Geachte forumleden,
Ik sta op het punt een S80 te kopen. Deze S80 heeft RTI, echter ik wens er een andere radio in te installeren (met DVD-speler en dergelijke).
Kan ik dan de RTI blijven gebruiken ? Of is deze aan de radio gekoppeld ?
En als deze aan de radio gekoppeld is, kan u mij zeggen hoe ? Speciale fiches of enkel zoals een AUX-in ?
Met vriendelijke groeten,
Jochen Andries
ICT plopsaland
RTI maar met andere radio
-
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- cammaro
- 2nd Gear member
Volgens mij gaat dat niet werken. Het rti systeem zit gekoppeld aan de hu radio. Dan kan je beter een imiv adapter kopen zodat je daar een dvd speler aan kan hangen zodat je alle functies kan blijven behouden zoals je stuurwiel bediening want hier heb je ook niks meer aan bij een andere radio
pascal
pascal
volvo c70 saffron pearl
2.3 t5 lekker roffelen
2.3 t5 lekker roffelen
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Contacteer:
Hallo Jochen,
Er zijn mogelijkheden om het RTI scherm als "dvd" scherm te gebruiken zonder de HU.
Als je echter de navigatie wilt gebruiken, moet je HU blijven bestaan.
Je kunt een iMiv inzetten om een DVD speler te koppelen. We hebben ruime ervaring hier in, eigenlijk is voor DVD afspelen, elk merk op de markt wel ok.
Belangrijk om even op te letten;
- zorg voor een verlengd "afstands-bedienings-oog" (zodat je je afstandbediening voorin kunt gebruiken en je de DVD speler ergens netjes op kunt bergen).
- let op de uitgangen van je dvd-speler (cinch)
- 12 volt natuurlijk, let op het aantal Ah en kies de juiste kabel om stroom te nemen in de auto. (niet op ongeschakeld 12v!)
Tot slot zou ik je adviseren je HU echt te bewaren. Audiio kwaliteit is er goed, zeker als je wat instellingen aanpast in de "verborgen" menu's!
Groet
Bob
Er zijn mogelijkheden om het RTI scherm als "dvd" scherm te gebruiken zonder de HU.
Als je echter de navigatie wilt gebruiken, moet je HU blijven bestaan.
Je kunt een iMiv inzetten om een DVD speler te koppelen. We hebben ruime ervaring hier in, eigenlijk is voor DVD afspelen, elk merk op de markt wel ok.
Belangrijk om even op te letten;
- zorg voor een verlengd "afstands-bedienings-oog" (zodat je je afstandbediening voorin kunt gebruiken en je de DVD speler ergens netjes op kunt bergen).
- let op de uitgangen van je dvd-speler (cinch)
- 12 volt natuurlijk, let op het aantal Ah en kies de juiste kabel om stroom te nemen in de auto. (niet op ongeschakeld 12v!)
Tot slot zou ik je adviseren je HU echt te bewaren. Audiio kwaliteit is er goed, zeker als je wat instellingen aanpast in de "verborgen" menu's!
Groet
Bob
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.