Vandaag de halve ochtend en gehele middag bezig geweest met het monteren van m'n lampen. Wat een drama.
Ik ben begonnen met de originele lampen eruit halen. Schroeven los van de bumper zoals beschreven staat in Vadis. Eenmaal die schroeven los leek de bumper toch niet echt veel losser te zitten maar toch maar de lampen losgeschroefd. Een beetje subtiel wrikken en toen kwamen ze eruit.
Dat viel niet tegen. Volgende klus: stelmoteren overzetten. Motor losdraaien op de oude lamp, losklikken en naar de nieuwe lamp. Daar erin steken, beetje pielen om het asje op de goede plaats te krijgen en klik hij zit.
Totdat ik de andere lamp wilde gaan doen. Met geen mogelijkheid erin te krijgen. Na nadere inspectie blijkt dat er een opstaande plastic rand de beweegruimte van de reflector in de weg zit. Lamp opengemaakt, en voorzichtig de platic rand wat afgevijld. Lamp weer dichtgemaakt en weer proberen. Paste nog nét niet.
Eventjes in de auto gaan kijken, blijken de lichten op '2' afgesteld te staan. Derhalve zijn de asjes dus op hun kortst. Even de motortjes aangesloten en naar 0 laten draaien. Toen pasten ze beiden.
Maar nu kwam het echte plezier pas:
De lampen pasten zelf niet. Bij de buitenste afdekkapjes liep nog een extra plastic rand rondom. Deze kwam tegen het plaatwerk van m'n auto. Toen ik hier eenmaal achter was heb ik een deel van de rand verwijderd met een kniptang. Weer gepast en nu bleek dat als ik 'm aanschroefde een deel van de behuizing vervormde. Wederom zat er een stuk auto in de weg. Lamp verwijderd (en dat doe je niet in 4 tellen) voor de 4e keer en met een dremel erop los gegaan. Paar milimeter weg kunnen slijpen en eindelijk paste het dan.
Behalve het motortje natuurlijk want die zou precies op de plek van de kabelboom komen... :-x
Kabelboom losgehaald en middels tywrap net ver genoeg kunnen verleggen om plaats te kunnen maken voor het motortje.
En toen kon ik aan de andere kant beginnen. :roll:
Afijn, eind van de middag zaten ze eindelijk allebei. Aangesloten met een tijdelijke oplossing:

Hiervan de connectortjes eruit gehaald (lostikken met hamer), plat-
& pas gemaakt met tangetje en geisoleerd met het omhulsel van een stroomsnoer.
Eventjes getest uiteraard; ene licht scheen een heel stuk naar beneden. Dat kwam waarschijnlijk omdat ik daar met de afstelling aan het prutsen was geweest om te kijken hoe het motortje zou passen. Eventjes op gelijke hoogte draaien dus. Kon ik direct ondervinden dat het tweede afstel mechanisme onder een deel van het interne plaatwerk zat.
:multi:
Enige wat erop zat was gaten erin boren zodat ik (en de garage) er toch bij kan komen.
Tot zover mijn verhaal. Het ging dus wel, maar mijn 01-'97 is absoluut niet plug&play met deze lampen.