IMIV - perfecte Ipod-adapter?
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Contacteer:
Sure, stuur je me een PM met je adres?
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
www.volvotech.eu
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
-
- 2nd Gear member
ik heb mijn firmware geupdate naar SAT channel (voor de namen van de liedjes te zien etc..)
toch enkele vragen
:- hoe kan ik nu nog een update doe van de firmware ?? (1 en 10 x 2 drukken werkt niet meer)
:- kan ik swappen van simple mode naar advanced zonder dat hij default in een playlist begint - dus eigenlijk gewoon verder spelen wat je aan het luisteren was in SIMPLE mode
:- namen die te lang zijn (uitvoerder bv Boudewijn De Groot) komen niet volledig op de HU, is er ergens een optie om scrolling aan te zetten ?
dat was het
toch enkele vragen
:- hoe kan ik nu nog een update doe van de firmware ?? (1 en 10 x 2 drukken werkt niet meer)
:- kan ik swappen van simple mode naar advanced zonder dat hij default in een playlist begint - dus eigenlijk gewoon verder spelen wat je aan het luisteren was in SIMPLE mode
:- namen die te lang zijn (uitvoerder bv Boudewijn De Groot) komen niet volledig op de HU, is er ergens een optie om scrolling aan te zetten ?
dat was het

-
- 2nd Gear member
FW update: in Simple Mode, 10x op preset 3 drukken, dan >>|
vanuit Simple Mode naar Advanced Mode: er is geen mogelijkheid voor de adapter om te ontdekken welk nummer je speelde in Simple Mode. De communicatie met de iPod voorziet hier niet in.
te lange namen: ik heb alle menu's doorgezocht en me erover verbaasd dat er nergens een dergelijke optie is op de radio. Je kunt wel in het menu de globale SAT instellingen wijzigen (o.a. voorkeursinstelling voor beginscherm) en dan wordt er 2 keer gescrolled, daarna niet meer. :roll:
vanuit Simple Mode naar Advanced Mode: er is geen mogelijkheid voor de adapter om te ontdekken welk nummer je speelde in Simple Mode. De communicatie met de iPod voorziet hier niet in.
te lange namen: ik heb alle menu's doorgezocht en me erover verbaasd dat er nergens een dergelijke optie is op de radio. Je kunt wel in het menu de globale SAT instellingen wijzigen (o.a. voorkeursinstelling voor beginscherm) en dan wordt er 2 keer gescrolled, daarna niet meer. :roll:
-
- Starter
Afgelopen weekend de IMIV aangeschaft via Volvotech. Het inbouwen is, als je een beetje handig bent, heel makkelijk uit te voeren. Ik heb wel problemen gehad met het upgraden van de firmware, doch ik kreeg vervolgens alle assistentie die ik nodig had van Volvotech. (bedankt Bob).
Inmiddels via Itunes de ipod ingericht. Ik kan zeggen dat ik een tevreden mens ben. Alles is te bedienen vauit de HU1205 en ik heb een prima geluid. Ik heb lang gezocht naar een oplossing en ben blij dat ik heb gekozen voor de IMIV. Het is een prima oplossing.
Inmiddels via Itunes de ipod ingericht. Ik kan zeggen dat ik een tevreden mens ben. Alles is te bedienen vauit de HU1205 en ik heb een prima geluid. Ik heb lang gezocht naar een oplossing en ben blij dat ik heb gekozen voor de IMIV. Het is een prima oplossing.
- Toverbeek
- 1st Gear member
Woensdag as krijg ik mijn S60 van 2001
. Nu heeft deze een Volvo HU 403 radio. Nu wil ik daar graag ook een IMIV adapter op aansluiten. Nu is mijn vraag kan dat? Wat kost dat? Waar kan ik het bestellen etc. etc.
Wie kan mij daar antwoord opgeven?

Wie kan mij daar antwoord opgeven?
-
- Starter
Toverbeek
Je kunt informatie inwinnen en bestellen bij WWW.imiv.ca of je kunt hier in Nederland informeren en bestellen bij Volvotech.nl. Ik heb zelf via Volvotech besteld. Het voordeel was voor mij dat je gelijk een goede begeleiding krijgt. Je kunt hem ook daar laten inbouwen. Stuur me maar een PM met je mailadres dan krijg je een telefoonnummer waar je in Nederland alle informatie kunt krijgen.
Je kunt informatie inwinnen en bestellen bij WWW.imiv.ca of je kunt hier in Nederland informeren en bestellen bij Volvotech.nl. Ik heb zelf via Volvotech besteld. Het voordeel was voor mij dat je gelijk een goede begeleiding krijgt. Je kunt hem ook daar laten inbouwen. Stuur me maar een PM met je mailadres dan krijg je een telefoonnummer waar je in Nederland alle informatie kunt krijgen.
-
- Starter
Sorry
In Nederland moet dat dus zijn WWW.VolvoTech.eu
In Nederland moet dat dus zijn WWW.VolvoTech.eu
- Fabian
- 3rd Gear member
Misschien is de vraag al ergens gesteld, maar kon het niet vinden;
Volvo levert zelf een 'USB/IPod Music interface' voor 425 euro. Plaatsen zij een IMIV adapter of heeft volvo inmiddels zelf een eigen adapter ontwikkeld ?
Volvo levert zelf een 'USB/IPod Music interface' voor 425 euro. Plaatsen zij een IMIV adapter of heeft volvo inmiddels zelf een eigen adapter ontwikkeld ?
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Contacteer:
Hallo,
De nieuwe volvo adapter is een soort "aux" in (zeg maar iMii of iM2).
Er zijn wat bedieningsmogelijkheden, maar je mist diverse functies zoals Video.
De nieuwe adapter is trouwens alleen voor de nieuwe type auto's (MOST-bus) en niet voor de oude (MEL-bus).
Dit (quote Volvo website) schrijft Volvo er zelf over;
iPod®/USB Music Interface
Uw iPod of USB-apparaat - kan aangesloten worden op de iPod/USB Music Interface ingang onder de
centrale armsteun vooraan of in het handschoenenkastje. De iPod of het USB-apparaat wordt zo naadloos
geïntegreerd in het audiosysteem. U kunt muziek selecteren via het audiosysteem, vanaf het stuurwiel.
En wanneer u op uw bestemming aankomt, koppelt u gewoon de iPod of het USB-apparaat – waarvan
de batterij ondertussen is opgeladen – los en neemt u deze mee. Let op dat dit accessoire in najaar
2007 leverbaar zijn op de Volvo C30/C70/S40 ‘04/V50/S80 ’07-/XC90 ’08-. De USB Music Interface
is niet leverbaar op de Volvo S60 of V70/XC70 van vóór modeljaar 2008.
De nieuwe adapter is trouwens alleen voor de nieuwe type auto's (MOST-bus) en niet voor de oude (MEL-bus).
Dit (quote Volvo website) schrijft Volvo er zelf over;
iPod®/USB Music Interface
Uw iPod of USB-apparaat - kan aangesloten worden op de iPod/USB Music Interface ingang onder de
centrale armsteun vooraan of in het handschoenenkastje. De iPod of het USB-apparaat wordt zo naadloos
geïntegreerd in het audiosysteem. U kunt muziek selecteren via het audiosysteem, vanaf het stuurwiel.
En wanneer u op uw bestemming aankomt, koppelt u gewoon de iPod of het USB-apparaat – waarvan
de batterij ondertussen is opgeladen – los en neemt u deze mee. Let op dat dit accessoire in najaar
2007 leverbaar zijn op de Volvo C30/C70/S40 ‘04/V50/S80 ’07-/XC90 ’08-. De USB Music Interface
is niet leverbaar op de Volvo S60 of V70/XC70 van vóór modeljaar 2008.
www.volvotech.eu
www.volvotech.eu
- Fabian
- 3rd Gear member
Het wordt een nieuwe S40 dus daar zal dan al de nieuwe adaptor in kunnen ?VolvoTech schreef:Hallo,
Heb overigens een ipod-photo, dus geen video. Biedt de imiv dan nog voordelen boven het standaard volvo systeem ?
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Contacteer:
Hallo Fabian,
De iMiv werkt nog niet in op de Most-bus versie! Dus de Volvo-adapter (alhoewel erg duur vind ik) is de keuze voor je!
De iMiv werkt nog niet in op de Most-bus versie! Dus de Volvo-adapter (alhoewel erg duur vind ik) is de keuze voor je!
www.volvotech.eu
www.volvotech.eu
- Fabian
- 3rd Gear member
Ah helder. Bedankt.VolvoTech schreef:Hallo Fabian,
Kan altijd achteraf nog vervangen worden

-
- 4th Gear member
De site van volvotech is een beetje in de war, klopt dat?
480 es my 1988 225.000 sold
v40 1.9d 95pk europa my 2000 294.000 sold
v70 d5 2002 485.000 sold
v70 2.od 2010 sold 284.000
c30 1.6d 2009
v70 2.0d 2009
v70 d5 2002 485.000 sold
c30 1.6d 2009
v70 2.0d 2009
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Contacteer:
Hallo Bert, dat hoop ik niet... Wat zie je dan?
www.volvotech.eu
www.volvotech.eu
- JosS80
- 1st Gear member
Volgens mij ook, alleen het aanklikken van de kleine lettertjes onderaan resulteert in het in beeld komen van de leveringsvoorwaarden etc. verder dan dat kom ik niet op de site.De site van volvotech is een beetje in de war, klopt dat?
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Contacteer:
ook niet als je de flash "activeert" door er op te klikken?
we zijn het aan het aanpassen zodat dat niet meer hoeft.
voorlopig kun je ook nog op de oude site terecht en daar ook de shop in, http://www1.volvotech.eu
groet!
we zijn het aan het aanpassen zodat dat niet meer hoeft.
voorlopig kun je ook nog op de oude site terecht en daar ook de shop in, http://www1.volvotech.eu
groet!
www.volvotech.eu
www.volvotech.eu
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Contacteer:
Probleem opgelost. Wel bedankt voor het opmerken!
www.volvotech.eu
www.volvotech.eu
-
- 4th Gear member
hmm keek nog eens, maar ik heb nog steeds hetzelfde, kan de site niet in, alleen de terms and conditions zijn aan te klikken (en die wil ik wel weten, maar wil veel liever weten waar ik de imiv kan bestellen, toch? )
480 es my 1988 225.000 sold
v70 d5 2002 485.000 sold
c30 1.6d 2009
v70 2.0d 2009
v70 d5 2002 485.000 sold
c30 1.6d 2009
v70 2.0d 2009