MY08 V50 Sireneprobleem alarm

Geleverd vanaf 2003
Hans van de V50
1st Gear member

LuckyGuus schreef:De melding verschijnt, als het probleem zich voordoet met het kontakt aan, dus niet als de auto afgesloten is en de sirene gaat af.
Oww, die melding heb ik nog niet gehad! Misschien dat mijn probleem zich dan beperkt tot de sirene???
Hans

Volvo V50 2.0D Edition II / Black Sapphire / 17"; Zaurak Diamond Cut / Leder Offblack / Edition Plusline (verwarmde voorstoelen, bixenon koplampen) / Alu-inleg sportstuur en pookknop / Dakspoiler / Sunblinds / MY2008
LuckyGuus
2nd Gear member

De melding heb ik twee keer gehad, daarna is tot nader order de sirene afgekoppeld. Nu heb ik dus de melding altijd door het afkoppelen van de sirene. ben echt benieuwd naar de bevindingen van de belgen.
V50 2.0D MY08 Titanium Grey / EditionII / Plus Line en eindelijk na 10 maanden mijn zilveren dakrails.
xc90t6
4th Gear member
Contacteer:

De dealer kan de computer uitlezen dus die weet dan alles denk ik toch???
Volvo V60 PIH2
Mercedes E250 CDI
Volvo XC90 T6
Volvo V70 2.4T
Volvo V40 1.8T
Volvo S40 2.4i
Volkswagen Polo 1.4
LuckyGuus
2nd Gear member

Dus niet!!! De melding geeft alleen een storing aan aan de sirene, echter vervanging hiervan verhelpt het euvel niet. Dus vandaar de komst van de Gentenaren.
V50 2.0D MY08 Titanium Grey / EditionII / Plus Line en eindelijk na 10 maanden mijn zilveren dakrails.
gebla
2nd Gear member

helaas ook ik heb vermoedelijk dit probleem. Geen melding op het dashboard. Ook geen knipperlichten alleen de sirene zonder duidelijke reden waarom het alarm afgaat. V50 mY08
LuckyGuus
2nd Gear member

Even geduld tot maandag a.s. je bent nu de 5e met dit euvel, bij mij bekend.
Neem aan dat er dus landelijk of zelfs in heel europa inmiddels een behoorlijk aantal V50-ers rondrijden met dit probleem. Neem kontakt op met je dealer, leg hem uit wat het probleem is en laat ze kontakt opnemen met de technische ondersteuning van Volvo. Voor meer informatie kunnen ze ook kontakt opnemen met Vos in zaltbommel. Die lost voor mij de problemen op. Dit is niet de dealer die hem heeft geleverd, daar heb ik afscheid van genomen. :spiderman:
Ernst64
3rd Gear member

En hier nummer 6.
Ik heb in eerste instantie niet in de gaten gehad dat het alarm afging. De auto stond een eind weg en omdat de knipperlichten niet branden, nam ik aan dat het niet mijn auto was. Enige dagen later kreeg ik bij het starten de melding "Alarmsysteem service vereist" (dit nadat ik de paniekknop van de afstandsbediening had geprobeerd, toeval?, is een ander systeem). Bij het uitlezen van de storing door de dealer werd aangegeven dat de beide bewegingsmelders de storing veroorzaakten. De melding kon niet gereset worden. De monteur vond het vreemd, ineens beide sensoren defect. Beide sensoren gecontroleerd, de bedrading nagelopen, in overleg met Volvo Nederland tot de conclusie gekomen dat beide sensoren vervangen moeten worden. Vanwege de vakantiedrukte is de vervanging gepland voor eind september.
Ik ben benieuwd wat er voor die tijd bij de anderen gebeurd.
Inmiddels is alleen de sirene nog 2 keer afgegaan.
245L-VAN LPG MY79
240-VAN 2.4D MY87
940 Polar Nordic 2.3ic MY98
V40 2.0 MY04
V50 2.4i Edition II MY08
V40 T5 Polestar Inscription MY18
XC70 3.0 T6 AWD Summum, met bijna alle opties MY11
EX40 TMP Ultra, Sage green, Lightning-pakket, trekhaak en runningboards
LuckyGuus
2nd Gear member

Heb vanmorgen mijn V50 MY08 weggebracht om de belgen te laten zoeken. Echter geen belg vandaag, ze zijn vorige week al in Culemborg geweest en het euvel daar onderzocht. Vandaag wordt er slechts een aantal testen uitgevooerd. Het probleem zit, voor 99% zeker, in de software. Er zal op korte termijn dus een stuk nieuwe software worden geladen, in de hoop dat dat het probleem verhelpt. Het is dus een structureel probleem in de MY08 modellen, voorzien van Volvo-guard klasseIII, af fabriek.
Zal vanavond, als ik mijn V50 weer terug heb de laatste berichten hierover op het forum zetten.
MartijnP
2nd Gear member

Tnx, hier zal ik dan helaas ook mee te maken gaan krijgen.. Mijne wordt week 38/39 afgeleverd.
Vorige wagen: Audi A4 1.9TDI (130pk)
Huidige wagen: Volvo V50 2.0D MY08 | Blackstone Solid | Edition II | Edition Plus | Family Line | Interieur Offblack | Leder Offblack | Nordic Light Oak |17"; Zaurak Diamond Cut | Adaptive Bi-Xenon | High-Performance Audio | iPod Connector | Parrot 3100
LuckyGuus
2nd Gear member

Als je geluk hebt, zal de software voor die tijd al zijn aangepast!?!? Ik weet niet snel onze belgische vrienden zijn met programmeren. Zal het straks nog vragen als mijn V50 weer ophaal.
BeePke
3rd Gear member

De "Belgen" programmeren zelf niet, alles hangt af van hoe rap de Zweden zijn en da kan lelijk tegenvallen!
2x Made in Belgium
Huidig 1: Golf V 1.9 TDI MY07 | Spring Edition | Graphietblauw
Huidig 2: V50 2.0D MY08 | Titanium Grey | Topline | R-Design Pack | Family Pack | Leder Offblack | 17"; Serapis | Bi-Xenon + foto's
Vorige: V50 2.0D MY06 | Electric Silver | Business Line (Leasing)
LuckyGuus
2nd Gear member

Ach, ik rij nu als sinds 29 juni met een losgekoppelde sirene. Nog mazzel dat de V50 geen geliefde auto is bij het inbrekersgilde. :happy8:
Overigens begrijp ik ook waarom m'n dealer ( nog ) geen klasseIII certificaat heeft afgegeven.
LuckyGuus
2nd Gear member

Heb hem net weer opgehaald, inderdaad is het probleem niet opgelost. Er zijn enkele testen uitgevoerd, met aangesloten sirene. In Culemborg werd door de belgen gesteld, dat het wel eens in de sirene zou kunnen zitten. Dit is inmiddels ontkracht, omdat het dezelfde sirene is als in MY07. Het moet dus softwarematig worden opgelost. Ik zal jullie op de hoogte houden van de verdere ontwikkelingen. Het is wel duidelijk, dat in principe alle V50-ers MY08, met klasse III alarm af fabriek het probleem hebben en of krijgen. Sterkte allemaal.
gebla
2nd Gear member

Volgende week heb ik een afspraak bij de dealer. Eens kijken wat er gaat gebeuren.
LuckyGuus
2nd Gear member

Laatste nieuws: Morgen mijn auto naar de dealer, melding komt via Volvo duitsland, probleem achterhaald. De mensen uit Gent gaan eerste naar Culemborg om een auto te doen, daarna naar de mijne. Morgenmiddag of uiterlijk vrijdag auto weer terug. Ben benieuwd. Vraag me alleen af of mijn auto proefkonijn is, of dat er werkelij een oplossing is. Houd jullie op de hoogte.
C 30 T5
4th Gear member

Oplossing is nog in behandeling, dus verwacht er op korte termijn niet al te veel van.
LuckyGuus
2nd Gear member

Kennelijk heb jij andere informatie dan dat ik krijg van m'n dealer. Zou je aan kunnen geven waar jouw info vandaan komt. Er wordt bij mij de verwachting gewekt dat het morgen / overmorgen wordt opgelost. Als het slechts "iets proberen" dan haak ik af en wacht dan op de definitieve oplossing.
Guestuser

--text verwijderd--
MartijnP
2nd Gear member

Hoe lastig is het om het alarmsysteem softwarematig uit te schakelen, danwel die hoorn los te koppelen? Zie het niet zo zitten om allerlei procedures te moeten volgen om te voorkomen dat de bewoners in mijn straat een hekel aan mij krijgen.
Vorige wagen: Audi A4 1.9TDI (130pk)
Huidige wagen: Volvo V50 2.0D MY08 | Blackstone Solid | Edition II | Edition Plus | Family Line | Interieur Offblack | Leder Offblack | Nordic Light Oak |17"; Zaurak Diamond Cut | Adaptive Bi-Xenon | High-Performance Audio | iPod Connector | Parrot 3100
LuckyGuus
2nd Gear member

De handeling is vrij simpel, de sirene zit onder de motorkap, tegen het schutbord, aan de rechterkant. Maar ik adviser wel dit door de dealer te laten doen. Het is tenslotte het probleem van Volvo. En wellicht is het niet nodig, als het probleem bij mijn auto is opgelost de komede dagen. Wil ook geen boze gezichten, zitten komend weekend in een hotel in de ardennen, ben dus ook niet zeker dat het goed gaat.
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”