Hallo,
Ik moet nieuwe banden laten monteren. Nu weet ik niet goed welke ik moet kopen, momenteel zitten er Good Year Eagles onder maat 215/55/16 93w.
Hebben jullie tips
Welke banden??
-
- 2nd Gear member
In Zweden heb ik vorige week nieuwe voorbanden laten monteren. De rechter voorband een Continental 215/55 was niet meer te repareren er zaten 5 gaatjes in. (1 spijker, 1 schroef, en 3 glasscherf gaatjes, 0,5 bar drukverlies in 4 dagen!)
Nu zitten er voor, op aanraden van de Volvo dealer in Filipstad, Nokian 215/55R16XL Z HA-97 banden op.
Het verschil in grip is enorm, het rijden in de rechte lijn is veel beter en het lijkt er op dat ze iets minder diesel verbruiken.
Nu nog afwachten wat ze met echt slecht weer doen!
http://www.nokiantyres.com/passengercar ... e=NOKIAN+Z#
Nu zitten er voor, op aanraden van de Volvo dealer in Filipstad, Nokian 215/55R16XL Z HA-97 banden op.
Het verschil in grip is enorm, het rijden in de rechte lijn is veel beter en het lijkt er op dat ze iets minder diesel verbruiken.
Nu nog afwachten wat ze met echt slecht weer doen!
http://www.nokiantyres.com/passengercar ... e=NOKIAN+Z#
XC60 D4 AWD RDES GT8 Polestar, XC60 Polestar D4 GT8 Summum 200 pk 440 nm, V70 MY10 D5 (twin-turbo) 205 pk, V70 D5 185 pk Edition II, V70 2.4 140 pk
- Skywalker
- 3rd Gear member
- Contacteer:
Binnenkort ben ik ook aan vier nieuwe sloffen toe.
Zelf zou ik weer voor Michelin kiezen omdat ik daar de beste ervaringen mee heb. Op 4 banden rijd ik gewoon 60000 + kilometer en vraag me af hoe dat bij die Nokians is.
Volgens mij worden ze door een kleine fabriek in Scandinavie gemaakt en hoeven dus helemaal niet slecht te zijn omdat Scandinaviers meestal voor kwaliteit kiezen.
Ben benieuwd naar je verdere ervaringen. Kun je ook iets over de kosten zeggen?
Zelf zou ik weer voor Michelin kiezen omdat ik daar de beste ervaringen mee heb. Op 4 banden rijd ik gewoon 60000 + kilometer en vraag me af hoe dat bij die Nokians is.
Volgens mij worden ze door een kleine fabriek in Scandinavie gemaakt en hoeven dus helemaal niet slecht te zijn omdat Scandinaviers meestal voor kwaliteit kiezen.
Ben benieuwd naar je verdere ervaringen. Kun je ook iets over de kosten zeggen?
Vroeger: S80 Moondust Silver 2.5 tdi, ltd ed.
Nu: MB E 270 cdi, Avantgarde, ext.:melanite black metallic, int.:pebble beige,
- Skywalker
- 3rd Gear member
- Contacteer:
Na een kort bezoekje aan de website van Nokian kan ik wel zien dat dit een hele mooie band is. Ik kon in eerste instantie het type "z" niet vinden omdat het aan de rechterkant van mijn scherm "verstopt" zat.
- Frumpy
- 5th Gear member
@BLACK DIESEL
Sinds ik Volvo rijd, heb ik eigenlijk geen band meer kunnen vinden die qua binnengeluidsproduktie een beetje acceptabel is. Of het nou een Goodyear, Continental of Michelin is, er is altijd wel een gebrom of ander afrolgeluid prominent aanwezig in het interieur.
Hoe is dat bij de Nokian?
Misschien iemand anders nog een alternatief voor een band die niet zo'n irritante geluidsproduktie heeft?
Sinds ik Volvo rijd, heb ik eigenlijk geen band meer kunnen vinden die qua binnengeluidsproduktie een beetje acceptabel is. Of het nou een Goodyear, Continental of Michelin is, er is altijd wel een gebrom of ander afrolgeluid prominent aanwezig in het interieur.
Misschien iemand anders nog een alternatief voor een band die niet zo'n irritante geluidsproduktie heeft?
- Skywalker
- 3rd Gear member
- Contacteer:
@ Frumpy
Bij Michelin heb ik de ervaring dat ze wat meer herrie maken als ze door 50% van het slijtvlak zijn, waarschijnlijk is de veerkracht dan iets uit de band en het rubber harder.
Reed afgelopen weekend mee in een BMW 318i en was verbaasd over het geringe geluid dat via onderstel/banden binnenkwam.
Bij Michelin heb ik de ervaring dat ze wat meer herrie maken als ze door 50% van het slijtvlak zijn, waarschijnlijk is de veerkracht dan iets uit de band en het rubber harder.
Reed afgelopen weekend mee in een BMW 318i en was verbaasd over het geringe geluid dat via onderstel/banden binnenkwam.
- 480S60
- 4th Gear member
- Contacteer:
Mijn banden haal ik via Co Booy op Marktplaats. 200 euro voor een set michelins met 7mm profiel erop. Prima banden om weer 70.000km op voort te kunnen.
Zoek maar eens op Booy Culemborg en je velgmaat.
Zoek maar eens op Booy Culemborg en je velgmaat.
Met vriendelijke groeten,
Arjen
Arjen
- Skywalker
- 3rd Gear member
- Contacteer:
dat is geen geld. is dat incl montage en balanceren? 7mm dat is toch bijna nieuw? Heeft een nieuwe band niet iets van 8,5 mm??
-
- 2nd Gear member
Of mijn nieuwe Nokians meer of minder herrie maken dan mijn oude Continental voorbanden kan ik niet beoordelen. Zelf vind ik dat het geluidsniveau acceptabel is.@BLACK DIESEL
Ik heb wel een Duits testbericht gevonden.
http://www.motormobiles2.de/autobericht ... 50526.html
XC60 D4 AWD RDES GT8 Polestar, XC60 Polestar D4 GT8 Summum 200 pk 440 nm, V70 MY10 D5 (twin-turbo) 205 pk, V70 D5 185 pk Edition II, V70 2.4 140 pk
- blastaway
- 5th Gear member
IUk heb een adresje net over de grens bij Maastricht. Daar verkopen ze ook banden tegen spotprijzen. Wel ook gebruikt.
Volvo 940 2.3i Polar 2-1994 , t-5r cream yellow, c70 en v60 t4 2020
Volvo s60 2.4 5-2005
V70 edition II 2.4; 9-2004
V70 Sport 11-2006 2.0T HEICO
VW Passat 2005 R36 uitbouw
V70n 2000 2.5D
Volvo s60 2.4 5-2005
V70 edition II 2.4; 9-2004
V70 Sport 11-2006 2.0T HEICO
VW Passat 2005 R36 uitbouw
V70n 2000 2.5D
- Frumpy
- 5th Gear member
Bedankt voor de link.BLACK DIESEL schreef: Of mijn nieuwe Nokians meer of minder herrie maken dan mijn oude Continental voorbanden kan ik niet beoordelen. Zelf vind ik dat het geluidsniveau acceptabel is.
Ik heb wel een Duits testbericht gevonden.
http://www.motormobiles2.de/autobericht ... 50526.html
Gezien het profiel, dat sterk op die van de Goodyear F1GS-D3 lijkt (V-profiel) en onder de S80 een takkenherrie veroorzaakte, zie ik toch maar af van de Nokian.
Mede ook door de opmerking in het door jou gelinkte testbericht. Als dit al de bevinding is bij een A-klasse dan zal het bij de S80 zeker niet beter worden:
Aufgrund des niedrigen Rollwiderstands rollt der Reifen präzise lenkbar ab. Obwohl das neue akustisch optimierte Profil sowie die Lärmhohlräume in den Rillenböden das Reifengeräusch verringern sollen ist der Nokian Z aus unserer sicht kein Leisetreter.
- Billy Road
- 4th Gear member
Ik rijd nu met Bridgestone Turanza ER 300 en het lijkt wel of mijn wiellagers kaduuk zijn, zo'n herrie (vooral rond de 100 km/uur). Ben al met wisselende bandenspanning bezig, maar ze blijven "zingen".
De potenza van Bridgestone moet wel heel stil zijn, ook vlgs de zomerbanden test van de ANWB van 2006....
Moeilijk hoor een geschikte band te vinden....
Het heeft ook zeker te maken met de breedte. Misschien ga ik wel terug naar 215, zal altijd iets schelen.....
iemand uit ervaring nog een gouden tip voor 225/45/17 of 215/45/17
De potenza van Bridgestone moet wel heel stil zijn, ook vlgs de zomerbanden test van de ANWB van 2006....
Het heeft ook zeker te maken met de breedte. Misschien ga ik wel terug naar 215, zal altijd iets schelen.....
";Life in the fast lane";
S60 D5 2003 edition nautic blue pearl tethys 17"; Premium sound
S60 D5 2003 edition nautic blue pearl tethys 17"; Premium sound
- marcvr
- 2nd Gear member
Op mijn S80/D5 liggen momenteel uniroyals Rainsport 1 maat 225/50/17.Billy Road schreef:Ik rijd nu met Bridgestone Turanza ER 300 en het lijkt wel of mijn wiellagers kaduuk zijn, zo'n herrie (vooral rond de 100 km/uur). Ben al met wisselende bandenspanning bezig, maar ze blijven "zingen".
Ondanks dat de volvodealer (2x) en de bandenboer (3x) geprobeerd hebben om de wagen uit te lijnen lukt dat niet voor 100%. De wagen blijft naar rechts trekken. Mijn vorige volvo, een 850 reed op standaard banden (Michelin) en had hier absoluut geen last van.
Enfin, nog een dikke 25 d KM om te zoeken naar een geschikte band.
Neem ook eens een kijkje op de volgende site:
www.destilleband.nl
groetjes
- 480S60
- 4th Gear member
- Contacteer:
[quote="Skywalker"]dat is geen geld. is dat incl montage en balanceren? 7mm dat is toch bijna nieuw? Heeft een nieuwe band niet iets van 8,5 mm??[/quote]
Jeps montage en ballanceren zit erbij! En ook voeren ze je oude banden af.
Jeps montage en ballanceren zit erbij! En ook voeren ze je oude banden af.
Met vriendelijke groeten,
Arjen
Arjen