ETS / ETM problemen - Wie heeft dit ook al eens gehad??

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Gesloten
Gast

Lijkt mij sterk, want de nieuwe ETM's (na 2003) zouden heel anders werken!
Maar misschien weet @Bart Simpson of @Ramon&Ramon of een andere Volvo kenner/monteur hier meer van.
Jongens?
Gast

Oke......................dan :cry:
Na mijn 3e ETM van Actronics was ik het zat! Garantie nooit een probleem.
Maar toch een nieuwe van Volvo.
Blijkt dat de ETM's 80 euro duurder zijn geworden dan in 2006. Das lekker!

Vandaag gemonteerd en ik moet zeggen: een verheldering.
Vanuit stilstand optrekken, pakt nu veel soepeler op.
De dip bij ± 3000 toeren is weg.

Oh, wat ben ik blij :?
Wat blijkt (volgens Volvo), op een BiFuel is een ander gasklephuis gemonteerd.
Lijkt mij sterk, maar........
Ook op de computer werd dit aangegeven met downloaden software.
Dit zou wel een hoop problemen verklaren.
Wie het weet mag het zeggen. Andere onderdeelnummers?
.
.
.
En @AlexV70, wat kost dat dan?
incl 10% korting;
arbeid.....27,65
ETM.......433,80
pakking.....1,53
software..29,70
btw..........93,61
Totaal.....586,29

Het blijft een aanslag op je portemonnee.


Nu nog met Actronics aan de slag, al wel een toezegging gehad.
Even afwachten dus.
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

AlexV70 schreef:...Blijkt dat de ETM's 80 euro duurder zijn geworden dan in 2006. Das lekker! ...
HAHA, ze konden de vraag naar ETM's niet meer aan zeker, en hebben toen de productie moeten verhogen, wat tevens de kostprijs heeft opgekrikt. :P

Bij de weg: Mijn ETM was € 406,00 ex BTW, montage en update's en reiniging van de oude (lees:defecte) zonder korting. Ze zouden hem toch niet speciaal voor Alex duurder maken, en dan 10 % korting geven?

:P :P :P
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Gebruikersavatar
Frumpy
5th Gear member
Berichten: 1343
Lid geworden op: 28.06.2005 - 17:31
Locatie: Haaglanden

AlexV70 schreef: Wat blijkt (volgens Volvo), op een BiFuel is een ander gasklephuis gemonteerd.
Lijkt mij sterk, maar........
Ook op de computer werd dit aangegeven met downloaden software.
Dit zou wel een hoop problemen verklaren.
Wie het weet mag het zeggen. Andere onderdeelnummers?
:? Vadis geeft voor zowel de Bi- als de Benzineversie hetzelfde onderdeelnummer 8644344, maar bij de Benzine staat er ook nog een tweede mogelijkheid, onderdeelnummer bij 8677796 (waarschijnlijk de turbo?).
Gast

Oceanracer schreef:
AlexV70 schreef:...Blijkt dat de ETM's 80 euro duurder zijn geworden dan in 2006. Das lekker! ...
HAHA, ze konden de vraag naar ETM's niet meer aan zeker, en hebben toen de productie moeten verhogen, wat tevens de kostprijs heeft opgekrikt. :P

Bij de weg: Mijn ETM was € 406,00 ex BTW, montage en update's en reiniging van de oude (lees:defecte) zonder korting. Ze zouden hem toch niet speciaal voor Alex duurder maken, en dan 10 % korting geven?

:P :P :P
Was jij niet die man die 800 euro had betaald voor zijn ETM?\:D/ :3some:
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Al met al wel ja. Eerst laten reinigen, toen een software-update, toen vervangen en weer een software-update. Nog een of andere pakking en het "plaatsen". Bij elkaar bijna € 800,00.

Als vriend Zonderman gelijk had gezegd dat het beter was geweest het ding te vervangen, was ook ik voor nog geen € 600,00 klaar geweest, maar ik moest bijna smeken of ze hem voor m'n vakantie nog wilde vervangen. Gelukkig is daarna de verstandhouding sterk verbeterd!

Maar puur de ETM zelf was echt € 406,00 ex btw.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Gast

Zie je wel, alles toch nog goed gekomen. :P Je wil toch niet anders al Volvo rijden. :lol:

Eerst een gereviseerde plaatsen, kost mij nu dus sowieso al 80 euro meer. :cry:
Harde leerschool :wink: Ik kan mij niet heugen dat mijn salaris 20% is verhoogd dit jaar!
fraggle
2nd Gear member
Berichten: 55
Lid geworden op: 14.10.2005 - 23:46

Hmm, ben benieuwd. Die van mij heb ik een week geleden naar een (bevriende) garage gestuurd. Ik was het waardeloze rijden helemaal zat. kreeg ook op benzine af en toe een brandend ets lampje. De garage doet hem in de verloren uurtjes tussendoor. Hij gaat eerst de kleppen bekijken. Een gasspecialist heeft het gasverdeelhuis (koltec) eerder al schoon gemaakt, geen verschil. Als klepjes stellen niet helpt een nieuw gasklephuis er in. Hopelijk is dan ook mijn lamda sonde motor management error weg, anders moet er ook een nieuwe lambda sonde in.

Weet al wel dat ik nooit meer een bifuel van volvo koop. Mijn oude 850G3 loopt als een speer. Mijn volgende volvo is ook een gewone achteraf inbouw.

Blij dat je auto weer normaal rijdt Alex.
850 G3 1996
V70 G3 2000
Gebruikersavatar
Blackstone
2nd Gear member
Berichten: 66
Lid geworden op: 06.10.2006 - 00:34

Ik vraag me af of de volvo dealer via een diagnose kan zien of de ETM op z'n einde loopt? Of is dit alleen te ontdekken tijdens het rijden. Ik heb een andere ETM eronder zitten. Via de dealer van een andere V70. historie onbekend. heb het idee dat ie af en toe niet nauwkeurig reageert op mijn pedaal
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Het is meer de conclusie die hij (de dealer) moet trekken aan de hand van de klachten en de vage storingen die de auto geeft.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Gast

Blackstone schreef:Ik vraag me af of de volvo dealer via een diagnose kan zien of de ETM op z'n einde loopt? Of is dit alleen te ontdekken tijdens het rijden. Ik heb een andere ETM eronder zitten. Via de dealer van een andere V70. historie onbekend. heb het idee dat ie af en toe niet nauwkeurig reageert op mijn pedaal
Hebben we het dan over een vrij nieuwe ETM of ook een oude met inmiddels een ton achter zijn kiezen.

Ik had niet gedacht dat een nieuwe ETM zoveel verandering terweeg kon brengen.
Zelfs mijn wederhelft valt het op dat hij beter optrekt. Nou zeg ik je, een vrouw die het opvalt dat......!!!! :lol:
Gast

fraggle schreef:Als klepjes stellen niet helpt een nieuw gasklephuis er in. Hopelijk is dan ook mijn lamda sonde motor management error weg, anders moet er ook een nieuwe lambda sonde in.
Tip van mij, ik heb ook lang moeten zoeken.
Ik zou compressiemeten en een lektest doen.
Dan kan je dingen goed uitsluiten.
Het klinkt een beetje als mijn verhaal, ai. Hopen dat de uitlaatkleppen nog niet weg zijn gebrand! :?
de Lamda error kan daardoor ontstaan, onvolledige verbranding.

Trouwens gasfilter bij de afsluiter al eens vervangen? Km-stand?
Wist niet dat je een BiFuel had, zag alleen G3 onderin staan.
Succes
Gebruikersavatar
DannyB
3rd Gear member
Berichten: 259
Lid geworden op: 13.05.2006 - 11:05
Locatie: Eindhoven

Bij mij is na het plaatsen van de nieuwe ETM (gele sticker) en laden van de software update het gasgeven niet meer zo verfijnd als voor de update.
De bak heeft na de update ook de neiging om bij het aanhouden van een constante snelheid uit en in de lockup te schieten.

Volgens mij is er niets gemodificeerd aan de ETM's van voor 2002 ze werken nog steeds met de 'potmeters'. Alleen de software is veranderd zodat de 'potmeters' niet meer in een klein gebied werken, Dat verklaard waarschijnlijk het minder verfijnde gaspedaal.
XC90 D5 2004 Exclusive Silver Metallic
XC70 2.5T 2003 (2007-design) Ash gold metallic
V70 T-5 2001(R-design) Polarctic metallic
850 Estate 1995 (Werkpaard) 2.5i LPG Nautic Blue metallic
V70 2.5T 1997 (R-design) moondust metallic
Amazon Estate 1967 midnight blue
850 Estate 1993 2.5/20V onyx green metallic
265 GLE 2.8i 1979(American design) lightblue metallic
245 GLE 1979 2.1i bronze metallic
Gebruikersavatar
Rogier64
5th Gear member
Berichten: 1204
Lid geworden op: 10.04.2006 - 21:57
Locatie: Achterhoek

Onderdeelnummer voor mijn ETM was 8644347 en is voor een T5 uitvoering. Gelukkig lees ik nu ook dat ik niet meer de enige ben met een factuur van € 800,- door deze ingreep.
2020 Volvo V60 T4 Inscription Polestar Engineered Alderbastend compleet
V40 T3 Dynamic Edition Geartronic IntelliSafe Pro MY2019
V70LE T4 PowerShift, MY2012, Family Line, Driver Support Line
V70 2.0D, MY2009 Prof. Tunex
V70 T5 aut, MY2001 Full Options
V70 2.5 Europa, MY1998
Gebruikersavatar
Blackstone
2nd Gear member
Berichten: 66
Lid geworden op: 06.10.2006 - 00:34

Vanochtend contact gehad met Volvo Broekhuis in ermelo, aangezien ik op het forum deze naam voorbij zag komen waar de ETM toch "voordelig" zou kunnen worden aangeschaft. De prijs was € 483 ex BTW ex montage. Ik geloof dat er verschil in prijsstelling zit als het gaat om een ETM voor turbo of niet-turbomotoren. Ik heb een vriend van me gevraagd hoeveel de vervanging van de ETM kost (volvodealer). In ieder geval ben ik overtuigd van het vervangen ervan door een originele (nieuwe) via de dealer.
Gast

Blackstone schreef:De prijs was € 483 ex BTW ex montage.
En daar kan zeker 10% af (volledige bedrag, software enz...) en anders een andere dealer zoeken.

Blackstone schreef:Ik geloof dat er verschil in prijsstelling zit als het gaat om een ETM voor turbo of niet-turbomotoren.
Ja, door het de- en monteren (turbo is bewerkelijker) ontstaat er een prijs verschil, niet door de ETM.
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Ik heb voor de ETM zelf € 406,00 ex BTW betaald bij Broekhuis in Assen.
En dit zonder om korting te zeuren, want daar ben ik veel te braaf voor. :oops:
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Gast

Oceanracer schreef:Ik heb voor de ETM zelf € 406,00 ex BTW betaald bij Broekhuis in Assen.
En dit zonder om korting te zeuren, want daar ben ik veel te braaf voor. :oops:
Kan zijn, maar de ETM's zijn aanmerkelijk duurder geworden in 2007.
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Raar. Ik durf te wedden dat mijn ETM exact, maar dan ook precies de zelfde is (waarschijnlijk zelfs in de zelfde maand gemaakt) als de ETM's die nu nog worden geplaatst. Geldklopperij...
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Gebruikersavatar
Johan s60
6th Gear member
Berichten: 2807
Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36

Het is toch niet meer van deze tijd om met potmeters te werken, met een spoel en een beweegbare kern kan ook de hoek gemeten worden en dan zonder mech. slijtage dus.

klojo's zijn het
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
Gesloten

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”