hoe deel middenconsole / dashboard openen

Plaats reactie
mauclau
2nd Gear member

HOi,
ik heb een vraag, ik wil namelijk een lampje vervangen achter de temperatuur selectie knop.
Ik weet dat ik de kap rond de versnellingspook kan opwippen en er daarachter schroeven zitten om de unt eruit te halen.
Mijn vraagt betreft het 1e deel. Kan het kapje of de hoes rond de pook (automaat) ook los? anders krijg ik m niet ver genoeg naar achter (al geprobeerd namelijk) om de unit eruit te halen.

Hoop dat eea duidelijk is,

alvast dank voor het antwoord

maurice
mauclau
2nd Gear member

niemand die het weet?
cammaro
2nd Gear member

volgens mij moet je de pook helemaal in naar de achterste stand zetten zodat je de plaat naar achteren kan trekken en dan een kwartslag draaien zodat je de ruimte heb

pascal
volvo c70 saffron pearl
2.3 t5 lekker roffelen
mauclau
2nd Gear member

gelukt inderdaad, achter het "pennenbakje" voor de pook zitten 2 schroeven om de unit (kachel bediening) eruit te halen.
Hij kantelt wel, maar lijkt aan de bovenkant in het midden vast te blijven zitten en durf eigenlijk niet echt door te trekken / rukken.
Mis ik ergens iets? iemand die het weet?

Thanks alvast weer.

maurice
Thomas
2nd Gear member

mauclau
2nd Gear member

ja ziet er goed uit, thanks!!
als ik het goed zie moet het paneel dus flink gekanteld worden voordat deze eruit kan?????
Thomas
2nd Gear member

Beste Maurice,

Ik heb mijn middenconsole nog nooit uit elkaar gehaald. Ik kan je dus helaas niet verder helpen. Iemand anders ?

groeten,

Tom
wimper
Starter

Bij mij S80 2.5D automaat 1999 bestaat het kapje van de automaat uit 2 delen. Het binnenste deel (indicatie versnelling aan de ene kant en de winterknop aan de andere kant) zit erin geklikt en kan gemakkelijk eruit gehaald worden. Dan je pook helemaal naar achter zetten (stand "1").

Je hebt nu ruimte om het onderste deel eruit te halen. Als je de 2 schroeven los hebt gehaald, dan zit hij bij mij verder niet meer vast.
coolyo0o
2nd Gear member

het consol kan je aan de bovenkant gewoon naar je toe trekken zonder overdreven te kantelen hij zit met 2 metalen clipjes vast, klemt wel goed dus beetje stevig naar je toe trekken.

ps. let wel op dat de 2 schroefjes niet naar beneden vallen want daar kan je wel moeilijk bij
rij nooit harder dan je beschermengel vliegen kan.
ik haat bumperklevers vandaag weer 1tje voor me.

VOLVO S60 2.4 170 pk AUT 2001.
Plaats reactie

Terug naar “S80”