Kan je de luchtspleet van de aircopomp ook afstellen. En hoe dan?
Of is dat een vaste waarde die bij nieuw is ingesteld?
Heemskerk schreef:Bij mijn is ook de airco niet helemaal goed.
Hij doet het wel maar als ik in de file sta of ik sta een tijdje stil en het is warmer als 23 graden buiten dan slaat de airco niet meer aan.
Als ik hem dan weer de airco uitzet en wacht (min of 5 ) dan doet hij het weer.
Hij blijft het wel doen als ik harder rij.
Heb hem wel al opnieuw laten vullen moest 280 gr. bij maar het probleem blijft.
Moet ik ook gaan denken aan de pomp of zit dit probleem ergens anders?
gr,
Vincent
Hij slaat inderdaad hard aan hoor altijd een harde klik voordat hij aan slaat.volvotegneutje schreef:het kunnen 2 dingen zijn
oplossing:
1 Naar de compressor gaat 1 draad als de airco aan staat dient hier spanning op te staan en dient de pomp dwz de koppeling met de poelie mee te lopen, dus als de airco op max koelen staat even een spanningzoeker op de draad, staat er spanning op en de koppeling loopt niet mee met de poelie dan is de magn koppeling versleten, dit is ook te horen als hij het nogwel doet door het zeer luide inslaan ervan.
2 de leidingen onder de motorkap die je dashboard ingaan zijn voorzien van een dikke ijslaag
vervangen van de sensor is dan de oplossing.
ik weet niet bij welke dealer je geweest bent maar je mag niet zomaar een airco bijvullen heb je er een certificaat bij gekregen?Heemskerk schreef:
Nog niet.S60 170pk Lpi schreef:IkeV70,
Is het probleem van het afslaan van de airco inmiddels opgelost?
Zo ja, wat is de oplossing??
Ik heb namelijk hetzelfde probleem.
Bedankt alvast voor je reactie!
Groet,
Berry
IkeV70 schreef:Naar het schijnt: Bij de classics gingen de verdampers als eerste stuk, bij de nieuwe modellen de condensors.
Mijn airco doet het prima, maar...
-de temperatuursensor aan de verdamper is vervangen
-de magneetkoppeling van de pomp moet binnenkort afgesteld worden
Dat laatste is geen defect, maar meer noodzakelijk onderhoud bij het gebruikte systeem.
Nog niet.janomill schreef:IkeV70 schreef:Naar het schijnt: Bij de classics gingen de verdampers als eerste stuk, bij de nieuwe modellen de condensors.
Mijn airco doet het prima, maar...
-de temperatuursensor aan de verdamper is vervangen
-de magneetkoppeling van de pomp moet binnenkort afgesteld worden
Dat laatste is geen defect, maar meer noodzakelijk onderhoud bij het gebruikte systeem.
hallo,
heb je die magneetkoppeling destijds nog bijgesteld? Zo ja, heeft dat geholpen en wat heb je voor de reparatie betaald als ik mag vragen?
jan vd meulen
V70 TDI 1998
peere schreef:Wij hadden zelfde probleem met airco. Geruime tijd werkt airco prima om even later niks meer te doen. Poosje uitzetten en daarna weer aan dan weer even werken om vervolgens weer ermee op te houden. Vandaag wagen bij dealer gebracht en voor € 85,18 werkt alles weer naar behoren. Op mijn vraag wat er gedaan was zei dealer me dat de compressor opnieuw afgesteld was. Hoop dat het hiermee opgelost is dan valt de prijs reuze mee.