De Engine Control box of hoe dat ook heet, naast de windscreen water vuller, een zwarte box met een stalen band er dwars overheen, zit daar olie in, er komt een klein beetje schone olie uit, er zit ook een luchtslang aan die naar de radiator en cooling fan gaat, waarschijnlijk voor koeling. Hoe kan ik die box openmaken om er in te kijken ?
Bedankt
Engine Control Module
- volvoadventures
- 1st Gear member
- Contacteer:
- Marc Lenssen
- 2nd Gear member
Die stalen band zit met een bout vast. Maak die los en dankun je de band er af nemen. Dan zit het dekselnog met twee clipjes vast. schroevendraaier erlangs en de clipjes losmaken. Dan deksel eraf. Wijst zich eigenlijk vanzelf.
Ik kan mij niet voorstellen datdaar olie in hoort te zitten. Is jouw auto een automaat? En zit de controle box voor de automaat ook in dat kastje?
Is de olie motor olie of automaatbakolie (Rood)?
Ik kan mij niet voorstellen datdaar olie in hoort te zitten. Is jouw auto een automaat? En zit de controle box voor de automaat ook in dat kastje?
Is de olie motor olie of automaatbakolie (Rood)?
Fijn boosten met mijn zwarte T5.............
-
- 6th Gear member
daar hoort geen olie in te zitten!.
vraag me zelfs af hoe die daarin kan komen. :?:
bij een automaat dus 2 ecu's.
een handgeschakelde 1 ecu.
vraag me zelfs af hoe die daarin kan komen. :?:
als je een automaat hebt, zit daar inderdaad ook de automaat ecu in.Marc Lenssen schreef: En zit de controle box voor de automaat ook in dat kastje?
bij een automaat dus 2 ecu's.
een handgeschakelde 1 ecu.
- volvoadventures
- 1st Gear member
- Contacteer:
Bedankt voor de snelle reactie, dit verwachtte ik al. Ja ik heb een automaat. Omdat ik de auto pas een week heb, ben ik alles even een beetje aan het bekijken, heb al motorolie en filter vervangen, airfilter, spark plugs, etc. Waarschijnlijk heeft iemand tijdens de keuring iets met olie, Filler cap, misschien op de black box gelegd en dat heeft olie gemorst.
Het gekke is dat de bout waar de band of bracket mee vast zit heeft geen kop of sleuf, het is dus niet mogelijk om die zo even los te draaien, een soort verzegeling, ik zal later er een sleuf in zagen of met de grinder, zodat ik even binnen in kan kijken.
Ik heb vandaag ook even de vlamdover schoon gemaakt maar was niet blocked. Ook even de luchtinlaatklepthermostaat getest met de haardroger en werkt goed.
Het gekke is dat de bout waar de band of bracket mee vast zit heeft geen kop of sleuf, het is dus niet mogelijk om die zo even los te draaien, een soort verzegeling, ik zal later er een sleuf in zagen of met de grinder, zodat ik even binnen in kan kijken.
Ik heb vandaag ook even de vlamdover schoon gemaakt maar was niet blocked. Ook even de luchtinlaatklepthermostaat getest met de haardroger en werkt goed.
- Marc Lenssen
- 2nd Gear member
ok,...motorolie dus.
Ik heb het met een mercedes meegemaakkt dat de pakking tussen de automaat en de kabel van de automaat computer stuk ging. Dan kon door de druk van de automaat olie deze olie door de pakking en de kabel gedrukt worden. Zo liep de box waar de computers inzitten vol met ATF. Niet zo fijn. Vandaar dat ik vroeg wat voor olie je in de box ziet. Ik weet niet of dit een bekend euvel bij de volvo's is.
Veel plezier met je nieuwe volvo!!
Ik heb het met een mercedes meegemaakkt dat de pakking tussen de automaat en de kabel van de automaat computer stuk ging. Dan kon door de druk van de automaat olie deze olie door de pakking en de kabel gedrukt worden. Zo liep de box waar de computers inzitten vol met ATF. Niet zo fijn. Vandaar dat ik vroeg wat voor olie je in de box ziet. Ik weet niet of dit een bekend euvel bij de volvo's is.
Veel plezier met je nieuwe volvo!!
Fijn boosten met mijn zwarte T5.............