Ervaring met de XC90 D5 Sport

Plaats reactie
geoff_c
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 07.08.2007 - 23:10

Hallo,

Ik ben van plan een nieuwe XC90 D5 sport te kopen. Heeft er iemand ervaring (positief of negatief) met deze auto en uitvoering?

mvg, Geoff
Gebruikersavatar
xc90t6
4th Gear member
Berichten: 685
Lid geworden op: 20.07.2007 - 13:40
Locatie: Onbekend
Contacteer:

Ik heb in een D5 gereden. Ik weet nou niet of je dat moet doen. Echt boven de 140 is de fut eruit. en dan kan je denken ik rijd nooit harder. Maar soms moet je even voor iemand en dan heb je wat meer nodig. Als ik jou was zou ik naar alternatieven gaan kijken. Een luxe 2ehands T6 Executive of V8 of een nieuwe 3.2 of 2.5T. Allemaal luxe uitgerust??
Volvo V60 PIH2
Mercedes E250 CDI
Volvo XC90 T6
Volvo V70 2.4T
Volvo V40 1.8T
Volvo S40 2.4i
Volkswagen Polo 1.4
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Een D5 (van 185pk) is een uitstekend meekomende SUV met een tamelijk gunstig verbruik, een 3.2 presteerd onderin wat minder dan een D5 maar is wel lekker soepel, een 2.5T is nieuw niet meer leverbaar
Aantje
4th Gear member
Berichten: 597
Lid geworden op: 11.03.2007 - 21:57

De D5 presteerd ruim voldoende, Als je dan echt sportief wilt gaan rijden koop dan een 911. Als je zegt ik wil een heerlijke comfortabele SUV neem een XC90 D5. Verbruik gem. 9,1L op de 100 km en verder een heerlijke auto. Geen benzine want daarbij ligt het verbruik meteen een stuk hoger. De D5 is ook aantrekkelijker voor de 2e hands markt.
geoff_c
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 07.08.2007 - 23:10

Bedankt voor de advies. Ik weet wel dat de sport versie niet een echt sportieve auto is, maar ik ben opzoek naar een hogere mate van rijplezier ( sportchassis met stijvere stabilisatie-armen en stuggere schokdempers, directere, snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging en 19-inch lichtmetalen velgen...)

Geoff
eXite
4th Gear member
Berichten: 566
Lid geworden op: 03.09.2006 - 01:31
Locatie: NL

Dan wil je geen D5, zeker de 163pk versies hoor je veel klachten over tekortkomen van vermogen...
Volvo S40 1.6D MY 2005
Volvo S40 T5 BSR MY 2005
Gebruikersavatar
Paul
Geartronic member
Berichten: 33125
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Ja, maar de XC90 SPort is er alleen in de Phase II uitvoering dus ook alleen in 185pk uitvoering.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
cocacola
2nd Gear member
Berichten: 50
Lid geworden op: 15.09.2006 - 19:57
Locatie: Aalsmeer

een echt pimp rijd niet hard..
Gebruikersavatar
xc90t6
4th Gear member
Berichten: 685
Lid geworden op: 20.07.2007 - 13:40
Locatie: Onbekend
Contacteer:

Ik zou je advies geven: Koop een V70R. Ik heb een V70 gehad en nu een XC90. Ruimte verschil is klein. Je kan alleen hoger opstapelen.

,,Bedankt voor de advies. Ik weet wel dat de sport versie niet een echt sportieve auto is, maar ik ben opzoek naar een hogere mate van rijplezier ( sportchassis met stijvere stabilisatie-armen en stuggere schokdempers, directere, snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging en 19-inch lichtmetalen velgen...)'' dit heb je allemaal niet met een XC90 want deze is hoog groot zwaar. Dus nu het nog kan (toch jongens?) koop een V70R. Dit is alles wat jij wilt denk ik.
Volvo V60 PIH2
Mercedes E250 CDI
Volvo XC90 T6
Volvo V70 2.4T
Volvo V40 1.8T
Volvo S40 2.4i
Volkswagen Polo 1.4
Gebruikersavatar
Paul
Geartronic member
Berichten: 33125
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Helemaal mee eens!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Zeke
2nd Gear member
Berichten: 189
Lid geworden op: 28.03.2006 - 22:35
Locatie: Erica

xc90t6 schreef:Ik zou je advies geven: Koop een V70R. Ik heb een V70 gehad en nu een XC90. Ruimte verschil is klein. Je kan alleen hoger opstapelen.
Sorry hoor maar hier moet ik ff op reageren, ik heb geen idee wat voor
V70 je hebt gehad maar als je nu gaat beweren dat er in een XC90 maar
een klein beetje meer ruimte zit dan in een V70 dan ben ik de draad ff
kwijt........of mijn XC90 is een gepimpte XC60!

De XC90 heeft op alle fronten simpelweg veel meer binnenruimte dan
een V70. In ieder geval meer ruimte dan mijn 2006 V70D5 GT. Dit was
nu juist de reden waarom ik de V70 na 10 maanden al weer heb geruild
voor een XC90 D5 GT.

De zaken die genoemd worden zijn allemaal te vinden op een XC90
Sport. Een XC90 Sport heeft een stugger onderstel, mooie wielen 19",
leuke bodykit en een mooi interieur. Of een XC90 D5 snel is, beslist niet!
Maar meekomen kan hij zeker wel ook op de snelweg van onze
zuiderburen. Om eerlijk te zijn, mijn XC90 heeft nu net 30.000k gelopen
en heb het gevoel dat de motor nu pas echt lekker los komt. Ondanks dat
ik eerder op dit forum schreef dat mij de prestaties tegen vielen wil
ik hier openlijk op terug komen, het is nog steeds geen GTI maar hij doet
beslist niet meer onder voor een Touareg V6TDI. Iets wat me tijdens het
proefrijden ook al was opgevallen omdat ik zowel in een Touareg V6TDI
en een Q7 V6TDI heb proef gereden voordat ik de beslissing nam voor
een XC90D5 te gaan. Ik heb trouwens gekozen voor een XC90 omdat
ook deze wagen het Volvo rijgevoel weet te creëren ondanks zijn hoge
gewicht .

Als je echt een beest van een SUV wilt dan zul je wat Volvo betreft zijn
aangewezen op de V8, wil je toch diesel stoken dan zul je bij de Duitsers
moeten gaan shoppen, die hebben een breder arsenaal aan diesel-
generatoren in huis. O ja, en wil je een beest in het terrein ook dan ben
je bij Volvo niet aan het juiste adres, hiervoor moet je simpelweg bij die
gasten op dat grote eiland zijn wat naast Frankrijk licht.

Maareuh, als je in de buurt bent, kom hem gerust eens testen, ik kan je
alleen geen onbevooroordeeld advies geven hehehehehe.

Groet,

Bert
Gebruikersavatar
xc90t6
4th Gear member
Berichten: 685
Lid geworden op: 20.07.2007 - 13:40
Locatie: Onbekend
Contacteer:

Nou ga maar effe kijken naar de specs op in de carbase
Volvo V60 PIH2
Mercedes E250 CDI
Volvo XC90 T6
Volvo V70 2.4T
Volvo V40 1.8T
Volvo S40 2.4i
Volkswagen Polo 1.4
Zeke
2nd Gear member
Berichten: 189
Lid geworden op: 28.03.2006 - 22:35
Locatie: Erica

xc90t6 schreef:Nou ga maar effe kijken naar de specs op in de carbase
Euh....wat moet ik met een duffe carbase als ik er een op de oprit heb staan?

Liters inhoud op papier zijn leuk maar waar het om gaat is het verschil in ruimte
die je daadwerkelijk gebruikt. En dan nog, als je alles plat legt in beide auto's prop je
nog meer in een XC90 dan een V70.....

Groet,

Bert
Gebruikersavatar
xc90t6
4th Gear member
Berichten: 685
Lid geworden op: 20.07.2007 - 13:40
Locatie: Onbekend
Contacteer:

Ik persoonlijk vond de verschillen tussen V70 2001 en XC90 2005 erg klein. Misschien kan je de ruimte handiger indelen in de XC90 maar voor de rest vind ik hem niet veel verschillen. Qua rijgedrag is die wel heel anders. XC90 is meer rustig cruisen in Frankrijk (kom er aardig vaak) met de cruise op 140. V70 (had toen een 2.4T) was meer van de stoplichtsprintjes. Vaak wou ik nog net even snel op een rotonde en toen begonnen mijn wielen te spinnen. Beide zijn het heerlijke auto's maar voor snelheid moet je echt een V70 hebben.
Volvo V60 PIH2
Mercedes E250 CDI
Volvo XC90 T6
Volvo V70 2.4T
Volvo V40 1.8T
Volvo S40 2.4i
Volkswagen Polo 1.4
Gebruikersavatar
drowel
5th Gear member
Berichten: 1906
Lid geworden op: 19.03.2006 - 20:08

Ik heb zelf ook beide gehad en moet toch zeggen dat de ruimte in een V70 naar mijn mening duidelijk minder is dan in de xc90. De d5 met 163PK houd inderdaad niet over qua vermorgen. De D5 met 185 is een prima motor. Is altijd nog te chiptunen naar een vermogen van ongeveer 220 PK. Maar of dat nodig is hangt een beetje van de rijstijl af. Moet zeggen dat die XC90 een geweldige wagen is!
davidjoost
2nd Gear member
Berichten: 210
Lid geworden op: 30.12.2006 - 22:45
Locatie: Groningen

Ik heb met een D5 185pk automaat gereden, écht te traag naar mijn mening...! Met de V8 is wel vlot te rijden maarja dat mag ook wel voor dat geld... :lol: Misschien is een XC70 een goedkoper/sneller alternatief?
Ik: 1999 Volvo S80 T6 'Bi-Fuel' (Vialle LPi) - 304.000 km
Moeders: 2006 Volvo S80 3.2 (Vialle LPi) - 210.000 km
Vader: 2004 Volvo S80 2.5T (Vialle LPi) - 170.000 km
Gebruikersavatar
xc90t6
4th Gear member
Berichten: 685
Lid geworden op: 20.07.2007 - 13:40
Locatie: Onbekend
Contacteer:

ja mar dan nie meer ruimte davidjoost. ik denk toch nog echt het beste V70R. heb je al gekozen geof_c
Volvo V60 PIH2
Mercedes E250 CDI
Volvo XC90 T6
Volvo V70 2.4T
Volvo V40 1.8T
Volvo S40 2.4i
Volkswagen Polo 1.4
geoff_c
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 07.08.2007 - 23:10

xc90t6 schreef:jheb je al gekozen geof_c
Ja, ik ben gek op de XC90 D5 Sport. Ik denk Ik ga er binnenkort kopen...
Gebruikersavatar
xc90t6
4th Gear member
Berichten: 685
Lid geworden op: 20.07.2007 - 13:40
Locatie: Onbekend
Contacteer:

Heb je al in de V70R.
Volvo V60 PIH2
Mercedes E250 CDI
Volvo XC90 T6
Volvo V70 2.4T
Volvo V40 1.8T
Volvo S40 2.4i
Volkswagen Polo 1.4
Plaats reactie

Terug naar “XC90 Classic t/m MY 2014”