Ik ben sinds een jaar de eigenaar van een V50 2.4 Momentum met geintegreerde telefoon. Al vanaf het begin wordt er door mensen die ik bel of mij bellen geklaagd dat er sprake is van een echo. Of te wel zij horen zich zelf. Dit probleem is echter alleen de eerste 20 seconden, daarna is de echo weg.
Mijn dealer heeft al meerdere malen geprobeert door middel van een software upgrade het probleem te verhelpen, maar telkens lukt dit maar niet. Een opmerking in het begin was dat ik het volume niet verder dan 50% moest zetten. Alhoewel je dan op de snelweg niemand meer hoort, dus ook geen gesprek kan voeren, maakt dit niets uit. De echo blijft!
Hoe is jullie ervaring en hebben jullie misschien een oplossing??
Geintegreerde telefoon en echo
- Summum
- 6th Gear member
- Berichten: 4832
- Lid geworden op: 04.05.2005 - 15:20
- Locatie: Midden Nederland
Ik heb die ervaring niet. Mijn telefoon komt duidelijk over, ik heb geen klachten over de geluidskwaliteit. Wel moet ik het volume bijna volledig open schroeven om een acceptabel geluidsniveau te halen, zeker tijdens het rijden.
(2008) V70 T6 AWD Summum, Barents Blue, off black leder, full option
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
- menjo
- 7th Gear member
- Berichten: 6186
- Lid geworden op: 18.02.2005 - 17:55
- Locatie: Los Angeles
Klinkt als een probleem met de echo cancellation. Dat gaat uit van een bepaalde delay tussen het echte signaal (speaker) en de echo (speaker signaal dat bij de microfoon komt) die teruggekoppeld wordt. Bij een auto zitten microfoon en speaker veel verder uit elkaar dan normaal bij een GSM toestel, misschien dat daar het probleem zit. Het feit dat het na 20 sec. weg is geeft aan dat het een soort adaptief systeem is die na een tijdje dus wel de juiste delay compenseert. (sorry, misschien iets te technisch verhaal?). Maar als jij dit probleem hebt zouden andere V50 rijders hetzelfde probleem moeten hebben. Tenzij de begininstellingen veranderd kunnen worden.
Verder wordt er ook echo cancellation toegepast in het GSM netwerk zelf, maar als daar het probleem zit moet het met je losse telefoon ook een probleem zijn.
Verder wordt er ook echo cancellation toegepast in het GSM netwerk zelf, maar als daar het probleem zit moet het met je losse telefoon ook een probleem zijn.
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33095
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Hier ook geen enkel probleem, beide carktits werken uitstekend in de auto! (ook veel beter dan de v70)
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra