Hey mensen
Nou vroeg ik mij eigenlyk wel eens af, waarom deze model zo moelijk te krijgen is op LPG?
De meeste die ik tegen kom zijn allemaal bezine.
Heeft vast wel een rede hiervoor of niet?
C70 op LPG
- hvdmountain
- 4th Gear member
- Berichten: 625
- Lid geworden op: 06.02.2006 - 16:55
Zijn niet geleverd met LPG. Dus alleen de modellen met achterafinbouw, en dat zullen er inderdaad weinig zijn, denk ik.
Volvo S70 Comfort Europa 2.4 20v Venetian Red metallic
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
ja, de fabrieksgarantie verviel en je houdt (erg) weinig ruimte over achterin
Volvo for life
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 225
- Lid geworden op: 10.08.2007 - 21:45
Fabrieksgarantie? ow? je maakt mij wel erg nieuwsgierig?bart simpson schreef:ja, de fabrieksgarantie verviel en je houdt (erg) weinig ruimte over achterin
Ik heb denk ik iets gemist?
Is het niet aanbevolen voor deze motoren?
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Als je dit soort informatie nog niet eerder getroffen hebt ga je dan eerst eens een beetje inlezen middels de zoekfunctie, hierover is al zoveel geschreven dat het herhalen haast een vaste rubriek dreigt te gaan worden.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 225
- Lid geworden op: 10.08.2007 - 21:45
Het is inderdaad zo dat het technisch perfect mogelijk is om deze installatie op een turbo motor in te bouwen, maar als ze u eerlijk advies willen geven, gaan ze u ook moeten zeggen dat een turbo motor hier eigenlijk niet voor geschikt is. Er is een zeer grote kans op verbranding van de kleppen na verloop van tijd.
Wij zijn grote voorstander van de LPI techniek, maar op motoren zonder een turbo.
En wat ik las Volvo's voor 2000 hebben hydraulische klepstoters.
En dan is op Gas rijden geen probleem???
Wij zijn grote voorstander van de LPI techniek, maar op motoren zonder een turbo.
En wat ik las Volvo's voor 2000 hebben hydraulische klepstoters.
En dan is op Gas rijden geen probleem???
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3028
- Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45
en dat is dan een goed advies?. :roll:Sathumax schreef: maar als ze u eerlijk advies willen geven, gaan ze u ook moeten zeggen dat een turbo motor hier eigenlijk niet voor geschikt is. Er is een zeer grote kans op verbranding van de kleppen na verloop van tijd.
ik ben er op het 850 forum nog geen énkele tegengekomen met een verbrande klep.
zelfs niet de motoren met méér dan 2 ton op LPi.
dus waarover gaat dit?.
- hvdmountain
- 4th Gear member
- Berichten: 625
- Lid geworden op: 06.02.2006 - 16:55
Het gaat om de eeuwige discussie van de voor- en nadelen van het rijden op gas. Met daarbij ieders persoonlijke mening...
Volvo S70 Comfort Europa 2.4 20v Venetian Red metallic
-
- 6th Gear member
- Berichten: 2817
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
- Locatie: Land van Maas en Waal
Als je goed leest, wordt er al eerder aangegeven dat de motoren voor 2000 hydraulische klepstoters hadden. Deze motoren waren beter bestand tegen de hoge verbrandingstemperatuur van LPG. En dus zijn logischerwijs ook alle 850's met deze motoren uitgerust. :roll:Ludo schreef:en dat is dan een goed advies?. :roll:Sathumax schreef: maar als ze u eerlijk advies willen geven, gaan ze u ook moeten zeggen dat een turbo motor hier eigenlijk niet voor geschikt is. Er is een zeer grote kans op verbranding van de kleppen na verloop van tijd.
ik ben er op het 850 forum nog geen énkele tegengekomen met een verbrande klep.
zelfs niet de motoren met méér dan 2 ton op LPi.
dus waarover gaat dit?.
Verder blijft natuurlijk overeind dat het een zeldzaamheid is om een C70 op gas te zien. Is gewoon geen logische keuze voor het type auto.... (ken persoonlijk ook geen enkele Porsch of Ferarri op gas...)
Verder zijn er sterk wisselende ervaringen met turbo motoren op LPG, sommige positief, maar ook meer dan genoeg met negatieve ervaringen...
Without fiction, there would not be reality
Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Volvo heeft nooit C70 bi-fuels geleverd om voor hen moverende redenen, zij zagen er mogelijk geen markt voor, dat is op zich best een goede reden.Sathumax schreef:Niet geleverd met LPG?
En is daar een reden voor?
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3028
- Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45
als je meer in dat milieu zat had je die al lang gezien, want ze zijn er wél hoor.Quota schreef:(ken persoonlijk ook geen enkele Porsch of Ferarri op gas...)
net zoals de C70's en de Volvo's van ná 2000 waarbij dat goed gaat.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 225
- Lid geworden op: 10.08.2007 - 21:45
Oke mensen ben weer wat wijzer geworden.
Dus stel ik zou een C70 willen rijden op gas, dan moet ik kijken eentje voor jaartal 2000 daarna is het gewoon niet interessant?
Maar over die kleppen etc: verbranding, beetje vreemde discussie, want iedere auto heeft na verloop van tijd wel iets wat geld kost.
En dat de kleppen nou 2500 kosten das even andere verhaald.
Maar als je een auto koopt en stel je rijd er in circa, geschat a 5 jaar, en in die 5 jaar moet je dingen vervangen, buisje,sproetje,riemekke,....blablabla
dan ben je ook aan 2500
Hoe je het went of keert, dit is een lange discussie
Dus stel ik zou een C70 willen rijden op gas, dan moet ik kijken eentje voor jaartal 2000 daarna is het gewoon niet interessant?
Maar over die kleppen etc: verbranding, beetje vreemde discussie, want iedere auto heeft na verloop van tijd wel iets wat geld kost.
En dat de kleppen nou 2500 kosten das even andere verhaald.
Maar als je een auto koopt en stel je rijd er in circa, geschat a 5 jaar, en in die 5 jaar moet je dingen vervangen, buisje,sproetje,riemekke,....blablabla
dan ben je ook aan 2500
Hoe je het went of keert, dit is een lange discussie
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Er staat er op dit moment 1 te koop in Nederland en er staan er 4 in Europa, opschieten is mijn advies
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 225
- Lid geworden op: 10.08.2007 - 21:45
Ik hou die prijzen idd: beetje in de gaten.bart simpson schreef:Er staat er op dit moment 1 te koop in Nederland en er staan er 4 in Europa, opschieten is mijn advies
Belgie C70 op LPG 8.500 bj'98
Duitsland uberhaupt prijzen van C70 veel goedkoper dan in nederland met lage km stand.
Nederland 14.000 op LPG bj'98, trouwens die in nederland staat is van 2000 dat is beetje twijvel geval zeg maar.
Ik zit er over te wegen om eentje in duitsland aan te schaffen en dan later gas inbouwen.
Aleen die BPM etc: schrik ik van.
Ik heb eentje mooie zilvere gezien voor bj'98 7.000 incl: 12 maanden garantie.
gelopen rond de 150dkm
Geen LPG natuurlijk maar dat is achteraf inbouw
-
- 6th Gear member
- Berichten: 2817
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
- Locatie: Land van Maas en Waal
Het spijt mij zeer dat ik gewoon bijzonder hard moet werken voor een bijzonder doorsnee salaris. Als je mij wilt aanrekenen dat ik niet in een milieu verkeer waar ferrari's en porsches gemeenschappelijk goed zijn, dan ga je je goddelijke gang maar! :xLudo schreef:als je meer in dat milieu zat had je die al lang gezien, want ze zijn er wél hoor.Quota schreef:(ken persoonlijk ook geen enkele Porsch of Ferarri op gas...)
net zoals de C70's en de Volvo's van ná 2000 waarbij dat goed gaat.
Wat mijn punt is, is dat coupé's zelden bedoelt zijn (vanuit een marketing perspectief) als enige auto in een huishouden. Het moet een bijzondere ervaring zijn om die in auto te rijden. Het zijn derhalve ook geen auto's die als kilometervreters ontworpen zijn. Dat er uitzonderingen zijn waarbij het kilometer vreten geen onoverkomelijke rugproblemen of hoge garage rekeningen veroorzaakt (zoals de C70 en 406 coupé bijvoorbeeld) zorgt er voor dat fabrikanten een LPG installatie niet als een serieuze extra zien voor dergelijke auto's.
Dat in combinatie met de toch al beperkte bagageruimte zal er voor zorgen dat er minder van dit soort auto's op LPG te vinden zal zijn.
Without fiction, there would not be reality
Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3028
- Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45
dit heeft er toch totaal niks mee te maken. :?:Quota schreef:Het spijt mij zeer dat ik gewoon bijzonder hard moet werken voor een bijzonder doorsnee salaris. Als je mij wilt aanrekenen dat ik niet in een milieu verkeer waar ferrari's en porsches gemeenschappelijk goed zijn, dan ga je je goddelijke gang maar! :x
ik wil alleen zeggen dat je een lpg installatie ook tegenkomt in Porsches etc.., in tegenstelling tot wat je eerst schreef.
het is niet omdat jij zo niemand kent, dat het niet bestaat....
-
- 6th Gear member
- Berichten: 2817
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
- Locatie: Land van Maas en Waal
Ik geef dus in mijn eerdere posting ook alleen aan dat IK ze niet ken. Ik zeg niet dat ze er niet zijn. Maar goed genoeg misverstanden gehad, het lijkt me dat er genoeg redenen aangevoerd zijn waarom een C70 op gas zeldzaam is.Ludo schreef:
dit heeft er toch totaal niks mee te maken. :?:
ik wil alleen zeggen dat je een lpg installatie ook tegenkomt in Porsches etc.., in tegenstelling tot wat je eerst schreef.
het is niet omdat jij zo niemand kent, dat het niet bestaat....
Without fiction, there would not be reality
Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...