Mensen, hopelijk vindt ik hier een paar antwoorden want in het Turbo-Topic heb ik niets relevants kunnen vinden.
De Turbo van mijn V40 115pk 2003 heeft last van lekkage. Af en toe ligt er een kleine druppel (ter grote van een stuiver) olieachtige drab onder het blok.
Naar Volvo Dealer geweest en daar constateerden ze dat de Waste-klep van de Turbo niet goed meer functioneerde. Ze hebben de Turbo schoongemaakt en een aantal duizend kilometer is het goed gegaan. Nu begint hij echter weer af en toe te lekken.
Volgens de Dealer komt een reparatie uit op rond de 1300,- euro. Kan iemand mij aangeven of dat een realistisch bedrag is. Zijn die kleppen niet gewoon te vervangen?
Ik hoor graag van jullie!
Lekkage aan de Turbo?
-
coupe20v
- Starter
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 30.07.2007 - 12:50
- Contacteer:
Als de waste gate klep kapot is hoeft men de turbo toch niet te reinegen lijkt mij. Nieuw zal een waste gate die richting oplopen bij mijn audi kost hij 1200 euro.
-
v40jlt4
- 2nd Gear member
- Berichten: 231
- Lid geworden op: 22.09.2004 - 10:00
Ik weet niet hoe duur turbo's uit de diesels zijn (is toch gewoon een niet al te grote garrett met ingebouwde wastegate?), maar voor 1300 euro krijg je volgens mij 2 hele nieuwe turbo's.
In ieder geval krijg je er 2 turbo's (met wastegate +actuator) voor van een S/V40 T4.
Zit natuurlijk ook werk bij, maar ik zou eens verder kijken. Zoek het nummer van de turbo op, kijk eens op ebay.
Losse wastegate's die je op (b.v. garretts) zet kosten echt geen 1300 euro, kijk maar eens hier:
http://www.atpturbo.com/Merchant2/merch ... y_Code=WGT
100$ voor een T3 internal wastegate swing
Maar, overigens, waarom zou een turbo olie lekken als de wastegate het niet meer goed doet? Ik ben geen turbo-expert, maar door mijn wastegate loopt geen olie.
In ieder geval krijg je er 2 turbo's (met wastegate +actuator) voor van een S/V40 T4.
Zit natuurlijk ook werk bij, maar ik zou eens verder kijken. Zoek het nummer van de turbo op, kijk eens op ebay.
Losse wastegate's die je op (b.v. garretts) zet kosten echt geen 1300 euro, kijk maar eens hier:
http://www.atpturbo.com/Merchant2/merch ... y_Code=WGT
100$ voor een T3 internal wastegate swing
Maar, overigens, waarom zou een turbo olie lekken als de wastegate het niet meer goed doet? Ik ben geen turbo-expert, maar door mijn wastegate loopt geen olie.
-
v40jlt4
- 2nd Gear member
- Berichten: 231
- Lid geworden op: 22.09.2004 - 10:00
[quote="volv40"]het lager in de turbo kan lekken. twijfel ik aan zelf aan. is de toevoerslang voor de olie niet lek?[/quote]
+1
Een lekkende retourslang heb ik al twee keer gehad.
Een turbo die olie lekt produceert meestal ook rook uit de uitlaat.
En qua kleur gok ik op blauw, maar weet ik even niet zeker.
+1
Een lekkende retourslang heb ik al twee keer gehad.
Een turbo die olie lekt produceert meestal ook rook uit de uitlaat.
En qua kleur gok ik op blauw, maar weet ik even niet zeker.
- DeNNiS_
- 4th Gear member
- Berichten: 717
- Lid geworden op: 25.08.2006 - 23:30
- Locatie: Zeeuws-vlaanderen
klopt turbo die olie lekt geeft blauwe rook...
dit is ook via een uitlaat gas meting tetesten
dit is ook via een uitlaat gas meting tetesten
Volvo S40 1.9D Ph2
Volvo S60 T5 LPG-G3
Ford Focus ST- Milltek 3" 200cpi - Mountune airbox - Dreamscience tuning mod-X - RS look.
Volvo S60 T5 LPG-G3
Ford Focus ST- Milltek 3" 200cpi - Mountune airbox - Dreamscience tuning mod-X - RS look.
- HenriV40
- 1st Gear member
- Berichten: 38
- Lid geworden op: 11.02.2007 - 20:30
- Locatie: Flevoland
Hij geeft geen blauwe rook op, dat is het niet.DeNNiS_ schreef:klopt turbo die olie lekt geeft blauwe rook...
dit is ook via een uitlaat gas meting tetesten
De monteur van de Volvo dealer koppelde de slang van de turbo los en toen kon je vanaf de bestuurderskant schuinweg in de turbo kijken. Daar zag je toen een heel klein plasje olie. Echt zo'n klein randje van enkele milimeters. Dat veroorzaakt dus die lekkage.
Haal nu af en toe een poetslap langs de slang en soms haal ik een druppeltje weg en soms niets. Kan dus inderdaad zijn dat de slang lek is of dat de afdichting niet goed sluit.
Maar dan is mijn vraag mag er vanuit de turbo olie worden opgehoest richting die slang??
Zal kijken of ik een foto kan maken.
Volvo V40 1.9D 115pk Europa Sports Exclusive - Titanium Grey
- DeNNiS_
- 4th Gear member
- Berichten: 717
- Lid geworden op: 25.08.2006 - 23:30
- Locatie: Zeeuws-vlaanderen
maak idd is wat foto's!!
ben benieuwd heb zelf de 102 pk versie..
zien we gelijk het verschil achter de motor
bij mij is er daar namelijk ook iets enorm vettigs maar geen echte lekkage
ben benieuwd heb zelf de 102 pk versie..
zien we gelijk het verschil achter de motor
bij mij is er daar namelijk ook iets enorm vettigs maar geen echte lekkage
Volvo S40 1.9D Ph2
Volvo S60 T5 LPG-G3
Ford Focus ST- Milltek 3" 200cpi - Mountune airbox - Dreamscience tuning mod-X - RS look.
Volvo S60 T5 LPG-G3
Ford Focus ST- Milltek 3" 200cpi - Mountune airbox - Dreamscience tuning mod-X - RS look.
-
Ramon&Ramon
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
850 euro incl monteren
-
Ramon&Ramon
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Olie in de turbo als ze wat ouder zijn komt vaak voor,de turbo inlaatslangen zijn altijd vet van de olie aan de binnenkant,dat is normaal.
meestal loopt die olie er op de slang aansluitingen weer uit bij stilstand en is de omgeving van die slangen altijd vettig,is verder geen probleem.
Als de turbo verder goed werkt zou ik er geen probleem van maken.
meestal loopt die olie er op de slang aansluitingen weer uit bij stilstand en is de omgeving van die slangen altijd vettig,is verder geen probleem.
Als de turbo verder goed werkt zou ik er geen probleem van maken.















