RTI verdwaald
-
- Starter
Sinds een paar dagen geeft mijn navigatie systheem mijn positie op een andere plek aan dan waar ik daadwerkelijk rijd. Ik rijd de afgelopen weken volgens de navigatie in het ijsselmeer terwijl ik toch echt in de buurt van amsterdam ben. Het betreft een origineel volvo rti systheem (beeldscherm komt boven uit het dashbord)met radio HU-602. Mijn auto: Volvo S60D5 uit 2003. Het is al eens meer gebeurd en het probleem loste zich spontaan na een paar dagen vanzelf op. Maar nu dus niet. Ik heb al andere dvd"s geprobeerd maar dit lost dus niets op. Ik vaar volgens mijn rti nog steed in het ijsselmeer. Volvo snapt er niets van. Kan iemand mij helpen??
- M'n eerste Volvo
- 4th Gear member
Snorkel en flippers kopen ?
Nee, ook serieus dan: kan het zijn, dat hij maar 1 of 2 sattelieten ziet ? Dus dat je gps-ontvanger los geraakt is en ergens achter gevallen is of zo ?

Nee, ook serieus dan: kan het zijn, dat hij maar 1 of 2 sattelieten ziet ? Dus dat je gps-ontvanger los geraakt is en ergens achter gevallen is of zo ?
Ron
S60 2.4D Edition (MY 2004) - Premium Line - Scarab green pearl - Alpine IVA-W200Ri & NVE-N099P
Wat rijdt dat lekkerrrrrrrrrrrr......!!!
S60 2.4D Edition (MY 2004) - Premium Line - Scarab green pearl - Alpine IVA-W200Ri & NVE-N099P
Wat rijdt dat lekkerrrrrrrrrrrr......!!!
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
lijkt idd een stekkerverbinding die hapert
Volvo for life
- lancer
- 6th Gear member
Klinkt alsof hij opnieuw geijkt moet worden, hoewel de positie er wel erg ver naast zit (en hij deed het tussendoor ook weer even goed). Ik denk dat dit een hardware defect is. Kapotte tijdbron/geheugen chip oid.
Op minder dan 3 satellieten kan hij niet eens een positiefix geven. Tenzij de antenne natuurlijk helemaal los is. Dat doet hij volgens mij updates op snelheid de interne sensoren en dan wordt de afwijking in de loop van de tijd steeds groter.
Op minder dan 3 satellieten kan hij niet eens een positiefix geven. Tenzij de antenne natuurlijk helemaal los is. Dat doet hij volgens mij updates op snelheid de interne sensoren en dan wordt de afwijking in de loop van de tijd steeds groter.
-
- Starter
Bedankt voor de snelle reakties. Stel dat het systheem geijkt moet worden, kan ik dat zelf of moet ik hiervoor naar de dealer? Ik heb ook het hele boekje doorgespit maar hierin staat niets over dit probleem. Het gekke van de klacht is dus wel dat hij een keer zo'n zelfde storing heeft gehad en op de dag dat ik naar de dealer wilde rijden om de klacht te laten verhelpen dat hij toen ik de auto starte hij spontaan de goede positie aangaf. Weet iemand waar de antenne zit? Dan kan ik eens kijken of deze misschien niet goed aangesloten zit. Alvast weer bedankt.
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
Het zg. tandartssyndroom :?trik schreef: op de dag dat ik naar de dealer wilde rijden om de klacht te laten verhelpen dat hij toen ik de auto starte hij spontaan de goede positie aangaf.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70