stc en abs controller misschien defect s80 1999

Plaats reactie
hansenik
1st Gear member

Bij het rijden vals soms abs en stc uit krijg melding van de boordcomputer
abs en stc service. Heeft iemand hier ook problemen mee.
Heb abs repair gebeld in Den Haag en die zegt 99% zeker abs controller stuk.
Alle info is welkom.
Gast

Zoek maar eens even goed hier in dit topic, komt veel voor dat probleem. Ik had er zelf ook veel last van, kwamen al meer problemen bij, de automaat ging vreemde kuren vertonen, soms viel de auto zomaar stil bij een stoplicht of in de file. Ik heb de controller ook laten vervangen bij ABS Repair in Den Haag, sinds is het probleem geheel opgelost. Ik zou het dan ook een ieder aanraden die dat probleem heeft. De auto rijd weer een stuk fijner zonder al die storingen. Voor zo'n 300 euro is alles verholpen.
A.Kooiman
Starter

Weet niet hoe handig je bent maar het is zelf te verhelpen.
kijk maar eens hier
( http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=7757.0 )
DrRossi
4th Gear member

Ik heb het zelfde probleem gehad en mijn unit opengeslepen en gerepareert, steld op zich niets voor.
Je kan de zekeringkast gewoon laten zitten en hoeft enkel het luchtfilterhuis te verwijderen, door er met een schok hard aan te trekken.
Bij mij waren met name bij de voedingspinnen en breukje te zien dus ik zou nu de controller dicht laten en met een goed soldeer station op 400 graden de contacten van buiten verwarmen.
Mocht je in de buurt van Eindhoven zitten kan ik je daarbij helpen.
Volvo-Forum leden, zet jezelf op de kaart.
http://goo.gl/maps/i7C8l

If it's not blown, it sucks....

S80 T6
hansenik
1st Gear member

Is ie wel betrouwbaar die abs repair
marc'ss80
2nd Gear member

yep voor 99% zeker abs controler
Zoek even onder"ABS / TRACS af en toe aan!(met foto's abs controller open)"
dan weet je hoe het bij mij gegaan is.
vr,gr marc'ss80

HIJ DOET HET NOG STEEDS!!!!!!!!! :P
marc'ss80
2nd Gear member

sorry je kan beter zoeken op auteur marc'ss80
dit zijn iets minder pagina's
vr,gr marc
hansenik
1st Gear member

Inmiddels laten vervangen bij abs repair tot nu toe werkt ie weer vlekkeloos.
Ga binnenkort op vakantie naar Frankrijk laat dan weer wat van me horen hoe het is gegaan
..Gr hans
hansenik
1st Gear member

Ahum let niet op de spellings fouten...
Gast

Ik had het niet anders verwacht Hans! Ik heb ook niets geen problemen meer gehad na vervanging. Veel plezier op vakantie!

Wat foutjes betreft, je kunt rechts bovenaan in je reactie op 'edit' drukken. Dan kun je je advertentie aanpassen.

Groet,

Piet
Max
7th Gear member

hansenik schreef:Bij het rijden vals soms abs en stc uit krijg melding van de boordcomputer
abs en stc service. Heeft iemand hier ook problemen mee.
Afgelopen vakantie in Oostenrijk (2 augustus) 1 keer ABS-lampje met melding.
Na een rustpauze is het niet meer teruggekomen.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wat niet kan, is nog nooit gebeurd.

2022 XC40 P6, geen OR maar gewoon blauw
2017 XC60 mooi wit is niet lelijk
2011 Burton
2009 XC70 OR: kan het nog mooier?
2006 S80 XZ-NF-90: style and safety
2005 Saab 9-3 ('98 )
1995 340 DL (grijs) TD-52-VX: Parkinson
1992 740 D Estate (wit) YS-32-HB: Machtig
1984 340 D (rood): Mijn eerste
Gast

Zo begon het bij mij ook. Eerst heel af en toe, toen wat meer en op den duur brande het elke keer, soms een paar miniuten en dan weer een hele tijd. Op een rit van een half uur soms wel 5x een foutmelding en dat gelijk met het STC lampje. Allerlei vreemde kuren, de automaat ging vreemd doen, auto viel soms stil bij het stoplicht, de cruise control werkt niet als die lampjes branden enz.

Ik hoop voor je dat het hier bij blijft maar ik denk het niet. Kan wel een tijd duren. tussen de eerste klachten en de tijd dat het echt een probleem werd zit zo'n 1,5 jaar denk ik.

Sinds de vervanging van de controller in maart is dat alles nu verleden tijd.
hansenik
1st Gear member

Ja daar was ik weer van vakantie Frankrijk.
Naar de Vendee en terug geen centje pijn wauw rijden die wagen.
Ik werd moe maar die bak van mij bleef maar doorkachelen en stc abs probleem wat is dat lijkt wel een boze droom geweest te zijn.
Want nada niets meer te merken.
Alleen lust ie wel wat maar ja daar rijd je dan wel een 6 cilinder 2.9 liter voor.
Zag nog een broertje rijden 2001 diesel maar geef mij dat zware 6 cilinder geluid van mij maar.

gr Hans
Gast

Zo is het maar net Hans! Ik werd mijn auto gewoon een beetje zat van die storingen! Sindsdien is het weer een lust om een eind te rijden en ja, hij verbruikt wel wat maar je rijd dan ook als een vorst!
mauclau
2nd Gear member

Hier inmiddels hetzelfde probleem, af en toe net een kerstboom van waarschuwingen, lampjes etc.
Ik heb ook al de combinatie gezien met stuurbekrachtiging service nodig en ook al met het lampje (volgens het boekje) uitlaatsysteem probleem.
Na stop en herstart alles weg behalve die van het uitlaatsysteem, na ritje en uurtje later vervolgen ook die weer uit.
Tevens 1 keer gehad dat er remprobleem, "stop z.s.m." ook bijkwam, maar daarna ook weer uitging.

Auto bleef elke x overigens prima rijden/functioneren

Kan dit alles met elkaar te maken hebben????

Thanks vast weer voor het antwoord (als tenminste iemand het weet)

Kom overigens net thuis aanrijden met een vlekkeloze rit, niks geen lampjes, meldingen.........................

maurice
Gast

Die storing van "stop auto z.s.m." komt ook van de controllerer van de ABS vandaan, kwam er bij mij ook elke keer op. Keertje stoppen en opnieuw starten en dan was het weer over, die storing kwam wel steeds vaker langs. Sinds vervangen controller nooit geen last meer gehad.

Het klopt dat je remmen wel blijven werken maar het is niet zo fijn met zo'n melding op je boordcomputer.

Ik denk dan ook niet dat je er vanaf bent, het begint met af en toe een foutmelding maar dat komt steeds vaker voor totdat de lampjes elke paar minuten aanspringen, zo ging het tenminste bij mij.
Plaats reactie

Terug naar “S80”