Naast mijn DAF hobby heb ik er sinds kort weer een hobby bij.
Ik ben sinds een aantal weken eigenaar van een 164e uit 1973. Deze is in 2004 gekozen tot mooiste 164 van Nederland. Misschien wel mooiste maar technisch zeker (nog) niet de beste. Ik val van reparatie(tje) in reparatie(tje).
Nu ben ik misschien wel te perfectionistisch maar het moet bij mij gewoon allemaal goed werken. De vorige egenaar heeft altijd op LPG gereden met als gevolg dat de auto (zeer) slecht loopt op benzine. Ik ben dus al even op zoek naar de oorzaak maar ik denk dat ik nu op de goede weg ben. De brandstoftank zit helemaal vol met roest. Ik heb het brandstof filter eronder vandaan gehaald en deze zat helemaal dicht met bruine "bagger". De gehele tank is nu leeg en de benzine heeft een roestbruine kleur. Hier moet dus wat aan gedaan worden!
Heeft er iemand ervaring met het laten coaten van een tank of heeft er iemand een goede tank (het liefst met vlotter) liggen?
Alvast bedankt voor de reacties.
Jan Willem
Roest in brandstoftank
Hallo,jwd schreef:Naast mijn DAF hobby heb ik er sinds kort weer een hobby bij.
Ik ben sinds een aantal weken eigenaar van een 164e uit 1973. Deze is in 2004 gekozen tot mooiste 164 van Nederland. Misschien wel mooiste maar technisch zeker (nog) niet de beste. Ik val van reparatie(tje) in reparatie(tje).
Nu ben ik misschien wel te perfectionistisch maar het moet bij mij gewoon allemaal goed werken. De vorige egenaar heeft altijd op LPG gereden met als gevolg dat de auto (zeer) slecht loopt op benzine. Ik ben dus al even op zoek naar de oorzaak maar ik denk dat ik nu op de goede weg ben. De brandstoftank zit helemaal vol met roest. Ik heb het brandstof filter eronder vandaan gehaald en deze zat helemaal dicht met bruine "bagger". De gehele tank is nu leeg en de benzine heeft een roestbruine kleur. Hier moet dus wat aan gedaan worden!
Heeft er iemand ervaring met het laten coaten van een tank of heeft er iemand een goede tank (het liefst met vlotter) liggen?
Alvast bedankt voor de reacties.
Jan Willem
Ik geloof dat de Tank van een 140 hetzelfde is, en zoja, dan heb ik er denk ik nog wel een liggen. Denk met vlotter ook wel. Mail me maar indien intresse.
Gr. Davey
- jwd
- 1st Gear member
Beste Davey,
Bedankt voor je snelle reactie. Ik heb inmiddels ook al contact gehad met een bedrijf wat ze "zuurd". Dan schijnen ze ook weer helemaal schoon te worden.
Ik ben dan nog wel op zoek naar een tankvlotter.
Waar woon je of stuur me anders even je telefoonnummer in een PM.
Groeten,
Jan Willem
Bedankt voor je snelle reactie. Ik heb inmiddels ook al contact gehad met een bedrijf wat ze "zuurd". Dan schijnen ze ook weer helemaal schoon te worden.
Ik ben dan nog wel op zoek naar een tankvlotter.
Waar woon je of stuur me anders even je telefoonnummer in een PM.
Groeten,
Jan Willem
- admiral
- 5th Gear member
Tank d'r onderuit vullen met fijn grind, niet te vol, alle gaten dicht maken en dan aan een betonmolen vastbinden. Tijdje laten draaien en een schone binnenkant is gegarandeerd. Wel ff schoonblazen met lucht en goed spoelen (niet met water) en natuurlijk coaten anders roest ie zo weer. Is denk ik de goedkoopste oplossing, tenzij de tank al behoorlijk is ingevreten.
-
- Starter
zoals ferdy al heeft gezegd andere tank beste oplossing.
de geroeste tank kan al een tijdje geroest hebben met gevolg dat de wand ook dunner is geworden ga je hem dan met grind ontroesten kan je zelfs door de tank hen gaan .
zuren is dan een betere oplossing maar er zit ook een goede prijs aanvast neem ik aan.
de geroeste tank kan al een tijdje geroest hebben met gevolg dat de wand ook dunner is geworden ga je hem dan met grind ontroesten kan je zelfs door de tank hen gaan .
zuren is dan een betere oplossing maar er zit ook een goede prijs aanvast neem ik aan.
- jwd
- 1st Gear member
Het "probleem" is inmiddels opgelost. Ik heb de tank vervangen door een zeer goede tank welke ik voor niet te veel geld heb kunnen bemachtigen. Ik heb ook meteen de brandstofpomp en de tankvlotter vervangen. De tankvlotter was ook helemaal verroest en de brandstofpomp maakte door alle "zooi" welke er doorheen gegaan was enorm veel herrie.
Goed zoeken en rond vragen is wel het devies. Er zitten enorme prijsverschillen in de diverse aanbieders.
Groeten,
Jan Willem
Goed zoeken en rond vragen is wel het devies. Er zitten enorme prijsverschillen in de diverse aanbieders.
Groeten,
Jan Willem
Volvo 164 E 1973
Daf Daffodil 30 1962
Daf 55 Marathon coupé 1971
Daf 33 bestel 1973
Fiat 500 1970
Caterham 2.0 16V HPC 1996
Toyota IQ 2010
Daf Daffodil 30 1962
Daf 55 Marathon coupé 1971
Daf 33 bestel 1973