Inrijden C30 - 1.8

De opvolger van P1800 en 480
Plaats reactie
hansmoerman
1st Gear member

Ik hoop medio september mijn nieuwe C30 1.8 te krijgen. Kan iemand mij tips/adviezen geven om mijn auto goed in te rijden. Zitten hier ervaringsdeskundige onder de leden?
Guestuser

Ik heb geen ervaringen met het inrijden van benzine auto... Wel drie keer een nieuwe diesel gehad...

Ervaring hierbij was:
1ste keer rustig aan gedaan...resultaat traaaag
2de en 3de keer: niet ingereden. gewoon vol gas vanaf de start. Beide autoos geen problemen mee gehad.

Kun je natuurlijk niet vergelijken met bezine autoos. Ik denk echter dat het met de huidige technologie niet nodig is om de auto in te rijden. Gewoon gassen dus ;-) (zeker als het lease is! ;-)) :rofl:
NOS
7th Gear member

FF zoeken, ik heb ergens een linkje geplaatst met tips!
ewoud
Starter

In een dit topic (http://volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=12683&highlight=) onderstaande link gevonden met een alternatieve methode van inrijden, ik heb er zelf geen ervaring mee, maar klinkt interessant.

http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm
hansmoerman
1st Gear member

Bedankt voor jullie reactie. Het is geen lease auto desalniettemin moet hij toch wel op zijn staart getrapt worden. Maar een auto die jezelf betaald hebt daar ga je volgens mij toch wel wat anders mee om dan wanneer je hem lease.
C30 Momentum | 1.8 | Cosmic White Metallic Pearl| Cosmic White Bodykit |Cosmic White Spiegels | Spartacus 17 "; | ECC | Performance Audiosysteem | Cruisecontrol |Audio Stuur |Sportpedalen | Kalix Off Black / T-Tec bekleding | Virtual White inleg | Loadcover hard | Blue Tooth
Annoni
2nd Gear member

Hallo Hans,

bij de aflevering wordt je door de dealer ook meestal wel een advies gegeven hoor voor het inrijden...

ik heb de 1.6d en kreeg het advies om de eerste 1000 km "voorzichtig" te zijn, tussen de 1000 en 1500 km een aantal keren een stukje flink door te trekken en dan weer een poosje rustiger aan te doen en na de 1500 km kon ik dan gerust stevig door gaan rijden.
ben nu aan de 11.000km en de auto is snel, trekt in alle versnellingen goed door en begint al aardig soepel te raken!
maar goed voor de benzine kan het weer anders zijn natuurlijk...

over lease of geen lease, ja het zal ongetwijfeld schelen in hoe zuinig je er op bent als je 'm van je eigen centjes moet betalen maar toch vind ik het inrijden wel belangrijk( de "mijne" is lease dus ) want ik wil er toch veel veilige en probleemloze kilometers mee maken... en die gun ik ook de bezitter(s) na mij!
trouwens, zuinig en trots ben ik ook best nog wel heel erg op m'n mooie C30!!! ::D
Bakboord1
4th Gear member

Ik denk dat het lease geen lease nogal overschat wordt.

Volgens mij ligt het puur aan de persoon. Mijn voorloopauto was de auto van een vertrokken werknemer en deze had een stuk of vier deuken. Ik heb mij vier maanden geschaamd voor de staat van "mijn" auto voordat ik mijn eigen nieuwe auto kreeg. Dus aan mijn lease auto zie je het verschil niet tussen lease en privé.

Overigens houdt het inrijden mij ook wel bezig. Ik heb mijn auto V50 2.4 vrij rustig zoals het hoort ingereden en vind 'm niet super snel. Ik heb meerdere malen in verschillende 1.8-en gereden en moet zeggen dat ik tussen de verschillende motoren behoorlijke verschillen heb gevoeld.
Opel Zafira 1.6cdti Business+

Volkswagen Tiguan 1.4tsi Comfortline Business panoramadak
Renault Espace 2.0t aut. dynamique panoramadak
Volvo V70 2.4 140pk
Opel Insginia 1.6t 180pk
Volvo V50 2.4 140 pk
Volvo V40 1.9d 115pk
Skoda Octavia 1.9tdii 110pk
VW Vento 1.9tdi 90pk
lancer
6th Gear member

Zorg dat 'ie zeker in het begin goed warm is voordat je hem goed intrapt. Je kan volgens mij best wat toeren maken, maar blijft nog wel ff ruim uit de buurt van het rode toerengebied (af en toe kan nog wel). Voor de rest, rijdt normaal.

Dat is hoe ik het gedaan heb met mijn eigen (prive) S40 1.8. Tevens laat ik hem alleen op VPower e.a. lopen. Niet zozeer vanwege het toegenomen vermogen, maar meer vanwege de betere smering. Na 35.000km nog niet een keer meegemaakt dat de olie niet mooi helder was.
Plaats reactie

Terug naar “C30”