Ik ben van plan om aan het eind van dit seizoen een caravan te kopen die beladen 1500-1600kg mag wegen. Ik heb mijn oog laten vallen op de Hobby 540 UK of de Hobby 560 UK.
De 540 is 2.30meter breed en de 560 is 2.5m breed. Het totaal gewicht zou geen probleem moeten zijn maar ik vraag me af dit gaat bevallen in de bergen. Is de 2.5D sterk genoeg om er veilig mee door de bergen te trekken?
Wellicht iemand die met een soort gelijke combinatie op pad geweest is (of al jaren gaat) en hier ervaring mee heeft.
Het gaat om de 2.5D versie met 140 pk van eind 2000
http://www.autoweek.nl/carbasedata.php? ... 9&cache=no
Alvast bedankt
Trekken met een V70 2.5D
- mjeuring
- 3rd Gear member
- Berichten: 494
- Lid geworden op: 17.03.2007 - 08:56
Tsja, dat was voor mij de reden om juist een D5 te kopen en ik moet zeggen: FORMIDABEL wat een trekbeest en dan gewoon met 163 pk. Afgelopen vakantie samen met de Dethleffs 510 TK (1500 kg max) bulten genomen tot 16%, gewoon in de 2e versnelling en ook nog eens versnellen.
Bij snel optrekken willen de wielen nog wel eens doorslaan, ook nog in de 2e versnelling.
Marinus
P.S. Per ongeluk in de 2e optrekken (op een vlakke weg) wil ook nog ](*,)
Bij snel optrekken willen de wielen nog wel eens doorslaan, ook nog in de 2e versnelling.
Marinus
P.S. Per ongeluk in de 2e optrekken (op een vlakke weg) wil ook nog ](*,)
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 90
- Lid geworden op: 04.02.2007 - 01:01
De 2.5D is zeer goed te tunen, en je staat er versteld van wat je dan aan vermogen en koppel krijgt, dat zal je rit zeker een stuk prettiger/makkelijker maken. Ik heb een vergelijkbare auto en heb na tunen met 4 volwassenen en volle bepakking 2 weken door de Schotse hooglanden gereden en dat ging echt super, dan merk je niet eens dat de auto volgeladen is
Volvo XC70 D4 2.4 AWD 5-cilinder Summum 2015 MY2016
Volvo XC70 D5 Geartronic Summum 2008
Volvo C70 D5 Geartronic Summum 2007
Volvo XC70 D5 Geartronic Prestige 2004 (xenon-rti-standverwarming-iMIV-rear view cam-Danhag comfort call-fasttech)
Volvo C70 Cabrio 2.4T Prestige 2001 (SE: two tone leer uitvoering)
Volvo V70 2.5D comfort 2000 - Fasttech 170Pk - 339.000km
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Ik heb zelf een V70 classic gehad, met dezlefde 140pk TDI motor. Daar achter een Kip van ruim 1300 kilo. Ik heb zelf geen problemen ervaren qua trekkracht. Je moet de motor wel redelijk op toeren houden, wat voor het geluid binnen niet altijd aantrekkelijk is. Maar dat kun je het beste zelf beoordelen, daar je de auto zelf toch al in je bezit hebt.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- lkort
- 3rd Gear member
- Berichten: 256
- Lid geworden op: 29.04.2007 - 08:10
- Locatie: Brabant
Mijn oude V70 TDI handgeschakeld uit 1999, had totaal geen problemen met een caravan van 1600 kg (met uitzondering van een fikse rookpluim).
Mijn huidige XC70 D5 geartronic loopt met de caravan op een wat langere helling zo warm dat de melding "motorservice vereist" verschijnt. Zelfs zonder caravan erachter heb ik dat al gehad. Temp meter loopt tegen rood gebied aan en motor loopt dan enkel nog stationair. Dealer is er mee bezig.
Mijn huidige XC70 D5 geartronic loopt met de caravan op een wat langere helling zo warm dat de melding "motorservice vereist" verschijnt. Zelfs zonder caravan erachter heb ik dat al gehad. Temp meter loopt tegen rood gebied aan en motor loopt dan enkel nog stationair. Dealer is er mee bezig.
XC70 2.4D Ocean Race 2005.
S40 D5 Geartronic 2007.
S40 D5 Geartronic 2007.
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Zou het met de GT zo zijn, dat ie dan te laag in toeren blijft hangen? Qua koppel kan hij het natuurlijk makkelijk aan (veel trekkracht bij lage toeren), maar de waterpomp maakt veel te weinig toeren waardoor de temperatuur te hoog oploopt. Of is dat weer te eenvoudig gedacht? Als je hem handmatig terug schakelt naar 3 (wat je met een handbak ook zou doen) daalt de temperatuur dan weer vlot, of ben je er niet aan toegekomen om dat te controleren? Ik hoor wel vaker dat de bak (veelal met de CC ingeschakeld) niet de moeite neemt om terug te schakelen, waardoor de motor veels te veel moet ploeteren en daardoor de temperatuur te hoog oploopt.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race