Beste mensen,
Een poosje terug heb ik tellerringen besteld, leek me een verbetering. Ik ben begonnen het dashboard open te schroeven, maar ik kom niet verder. Er zit een "universele" handleiding bij, deze gaat blijkbaar niet op voor de V70.
Ik heb de 2 schroeven boven uit de kap geschroefd. (had gelukkig nog sterschroevendraaiers) Kap om het stuur was los, kap onder losgehad en wat schakelaars eruit gedrukt om te kijken of ik iets kon zien. Zowel boven als onder weinig te vinden.
Kan het zijn dat de hele bovenkap van het dashboard eruit moet om bij de klokkenwinkel te komen? Ik zag de schroeven bij de speakertjes. Kan iemand mij verder helpen?
Groet, Geus
Tellerringen V70 Classic: hoe in te bouwen?
- Hans
- 8th Gear member
- Berichten: 10603
- Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
- Locatie: Z.O.Brabant
- Contacteer:
De hele kap moet eraf. Speakerroosters eruit, kapjes aan de zijkanten er even uit wippen. Ventilatieroosters er uit trekken(voorzichtig!)
Dashboardkastje eruit, en de airbag even loshalen.
Succes
Dashboardkastje eruit, en de airbag even loshalen.
Succes
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
-
- 6th Gear member
- Berichten: 2817
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
- Locatie: Land van Maas en Waal
Ik tel twee keer het woord "even" , maar de omschrijving van de operatie wekt bij mij de indruk dat het niet zo maar een klusje is, of schat ik dat nu helemaal verkeerd in?hans anesthesie schreef:De hele kap moet eraf. Speakerroosters eruit, kapjes aan de zijkanten er even uit wippen. Ventilatieroosters er uit trekken(voorzichtig!)
Dashboardkastje eruit, en de airbag even loshalen.
Succes
Without fiction, there would not be reality
Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
- Geus
- 4th Gear member
- Berichten: 694
- Lid geworden op: 05.04.2007 - 21:16
Bedankt Hans! Daar gaan we volgende week dus even mee aan de gang. Het lijkt me niet ingewikkeld, maar je moet net even weten wat je waar los moet halen. Ik dacht: laat ik het even vragen, voor ik op de bonnefooi de boel ga demonteren.
Moet de min-pool van de accu los, voor ik aan de airbag zit, of is dit meer voor de zekerheid?
Moet de min-pool van de accu los, voor ik aan de airbag zit, of is dit meer voor de zekerheid?
Volvo 121 (Amazon), 2.0 , 1966, donkergroen
Volvo V70 Europa, 2.5 10v, 1997, Nautic blue pearl
Volvo S60 D (2.4, 126 pk), 2007, donkerblauw
Volvo V70 Europa, 2.5 10v, 1997, Nautic blue pearl
Volvo S60 D (2.4, 126 pk), 2007, donkerblauw
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 97
- Lid geworden op: 02.05.2007 - 14:09
Ik heb het vandaag gedaan.
Je hebt een Torx 25 en een Torx 10 nodig.
Liefst ook een Bithouderschroevendraaier met flexibele arm (om overal gemakkelijk bij te kunnen)
Verder een dun plastic plaatje om de ventilatieroosters en luidsprekerroosters eruit te wippen.
1- Je opent beide deuren.
2- Steek je pink in de ventilatiebuis aan de zijkant van het dashboardpaneel (dit blaast in de deurbekleding als de deur dicht is). Trek het roostertje eruit, naar de zijkant van de auto gericht en dan naar je toe.
Doe hetzelfde aan de andere kant.
3- Verwijder de 3 ventilatieroosters door onderaan een plastic plaatje te wringen en eruit te trekken.
4- Verwijder de 2 luidsprekerpaneeltjes bovenaan, de voorkant oplichten naar boven, de achterkant aan de voorruit bevat de scharnierhaakjes deze kan je niet naar boven lichten.
5- Gebruik de torx25 om op alle plaatsen waar je net roosters verwijderd hebt schroeven los te maken.
6- Maak ook nog schroeven los bovenin het kader van het handschoenenkastklepje. En verder nog bovenin het kader van het tellerplaatraampke.
7- Trek nu het dashboard bovenpanneel naar voor en boven weg.
8- Verwijder de 3 groene stekkers bovenaan de tellercluster en gebruik een schroevendraaier om de abs module van de metalen haken te lichten.
9- Gebruik de koperen kantelklemmen bovenaan om de cluster los te klikken.
10- Trek de kluster naar boven eruit.
11- Gebruik een Torx10 om de 2 schroefjes van de ABS metalen bevestigingspunten los te schroeven.
12- Nu kan je voorzichtig alle klemmetje van de plexi voorplaat loslichten en de unit uit elkaar halen.
13- Voer de telleplaatringen erdoor en zorg dat ze heel goed tegen de plaat zitten. Gebruik een aansteker met platte kanten om te randjes aan de achterkant om te plooien. PLOOI NETJES heel de ring om, fouten kan je zien langs de buitenkant !!!!
14- vervang indien nodig nu wat lampjes en monteer de boel terug in elkaar.
Je hebt een Torx 25 en een Torx 10 nodig.
Liefst ook een Bithouderschroevendraaier met flexibele arm (om overal gemakkelijk bij te kunnen)
Verder een dun plastic plaatje om de ventilatieroosters en luidsprekerroosters eruit te wippen.
1- Je opent beide deuren.
2- Steek je pink in de ventilatiebuis aan de zijkant van het dashboardpaneel (dit blaast in de deurbekleding als de deur dicht is). Trek het roostertje eruit, naar de zijkant van de auto gericht en dan naar je toe.
Doe hetzelfde aan de andere kant.
3- Verwijder de 3 ventilatieroosters door onderaan een plastic plaatje te wringen en eruit te trekken.
4- Verwijder de 2 luidsprekerpaneeltjes bovenaan, de voorkant oplichten naar boven, de achterkant aan de voorruit bevat de scharnierhaakjes deze kan je niet naar boven lichten.
5- Gebruik de torx25 om op alle plaatsen waar je net roosters verwijderd hebt schroeven los te maken.
6- Maak ook nog schroeven los bovenin het kader van het handschoenenkastklepje. En verder nog bovenin het kader van het tellerplaatraampke.
7- Trek nu het dashboard bovenpanneel naar voor en boven weg.
8- Verwijder de 3 groene stekkers bovenaan de tellercluster en gebruik een schroevendraaier om de abs module van de metalen haken te lichten.
9- Gebruik de koperen kantelklemmen bovenaan om de cluster los te klikken.
10- Trek de kluster naar boven eruit.
11- Gebruik een Torx10 om de 2 schroefjes van de ABS metalen bevestigingspunten los te schroeven.
12- Nu kan je voorzichtig alle klemmetje van de plexi voorplaat loslichten en de unit uit elkaar halen.
13- Voer de telleplaatringen erdoor en zorg dat ze heel goed tegen de plaat zitten. Gebruik een aansteker met platte kanten om te randjes aan de achterkant om te plooien. PLOOI NETJES heel de ring om, fouten kan je zien langs de buitenkant !!!!
14- vervang indien nodig nu wat lampjes en monteer de boel terug in elkaar.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 97
- Lid geworden op: 02.05.2007 - 14:09
Oops, vergeten dat jij passagiersairbag had.
In het frame van de klep van het handschoenenkastje zitten bovenaan 3m6 boutjes die los moeten.
En Plaats voor stap 1. KOPPEL JE ACCU LOS.
Hou er daarna rekening mee dat je JE CONTACT NIET AANZET als de airbag losgekoppeld is, je krijgt dan een foutmelding SRS die weer gereset moet worden bij de dealer of met je laptop met KKL obdII kabel.
Enfin, eigenlijk is het wel een heel gedoe voor van die goedkope prullerige alu ringen, vond ik achteraf
Ben nog steeds op zoek naar Plasma Tellerplaten. Mooi wit dat bij de ringen past, en 's nachts fel blauw of groen of geel.
In het frame van de klep van het handschoenenkastje zitten bovenaan 3m6 boutjes die los moeten.
En Plaats voor stap 1. KOPPEL JE ACCU LOS.
Hou er daarna rekening mee dat je JE CONTACT NIET AANZET als de airbag losgekoppeld is, je krijgt dan een foutmelding SRS die weer gereset moet worden bij de dealer of met je laptop met KKL obdII kabel.
Enfin, eigenlijk is het wel een heel gedoe voor van die goedkope prullerige alu ringen, vond ik achteraf

Ben nog steeds op zoek naar Plasma Tellerplaten. Mooi wit dat bij de ringen past, en 's nachts fel blauw of groen of geel.
- V70CBR
- 2nd Gear member
- Berichten: 57
- Lid geworden op: 31.08.2008 - 15:01
- Locatie: kempen
- Contacteer:
- The Volvoboy
- 7th Gear member
- Berichten: 5716
- Lid geworden op: 06.09.2008 - 09:33
- Locatie: Sassenheim
Staat inderdaad veel beter met die ringen!
Maar waar koop je ze? En wat is de prijs?
Koen
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -

'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
- V70CBR
- 2nd Gear member
- Berichten: 57
- Lid geworden op: 31.08.2008 - 15:01
- Locatie: kempen
- Contacteer:
Gekocht via E-Bay ik dacht voor 35 euro was een nederlandse firma.The Volvoboy schreef:Staat inderdaad veel beter met die ringen!
Maar waar koop je ze? En wat is de prijs?
- Hans
- 8th Gear member
- Berichten: 10603
- Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
- Locatie: Z.O.Brabant
- Contacteer:
Zie je dat het wel meevalt. Als je het een keer gedaan hebt doe je het de 2e keer zo maar "even"in 10 minuten gedaan!
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
- V70CBR
- 2nd Gear member
- Berichten: 57
- Lid geworden op: 31.08.2008 - 15:01
- Locatie: kempen
- Contacteer:
Inderdaad in 10 minuten en ook de passagiersairbag niet losmaken ik bedoel gewoon stekker latten steken en dash een beetje vooruit trekken.hans anesthesie schreef:Zie je dat het wel meevalt. Als je het een keer gedaan hebt doe je het de 2e keer zo maar "even"in 10 minuten gedaan!