V70 uit 1997 Schud nogal veel

Voor kenners: de "Roffel"
Reitse
5th Gear member
Contacteer:

Ik heb het bij de 850's meer gehoord...
If you are, then continue to be and don't even think of stopping (Stephen Fry)
Gast

Misschien heel wat anders maar mijn auto begon afgelopen weekeind ook helemaal te trillen bij snelheden rond de 120 km/h. Daaronder niets aan de hand. Toen ik mijn velgen nakeek of de loodjes allemaal nog aanwezig waren zag ik dat er bij het linkervoorwiel een klein steentje zat vastgeplakt aan de binnenkant van de velg. Echt maar een heel klein kiezeltje maar toen ik het had verwijderd heb ik direkt weer een stukje 120 en nog wat harder gereden en niets meer aan de hand! Ik had nooit verwacht dat zo'n klein steentje zo'n groot effect op de auto kon hebben.
T5Fred
3rd Gear member

Ik had ook last van dit probleem bij mijn V70. Banden vele malen gebalanceerd, uitgelijnt etc. Achteraf was het een versleten aandrijfas...
Brinky
2nd Gear member

T5Fred, hoe heb je die diagnose gesteld? Of kwam je er pas achter nadat je de aandrijfas vervangen had? Zal zeker wel een duur geintje zijn geweest...
'84 Saab 900 T16 Sedan
T5Fred
3rd Gear member

Brinky schreef:T5Fred, hoe heb je die diagnose gesteld? Of kwam je er pas achter nadat je de aandrijfas vervangen had? Zal zeker wel een duur geintje zijn geweest...
Omdat balanceren, en uitlijnen niet hielpen, heb ik eerst alle rubbers van de wielophanging vervangen, ook toen was het nog niet over. Op een verjaardag kwam er een automonteur met de opmerking dat het ook wel eens de aandrijfas zou kunnen zijn. Ik heb de as uitgehaald, er zat een beetje speling op de homokineet (soort kruiskoppeling maar dan anders). Vervolgens een tweedehands as gekocht voor EUR 150,- Nieuw 800,-) en het hele probleem was uit de wereld... Het was overigens alleen de langere, rechter aandrijfas. Links zit er na 180.000km nog in en doet het nog steeds goed.
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”