versnelling, gek genoeg gaat ie dan harder ondanks dat de toerenteller in het rode gebied staat, dit moet betere chip tuning gaan oplossen.
Dat rode gebied gaat motortechnisch prima, ik rijd hier in het dorp vaak al in het rode gebied, alleen moet ik voortaan de turbo meer tijd geven om af te koelen.
Maar als ik door de 220 ga, lopen de toeren nog wel op maar de snelheidsmeter lijkt niet verder te kunnen.
Ik ben enkel nog van plan dus een andere snelheids meter in te bouwen, als iemand nog een suggestie heeft voor een meer betrouwbaar type dat geschikt is voor hoge snelheden. Het moet natuurlijk wel " tuning" ogen, niet als de halfords. Ik wil er zo'n 60-70 euro aan uitgeven.
GEFH heeft mij verteld dat ie op de dyno 275 PK op de wielen heeft staan, jammer genoeg is de achterbrug moeilijk aan te passen voor een betere wegligging maar we gaan er mee bezig hem onafhankelijk geveerd te maken.
Ook heeft GEFH meteen een olie koeler gemonteerd van LCPO zodat de lagers niet weer vast draaien.
Die snelheid heb ik inderdaad gehaald in zijn vierde versnelling, gek genoeg gaat ie dan harder ondanks dat de toerenteller in het rode gebied staat, dit moet betere chip tuning gaan oplossen.
Dat rode gebied gaat motortechnisch prima, ik rijd hier in het dorp vaak al in het rode gebied, alleen moet ik voortaan de turbo meer tijd geven om af te koelen.
Maar als ik door de 220 ga, lopen de toeren nog wel op maar de snelheidsmeter lijkt niet verder te kunnen.
Ik ben enkel nog van plan dus een andere snelheids meter in te bouwen, als iemand nog een suggestie heeft voor een meer betrouwbaar type dat geschikt is voor hoge snelheden. Het moet natuurlijk wel " tuning" ogen, niet als de halfords. Ik wil er zo'n 60-70 euro aan uitgeven.
GEFH heeft mij verteld dat ie op de dyno 275 PK op de wielen heeft staan, jammer genoeg is de achterbrug moeilijk aan te passen voor een betere wegligging maar we gaan er mee bezig hem onafhankelijk geveerd te maken.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Michel740Turbo
- 5th Gear member
- Berichten: 1777
- Lid geworden op: 23.06.2005 - 10:31
- Locatie: Brecht
- Contacteer:
zo dan dat is geen verkeerd blokje :shock:
mooi mooi
over je sneel heid meter. Probeer eens aan een meter van een turbo te komen, die gaat tot 240 :twisted:
Zie hier mijn klokken.

mooi mooi

over je sneel heid meter. Probeer eens aan een meter van een turbo te komen, die gaat tot 240 :twisted:
Zie hier mijn klokken.

- Volvo C30 D2 driv-e R-design 08-2011
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
- Michael Oud
- 5th Gear member
- Berichten: 2228
- Lid geworden op: 03.09.2005 - 20:00
- Locatie: Amsterdam
IS dat een B204GT ofzo? Dar is neem ik aan niet het standaard blok toch?
Volvo 940 SE
- geestschrijver
- 5th Gear member
- Berichten: 1638
- Lid geworden op: 01.06.2006 - 09:36
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Heeft de auto ook een buitenkant?
240 DL estate 1987, rood [2001-2006] | 240 Super Polar estate 1992, rookgrijs [2006-2015] | V70 2.4 170pk Edition Sport automaat 2007, black stone [2015- ]
Twitter | LinkedIn | Geestschrijver
Twitter | LinkedIn | Geestschrijver
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 451
- Lid geworden op: 09.06.2006 - 23:12
- Locatie: Rijswijk
geestschrijver schreef:Heeft de auto ook een buitenkant?
gft schreef:Hallo iedereen, bij deze wil ik me even voorstellen op jullie gave forum.
Ik heet Bert en ben 64 jaar oud woon in de omgeving van limburg, mijn hobby is het tunen van de oudere volvo modellen zoals mijn 740.
Bijgevoegd een foto van de tellers van mijn 740, getuned door GEFH te limburg. Let niet op de kwaliteit ik heb ze met mijn foto toestel gemaakt.
N tipje van de sluier Garret turbo met 1,6 bar boost, No2 en water injectie, chipped, snelle nokkenas etc.
Voor foto's moet je me ff mailen, omdat ik mijn auto liever niet openbaar op het forum heb staan.
Met vriendelijke groet,
GFT a.k.a. Bert
Edit: Let niet op de teller, die heb ik al eens moeten vervangen, deze komt van de sloop. de echte stand is inmiddels 105.000 km.